1994. Nézzük milyen fontosabb események történtek ebben az évben. Magyarországon a minimálbér 9000 Ft-ról 11 500 Ft-ra emelkedik. József Attila hamvait a Fiumei úti temető egykori Munkásmozgalmi Panteonjából áthelyezik a 35. számú parcellába, édesanyja mellé. Győrben felavatják az Audi Hungária Motor Kft.-t. A német Audi AG 730 millió márkát fektetett a magyarországi motorgyárba. Megjelenik a Tankcsapda első cd lemeze. Bemutatják a Forrest Gump című filmet, és ebben az évben vehetik át ezt a gyönyörű 21053-as Lada személygépkocsit tulajdonosai.
Ez a gyönyörű 1500 köbcentiméteres motorral rendelkező, Lada Nova néven is futó példány nyugatra szánt eladásból került Magyarországra. Az öt sebességes váltóval szerelt gépkocsi ritka, és kevés számban került be hozzánk. Tulajdonosa nagy becsben tartotta, vigyázott rá, és gyári állapotában őrizte meg. Nemrég kapott új műszaki vizsgát is, és a vizsgáztató elismerő szavakkal illette a huszonkét éves paripát. Az autót tüzetesen megnézve, látszik rajta a kevés futásteljesítmény. Alig 88.000 km van a garantáltan nem tekert kilométer órájában. Hamar ki is számolhatjuk, ez éves szinten 4000 km. Szerető, gondos gazdája egy kistelepülésen élő házaspár volt.
Teljesen ép karosszéria, gyári fényezéssel. Az ajtók finoman, szinte hangtalanul záródnak. Nem lógnak, szépen simulnak a gépkocsi kasznijához. Gondos gazdája féltette, ezért minden üvegben, lámpában megtalálható a rendszám gravírozás. Ezen felül távirányítós riasztót is szereltett bele, ami jelenleg nem működik, de a motorháztető, csomagtartó fedél, és az ajtók nyitása esetén jelzett, hogy illetéktelen kezekbe került.
A lámpa jobb felső sarkában látható a gravírozás. Külön kiemelném a lámpamosó állapotát, hisz az idő során, ezekről a példányoktól el szokott kopni, a rossz időjárási körülményekben hasznos szerepet betöltő lámpamosó/törlő kar. Itt tökéletes állapotban, és működőképesen találhatjuk meg.
Hátulról is nagyon szép, és hibátlan állapotban van, és még vonóhorog is található a lökhárító alatt. Ezt gazdája vajmi keveset használta. Garázsban tartott, ezt a fényezése mutatja a legjobban, hisz a nap, fagy, eső, szél nem tett kárt a csillogó felületben.
Még az eredeti, forgalmazó által gyártott rendszámtáblatartó is fenn van a helyén. Hátsó lámpabúrák sem kifakulva, sem megrepedezve nincsenek.
Szinte hibátlan belsővel rendelkezik. Repedésmentes műszerfal, gyári kapcsolók. Nincs szétfúrva, karcolva semmi.
Kilométer órája a valós állapotot és számokat tükrözi.
A kesztyűtartó úgy áll ahogy azt a gyárban összerakták. Extra a rádiós magnó kazettatartó rekeszekkel.Oldalkárpitok, ablaktekerők kitűnő állapotban. Teljesen gyári állapot.
Az ülések ülőlapjai és háttámlái is tökéletes állapotban vannak, érezni a kagylós formáját. Nincsenek szétülve, tartják az ember lábát, oldalát. A küszöb is teljesen ép, ahogy az autón máshol sem lehet rohadást, rozsdát találni. Még a dísz gumicsík is épségben rajta van. Erről megoszlanak a vélemények, jó vagy nem jó, mert ez a díszítő elem az, ami összefogja a vizet. A biztonsági övek is jól teszik a dolgukat, nem akadnak, egyből behúznak az ülésbe, vagy csévélődnek fel kikapcsolt állapotban.
Csomagtér rendezett tiszta, gumikéder a helyén, nincs elszakadva kikopva. A pótkerék védő bőrnél egyéb felszerelések és kiegészítők vannak elhelyezve.
A csomagtartófedél is teljesen rendben van, a kulcson látható a riasztó távirányítója.
Kukkantsunk be a motortérbe. Mint az eddig tapasztalhattuk, itt is a gyáriasság szelleme uralkodik. A motort hidegen beindítva szinte az első kulcsfordításra életre kelthetjük. Teljesen zaj, és füstmentes, a halkan járó benzin szív, kellemes muzsikája üzemi hőmérséklet elérése után is, szinte nesztelenül és büszkén üzemel. Gázadásokra nagyon jól reagál, mint a farkát csóváló Bodri aki várja, hogy gazdája dobjon felé egy fadarabot, és ő azonnal visszahozhassa. Egyenletes, fordulatszám emelkedés és ejtés szimfóniája újra és újra gázadásra készteti az ember lábát. Váltója finoman kapcsol, nem lötyög, szépen reteszel. A futómű nem zörög, nem kotyog, kormányműve selymes irányítást tesz lehetővé. A motortérben kis cédulán az olajcsere adatai, valamint szükség esetére egy doboz fékolaj. Hátha kölcsön kell adni valakinek.
Az AC szivattyú új, a vízcsövek tökéletes állapotban vannak, az autó fagyállóval feltöltve, szinte teljesen új téli gumikkal várja a telet.
Amint a címben is olvashattátok, ez a csodálatos remekmű, új gazdáját keresi. Az idős házaspár vezetni tudó családfője, már nem élvezheti a földi lét eme szikrázó ajándékát. 🙁 (Részvétünk a családnak.) Ezért a nyugdíjas feleség aki nem tud vezetni, szeretné olyan kezekben tudni családjuk féltett járművét, aki ugyanúgy megbecsüli, szereti, óvja a Lada 21053-as gépkocsijukat, mint ahogy azt párja tette egész életében. Az autót, csak és kizárólagosan, a vancello.hu szerkesztőin keresztül lehet megvásárolni.
Itt az összes kép újra megtekinthető! Az autó a legjobb ajánlatért, és a legjobb gyűjtő, vagy Lada szerelmes kezébe kerülhet. Induló ár 350.000.– Ft ! Aki úgy gondolja megfelel a fent említett paramétereknek, az kérem keressen meg minket, itt hozzászólásban, vagy facebook oldalunkon, privát üzenetben “Új gazdát keresek!” megjelöléssel. Már egy értékesítő érdeklődött az autó iránt. Bízom benne hamar találunk rá jelentkezőt aki hamar odaadó új tulajdonosa lenne a piros 21053-as Ladának!
Sziasztok, engem érdekelne a Lada!