Az első szerelem?

Épp ma 40 éve, hogy legördült az első 2103-as Lada a gyártósorról. Míg a totalcar.hu egy gyönyörű hazai autókról készült képekkel teletűzdelt, részletes cikkel, addig én egy – számomra – mérföldkőnek számító emlékkel tisztelgek az évforduló előtt.

1998-ban Árpi haverom kapott egy citromsárga 2103-ast a szüleitől. Igaz, hogy műszaki nem volt rajta, és a rozsda sem kímélte – gyakorlatilag az első sárvédők sarkai nem léteztek, mégis az első Lada volt, ami “fogékony” korszakomban, 17 évesen ismerőshöz került.

A rozsdaette sárga ezerötös. Én nem szeretem az “ezeröcsi” elnevezést, nálam az autó nőnemű.

Természetesen a lehető legtöbb időt töltöttük az autóban és az autó körül. Igen, akkor vált véglegessé, hogy Ladám lesz nekem is egyszer. Hosszú órákat voltunk képesek beszélgetni a kényelmes műbőr fotelekben, bámulva a kör alakú műszereket. Egyszer “vezethettem” is – összesen vagy 3 métert, aztán lefulladt. Meghatározó élménynek azért épp elég volt. A motorháztetőt átlagosan 20 percenként felnyitottuk, és valószínűleg a mosásban kopott el még jobban a viseltes citromsárga szín. Úgy emlékszem, mintha egyszer be is kurbliztuk volna, szóval azért ismerkedni a technikával tökéletesen megfelelt a járgány.
Mi egyébként akkor meg voltunk róla győződve, hogy nem lehetett gyárilag sárga egy 2103-as, pedig volt belőle ilyen szín is, csak mi addigi életünk 17 éve alatt nem láttunk egyet sem. A Veterán Zsiguli Egyesület tagjainak köszönhetően van már ilyen színű vas is eltéve az utókornak.

Sajnos az autón Árpiék később túladtak, ez a homályos kép maradt róla emlékül. Azt viszont elérte, hogy megindultam “lefelé a lejtőn” és intenzíven érdeklődni kezdtem a márka iránt. A következő évben Cigi kockája rátett erre egy lapáttal, de az már egy másik történet.

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share