Lancia Hyena – a kupé Delta Integrale

Zagato munkássága mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Van, akinek a hideg futkos a hátán a jellegzetes, burkolt lámpás, domborított orrú autóktól, és van, aki ámulva nézi ezeket a különleges gépeket. Jómagam az utóbbi csoportba tartozok, így a mindössze 25 példányban elkészült Hyena (ilyen nevet, ehh) is tetszik. Nem nevezném kifejezetten gyönyörű darabnak, de semmiképpen sem tartom csúnyának.

lancia-hyena-04-682x1024.jpgSzemből tökéletes. A tetőn két púp, egykor a bukósisakok miatt alakítottak ki ilyet, itt már inkább csak a forma miatt.

Az egyik kereskedő kereste meg a Lancia, vagyis a a Fiat nagy hatalmú döntéshozóit az ötlettel, hogy a Lancia Delta HF Integrale alapjaira jó volna építeni egy kupét. A Fiatnál rácsapták az ajtót Paul Koot-ra, szerintük ugyanis a beleölt pénz nem hozná meg a befektetést. 1990-ben a Lanciánál inkább az új Delta bevezetésével, és a Thema leváltásával lehettek elfoglalva, ilyen úri hóbortokra nem maradt idejük. A Delta Integrale sorra nyerte a rali világbajnoki címeket, efféle hírverésre nem volt szükségük.

lancia-hyena-05.jpgOldalról kicsit fura az a csapott far.

Paul Koot végül a Zagato műhelyében találta magát, ahol igent mondtak az ötletére. A formát Marco Pedracini rajzolta meg, iheltet a Zagato korábbi Lanciái adtak: a Fulvia Sport és az Appia.  A tervezett 500 darabos széria legyártását azonban nagyban nehezítette, hogy a Lancia semmilyen alkatrésszel nem támogatta a projektet. A Zagato kénytelen volt kész Delta Integralékat vásárolni, majd azokat szétbontva megépíteni a Hyena-t. Az alumínium és karbon felhasználásával készült autók a jól bevált, világbajnok technikával a 90-es évek elején igazi csemegének számítottak, mégsem sikerült elérni a kívánt darabszámot.

lancia-hyena-01-1024x680.jpgA műszerfal nincs túldíszítve. Karbon, fehér számlaposak órák.

Visszavettek a grandiózus tervekből, és már csak 75 darab legyártását tervezték, de még ez is soknak bizonyult. 1992-1993-ban mindössze 25 példány született ebből a különlegességből. Az egyiket tavaly közel 53 millió forintos áron adták el, így ennek a csekély mennyiségnek is vannak előnyei.

lancia-hyena-02.jpgA burkolt lámpa Zagato-sajátosság.

Képek: classicdriver.com

Total
0
Megosztások
1 hozzászolás
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share