Moszkvics C-1: metálzöld orosz a 70-es évekből

Az orosz autógyártás prototípusai többnyire a süllyesztőben végezték, évtizedekig ugyanazokat a modelleket ontották magukból a gyárak.

Ettől függetlenül érdemes az után kutakodni, hogy mivel próbálkoztak a “lelkes fiatal szovjet mérnökök”.

Itt van például a Moszkvics C-1 nevű prototípusa, 1975-ből.

A méregzöld-metál színű – már eleve ez is szokatlan újításnak számíthatott – a munkások által “Krokodil Gena” névre keresztelt Moszkvicsba a raktárban talált Jaeger műszereket építették be, az első lámpák pedig egy Opel Asconából kerültek az amúgy ferde hátú autó elejébe.

 A motorháztetőn található “púp” kialakítása azért vált szükségessé, hogy a magas beépítésű motor elférjen alatta. Az első futóműve McPherson-rendszerű, míg a hátsó az 5-ös BMW-éhez hasonló volt. A műszerfalon és az autó oldalán is a Meridian 1700TS felirat olvasható.

Összesen 3 példány készült belőle, később C-2 néven újabb prototípus követte a sorban.

Forrás: autowp.ru 

Total
0
Shares
17 hozzászolás
  1. Ez is csak olyan ipari hulladek lett volna, ha sorozatgyartasba kerul, mint a tobbi orosz krealmany. Az orosz mernokok soha egy sajat otlettel elojonni nem tudtak, csak lopni, lopni, lopni. Nem erdemlik meg a legcsekelyebb tiszteletet sem.

    Ennek ellenere ha valaki beleszeret 1 orosz autoba, nosztalgia vagy egyeb ok miatt, azt tokeletesen meg tudom erteni.

  2. van egyfajta bunker kinézete.
    a hátulja szerintem a rover sd1-re hajaz.

  3. “A motorháztetőn található “púp” kialakítása azért vált szükségessé, hogy a magas beépítésű motor elférjen alatta.”

    már ezzel el is van baszva az egész. persze a borzalmas ruszki utakra kell a szabad hasmagasság, de…

  4. 75-ben nem volt ez rossz formaterv. Szerintem is SAAB utánérzés. De a beltér az olyan oroszos…

  5. @Kiflitzsömlével: Ezt a gondolatot, ha kifejtenéd bővebben megköszönném. Mire alapozod ezt a kijelentést, csak arra, hogy oroszok? Vagy esetleg a te találmányodat, vagy technikai újításodat is ellopták? Vagy ha csak az oroszok lopnak az a baj, ha pl. az amerikaiak az már nem?

  6. A formatervvel semmi gond, a “púp” még jól is áll neki. Igényes beltérrel elfogadnám.

  7. @Kiflitzsömlével: ne álltalánosítsd a dolgot mert ez nem igaz.
    Az orosz mérnökök legalább ha nem jobbak voltak (most is azok) mint a nyugatiak. Nem a tervezéssel van a gond, hanem a kivitelezésnél akad el a dolog.
    A 30-as években nekik már volt olyan repülőjük ami képes átrepűlni az óceánokat, ráadásúl 2 napig(!) képes a levegőben maradni. Meg volt vizuálisan láthatalan repülőjük. Érdemes megnézni a Titkos szovijet fegyverek c. műsort (most nem emléxem, hogy natgeo v. discovery esetleg viasat history)

  8. @prokee: Igen, szerintem teljesen vállalható lett volna ez 75-ben.
    @tb79: az elődje méginkább emlékeztet a Saabokra. Az utódja már a későbbi 2141-re hajazott szerintem, ami ugyebár Chrysler konszern-kasztni.

  9. @Macropus Rufus: Azok a repulok tobbsegeben szinten lopott technikan alapultak, igaz nem astam bele magam a dolgokba a repuloket illetoen, de egyik baratom igen, o sokat meselt errol.

    Az autokat, teherautokat viszont tenyleg ismerem. Es nyugodtan kijelentheto, mint teny, hogy SEMMI onallo gondolatuk nem volt.
    Es nincs a mai napig. Lasd a Lada, amely fiat kopiakent indult, ma Dacia Logan, vagy nissan kopia (lasd a legujabb, mai hirt a TC-n.)

    A natgeo meg ilyesmi tv csatornakon vetitett filmek hitelessege minimum ketseges.

    “Az orosz mérnökök legalább ha nem jobbak voltak (most is azok) mint a nyugatiak”
    – Poenos kedvedben vagy, latom. Ez az evszazad vicce, de ha linkeket, peldakat irsz, visszavonom allitasomat.

    @gromek7: Ez a kabrio tenyleg gyonyoru. kene.

  10. @Yogi:
    “Mire alapozod ezt a kijelentést, csak arra, hogy oroszok?”

    – hol allitottam en ilyet? Miert adsz szavakat a szamba, miert teszel hozza a mondandomhoz ugy, hogy negativ felhangja legyen? En nem allitottam, hogy CSAK az oroszok. Azt viszont igen, hogy nagysagrendekkel tobbet, mint masok, es teszik a mai napig is. Lasd a legujabb hirt a TC-n, hogy a LADA Nissan almerat fog gyartani Lada logoval. De a Dacia Logan gyartasa mar folyik ott par eve.
    A peldakat napestig sorolhatnam, auto, teherauto vonalon, de most munkaido van, meloznom kell, nezz utana, net a baratod.

    ” Vagy esetleg a te találmányodat, vagy technikai újításodat is ellopták? “
    “Vagy ha csak az oroszok lopnak az a baj, ha pl. az amerikaiak az már nem? “
    Miert adsz szavakat a szamba, miert teszel hozza a mondandomhoz ugy, hogy negativ felhangja legyen?
    Amerikabol sok innovaciot kapott a jarmuipar, foleg a haboru elott. Sosem loptak konstrukciokat, formaterveket ilyen nyiltan vagy esetleg haborus zsakmanykent gyartosorokat. Sot, a ruszkik a limuzinjaikat (csajka, zil) toluk loptak annak ellenere, hogy egy oldalon harcoltak, igaz hamarosan szetvaltak utjaik.

  11. @Kiflitzsömlével: Védje meg az oroszokat a rossebb, de Te is elvakult vagy.
    Meg kéne nézni, hogy milyen körülmények között dolgoztak az orosz fejlesztők; pl. a mérnökeiket börtönintézetekben dolgoztatták /Tupoljev, Szergej Koroljov/. Kiváncsi lennék, hogy pl. Te börtönben mennyire lennél kreatív…
    Kurcsatovnak /gyengébbek kedvéért a szovjet atombomba atyja// ha sikerül a kísérlet akkor sok rubel, dácsa, Zisz. Ha nem, akkor főbelövés.
    Beosztottainak kevesebb, de még mindig sok pénz, kisebb dácsa, Pobeda, ha nem, akkor kötél.
    Az összes többi munkatársnak is valami jutalom, ha nem, akkor Gulag.
    Második esély nem volt, erre az esetre egy “B” csapat volt kijelölve, akik megkapták volna az “A” csapat eredményeit.
    Ne hidd, hogy ez máshol nem így volt!
    A Wartburg gyár egyik vezetőjét börtönbe zárták, amiért mert kifejleszteni egy korszerűbb prototípust!
    Azonkívül figyelemmel kellett lenniük, hogy a gyártás milyen színvonalon fog “sikerülni”, meg hogy ugyan kik is fogják használni a technikát…
    A Fiat 124 kiválasztásakor több európai autógyártól is kértek autókat kipróbálásra. Elvitték azokat Szibériába, sivatagba stb.
    Azért a Fiatot választották, mert az ment tönkre a legkésőbb…a többi egykettőre széthullott. /Kézelem a robosztus Renault 16 meddig bírta…/
    Azért mert nem verték nagydobra, az amerikai repülőgépgyárak is vettek át megoldásokat az Izraelen keresztül megszerzett MiG-ekből.
    Amerikai elemzés szerint az a különbség az SR-71 és a MiG-25 ös között, hogy az utóbbi hangár és magasan képzett állomány nélkül is használható.
    Pedig az amcsik is terveztek a Feketerigóból vadászt és bombázót, aztán lett belőle harmincvalamennyi felderítő…
    Úgy tippelték – amíg Beljajev szökésének köszönhetően meg nem ismerték csavarra – hogy maximum 100 db-ot lehet belőle gyártani.
    1200 db lett belőle…
    Egy pár darab még most is üzemel pl. Algériában is a 3 Machos gépből /magas üzemeltetési kultúra…/

    Szóval óvatosan a sommás ítéletekkel.
    Bocs, hogy csak ilyen röviden összedobtam a választ 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések

0-400

A hipersportautók kategóriája egy igen különleges klubja az autók világának, itt olyan nagyágyúk játszanak, mint a Bugatti, a…
Total
0
Share