Időgépet akarok! (1.) – The best of 80’s

A nyolcvanas években nem csak Ferrari F40-ek és B csoportos Audik készültek. Az elérhetőbb, hétköznapibb, hamarosan klasszikussá váló, vagy már szinte teljesen kihalt autókat szerettem volna nektek összegyűjteni, hátha úgy döntötök, hogy megmentetek egyet a “tömegcikkek” közül is az utókornak. Még nem késő…

Alfa Romeo 33

A 75 beszerezhetetlen, a GTV drága, a 33 a legendás boxerével pedig még éppen elérhető, épeszű áron. Jobbára már a 90-es évek elején készült példányokat árulnak csak, azért még akad a korábbiakból is horogra néha.

Audi 80 (B2)

Mindenki B2 Coupé Quattroról álmodozik, miközben az utolsó szép négyajtós-négykarikás időgépek lassan (de tényleg lassan, mert iszonyat sokat bírnak) a roncstelepekre vándorolnak. Ma még nem fordulnak annyian utána, de nézd csak meg pár év múlva, amikor már késő lesz beszerezni egyet!

BMW E30

Nem csak eharmincemmhárom létezik, hanem vannak elérhetőbb, szolidabb változatok is. Most még kompromisszumnak tűnik, ha ilyet választ az ember, de miután az utolsót is szétdriftelték-elralizták, igencsak felszökik az ára és a megbecsülése is egy kisebb motoros E30-nak.

Citroen BX

Feltételezhetően tudatmódosító szerek hatása alatt rajzolta meg Gandini a BX vonalait, igazi 80-as évek-beli sci-fi. Műanyag karosszériaelemek, hidropneumatikus rugózás, csak szárnyai nincsenek, ezért nem nézed valami fantasztikus film díszletének. Röhej, hogy 300 ezerért már olyat kapsz, ami szinte megszólal.

Fiat Regata

Bagóért adják, senki nem becsüli, és vannak még olyan példányok 200.000 körül, amik szinte megszólalnak. 1.5-ös benzinessel, a remek, mai szemmel is sportos futóművével, kényelmes belsejével, és karácsonyfaként világító kontrollpaneles műszerfalával igazi időgép. A Ritmo már klasszikus, pár éve meg még mindenki hányt tőle. A következő ilyen autó a Regata lesz. Ja, a Lampredi-féle motor, valamint a Ritmoval, Lancia Deltával közös platform garancia a vezetési élményre a veterán igásl(im)ó nyergében.

Ford Escort XR3i

Most épp kabrió változatban is van egy hirdetve, átlagáruk 300 darab ezres körül alakul. Utoljára 2004-ben vezettem egy lepukkantabb darabot, de azt az utat is végig visítoztam örömömben. A Sport-Escort pár év múlva már nemcsak történelem, hanem legenda is lesz.

Lancia Y10

A kisautókat a legkevésbé teszik félre oldtimernek, hiszen olyan sok van belőlük. Aztán egyik pillanatról a másikra tűnnek el, a maradék példányok árai pedig 500-as Fiat-magasságokba szöknek. A seggbe rúgott Uno formájú, extrázott zseb-Lándzsa is ilyen lesz. Elég csak a létezni megszűnt Autobianchi A112-esekre gondolni, amik már jó ideje nem képezik az utcakép részét. Ha csak kicsi autót engedhetsz meg magadnak, sok keresés után még ráakadhatsz egyre, hogy megóvd az utókornak.

Mercedes-Benz 190

Mindenki a 123-asra, meg a 124-esre gerjed, miközben a jó öreg Baby-Benzből is van még kínálat. A korszak Mercedesei közül már nehéz jót találni, mert elérhető az áruk, viszont akik ezen az áron megveszik, már nem szeretnek rájuk költeni, így a legtöbb rendesen legatyásodik. Ne törődj a „nem is igazi Benz”, meg a „túl kicsi, nincs presztízse” kezdetű mondatokkal, vegyél egyet és élvezd. Becsszó, a motorháztető ebben is óriásinak hat, és a méltóságteljes vonulós gurulás-feelinget is hozza.

Opel Kadett D-E

A D Kadett már szinte kihalt, nekem nagyon tetszik a formája, és a puritán beltere is. Hozzá tartozik az igazsághoz, hogy a 90-es évek végén sokat utaztam ilyen autóban. A GTE változat már nem létező dolog ebben az univerzumban, így inkább egy mezeibb példányt ajánlanék.

Aztán ott van még az újabb – ahogy mi neveztük annak idején – Csepp-Kadett, az E. Tavalyelőtt még vezettem ilyen autót, pár év múlva már egy sem lesz, szerintem a kínálat is elég szegényes. GSi-klónként végezték, körbetörték-megették őket a kortársaim, már most is biztosan sokáig tartana levadászni egy mentésre érdemesebb darabot.  Ha szereted a kihívásokat, talán még nem késő.

Volkswagen Golf 2

Mind közül a legsablonosabb ajánlatnak tűnhet. A dinoszauruszok kihalása után néhány évvel már itt voltak, és Közép-, valamint Kelet-Európa útjain még akkor is itt lesznek, amikor ember lép a Marsra. Mire a hármas Golfra rátekeredett társaság észbe kap, már a kislámpás egyes Golfok szintjén lesz kezelve a típus. Bizony, gyerekek, most hagyjátok ki a nagy lehetőséget! Aki viszont nem divatcikként, vagy hamis közösségek összekovácsolójaként néz a Golfra, most vegyen nagyon szépet, amíg még felbukkan egy-egy néhanapján.
Mivel mindannyian úgy gondoljuk, hogy soha nem lesz igazán ritka és megbecsült veterán, így biztosan az lesz. Érted a logikám?

Folytatása következik…

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share