Vesta, a család új tagja

Napra pontosan két hónappal ezelőtt ismerkedtünk meg a Lada Vestával, a jó idő beköszöntével a Lada Baráti Körrel közösen elvittük egy hétre és megnéztük, hogy mire is képes az új Lada a hétköznapokban, családi autóként.

17974200_1531753883515233_916563271_n.png

Határozott tekintetű, és nem teszkó gazdaságos autó 🙂

A Lada Vestát Steve Mattin rajzolta, akinek korábban Mercedes és Volvo modellek formáit köszönhetjük. Az X-design jegyében született formaterv által az AvtoVAZ jó irányban van a külcsínt illetően, a Vesta nem akar semmi másra sem hasonlítani, éppen ezért az egyedisége miatt nagyon sokan felfigyeltek az autóra, úton útfélen, bárhol megálltunk vele, mindig odajöttek és kérdezősködni, illetve fotózni kezdtek.

dsc01576.JPG

Egyedivé teszi az X domborítás, nem akar más autóra hasonlítani

Szembetűnő a hasonló kis családi szedánokhoz képest a jelentős hasmagasság, azonban ez a városi dzsungelben előny, hiszen így nem akadunk fel minden egyes padkán, vagy kocsibehajtón, illetve a mélygarázsok rámpáin, a Duna partjára is gond nélkül levittük. A Vestába beülve kellemes beltér fogad, az autó itt sem játssza túl magát, szerencsére nincsenek rettenetes kályhaezüstök, illetve ujjlenyomatvonzó műanyag zongoralakk felületek sem. Odabent valóban van hely a lábnak, a fejnek, széltében is kényelmesen el lehet férni, az ülések jól tartanak. Az ajtók szélesre nyílnak, hátra két BeSafe gyerekülést is könnyedén be lehetett rakni, amelyeket a Mini-Manó Babacentrumnak ezúton is köszönünk.

A Vesta család- és gyerekbarát autó

A sofőr egy kellemesen tagolt óracsoporttal szemez, amelynek a megvilágítása a telihold szürkés-fehér fényéhez hasonlítható. Középen kapott helyett egy színes LCD kijelző, amelyről a fedélzeti számítógép különféle adatait olvashatjuk le. A computer vezérlése a jobb oldali bajuszkapcsolóról történik, kissé fura volt ugyan, de a másik bajuszkapcsolóra helyezték a világításkapcsolót, ami megszokást igényel. A tesztelt Comfort kivitelű autóban digitális klíma kapott helyet, minden Vestában alapfelszereltség az első ülések fűtése, amely tényleg gyorsan és jól fűt. A hi-fi kellemesen szólt, SD kártya és USB port is tartozik hozzá. A műszerfal anyaga és textúrája jónak mondható, habár nem a legpuhább műanyagból van, de azért nem is kopogósan kemény.

Összességében egy jól összerakott típus

Az egyhetes tesztünk során megközelítőleg ezer km-t tekertünk a Vestába városban és autópályán egyaránt. Az oroszoknál háromféle motorváltozatban érhető el a típus, míg idehaza csak saját konstrukcióban készült 1.6-os 105 lóerős motorral lehet megrendelni, ehhez a Renault-féle váltómű csatlakozik. Az utastérben menetközben, még autópálya tempónál is meglehetősen csend és nyugalom honolt, ezt bizonyítja, hogy az autóban utazó 1,5 éves Borka is végigaludta a Pest-Balaton utat a gyerekülésben. A Vesta egyébként teljesen családbarát autó, nem csak az ára és a fenntartási költségei miatt, hanem a tágas csomagtere (480 liter), illetve a nagyon jó helykínálata miatt is.

A Vesta tudja azt, amit ma alapvetően elvárhatunk egy autótól, az orosz piacon is nagyon jól fogy, idehaza pedig már a 100. eladott Vestán is túl vannak a márciusi megjelenése óta. Az importőr 3 év kilométerkorlátozás nélküli általános garanciát ad minden típusváltozathoz. A hazai piacon nem túl színes a kompakt családi szedánok mezőnye, a Vesta olyan típusokkal szemben lehet remek alternatíva, mint a Citroën C-Elysée, a Dacia Logan, a Fiat Tipo, és a Peugeot 301. Mi bátran ajánljuk mindenkinek, aki ilyen autóban gondolkozik!

>>> A részletes cikk a Lada Baráti Kör oldalán olvasható <<<

Tesztautó: Lada Hungary

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share