Helmut Werner Bönsch, aki a gyártástervezésért, illetve Alex von Valkenhausen, aki pedig az M10-es kódjelű motor fejlesztéséért felelt a BMW-nél a ’60-as években mindketten egy-egy 1600-2 típust kaptak személyes használatra. Mindketten kétliteresre cserélték az autóban a motort, majd közösen javasolták a BMW igazgatótanácsának, hogy a 02-es BMW-ből legyen nagyobb motorral szerelt változat, ami éppen kapóra is jött a bajoroknak, hiszen az amerikai importőr, Max Hoffman is kérte a gyárat, hogy készítsenek sportosabb változatot a 02-ből, amit könnyedén el tudna adni Észak-Amerikában. Így született meg a híres-neves 2002-es típus, amelynek egy speciális kiadása mai reggeli rozsda rovatunk szereplője.
A képeken látható BMW egy 1974-es 2002 Tii, amelybe már a 2000 Tii-ben is használt kétliteres 130 lóerős motor került. Mivel ’74-es, így egyben az utolsó széria egyik példánya is ez a rozsdállva és porosodva halványodó autó, amely már hosszú évek óta áll egy helyben egy garázs mélyén. Az autó ritkaságát nagyban növeli, hogy kevés tii készült ilyen zöld fényezéssel, amit a gyáriak Taiga néven illettek.
Az autót a napokban találták meg Ohióban, most eladásra hirdetik, és bár költeni kell rá, de korához és elhanyagoltságához képest egészen egyben van. A fényezése sajnos le van mattulva, illetve a tipikus pontokon nyammog rajta a rozsda is, de minden alkatrész megvan hozzá, viszont a tankja lyukas, így a beindítása is nehézkes. A szemlélődők bizonyára kiszúrták a csálén álló első lökhárítót, gyanítom, hogy ez egy komolyan találkozás lehetett valamivel, mondjuk egy oszlop vagy ilyesmi.
Ha roncsvadász vagy, akkor megéri lecsapni rá, hiszen helyrepofozva ismét lehet olyan fürge és szórakoztató autó, mint újkorában is volt