Rally Tesztedzés a Rába-ringen

Múlt hétvégén kinyitották a Rába-ring kapuit, a versenyautók számára. Máté & Böri Racing Team szervezésében, rally tesztedzésen lehetett indulni. A több mint ötven nevező tökéletes lehetőséget kaphatott arra, hogy kipróbálják magukat, vagy teszteljék a versenyautót, de lehet épp a pilóta-navigátor párosnak volt szüksége az összeszokásra. Ez a rendezvény nem verseny, így kicsit lazábbak a szabályok, ám a biztonság itt is fontos szerepet játszik. Cső nélküli autók nem indulhatnak, és egyéb fontos biztonsági felszerelések is elő vannak írva, mint az ülés, öv és sisak. Itt lehet olyan autókkal is indulni, ami esetleg egy versenyen nem felelne meg. Nem olyan rég írtunk a Bakonyszentlászlón megtartott szlalom jellegű versenyről. Azt gondolom, hogy a következő lépcsőfok a Rába-ring. Szépen betartva a fokozatosság elvét, alapokat lehelyezve és megtapasztalva az autó viselkedését. A ring igazán jó lehetőség a gyakorlásra, hisz direkt tesztpálya, különböző burkolatokon lehet kipróbálni a tudást, vagy szembesülni az edzés szükségességével.

Máté Péterrel beszélgettem, az edzés egyik szervezőjével, aki maga is versenyez.

dsc06530.JPG

 Miként kerültetek az autóversenyzés világába?

 2013-ban csöppentünk a versenyzésbe, mikor találkoztam rég nem látott barátommal és megkért, hogy navigáljak neki. Erről már pár évvel azelőtt is szó volt, csak az élet más fele sodort minket.

 Milyen autókkal versenyeztetek?

 Egy Renault 5-ös navigátora voltam 2 évig Gábor oldalán, közben elkezdtük építeni a Cliot. A feleségem Hajni viccelődve mondta ha elkészül, akkor majd ő fog navigálni benne. Mi ezt komolyan is vettük és mikor elkészült mondtuk, hogy tessék, itt a helyed. Ő meglepődött, de beült mellém és most már nem szállna ki a kocsiból.

 Miért döntöttetek a rally tesztedzés megrendezése mellett?

dsc06548.JPG

 2016-ban hivatalosan is bejegyezték az egyesületünket és az év vége felé, októberben megrendeztük az első rendezvényünket egy élményautóztatással egybekötött edzést, mellyel egy beteg gyerekekkel foglalkozó iskolát támogattunk. Akkor úgy gondoltuk ezt minden évben megismételjük. De az év elején kijöttek az új szabályok és úgy gondoltuk, hogy anyagilag ezt nem bírjuk. Vagy befejezzük a rally-t, vagy szervezünk edzéseket, hogy ne kelljen a kocsinak a garázsba porosodni, mivel szinte családtag és nem szeretnénk megválni tőle. Nem kevés munkával de összejött és most már neve is lett a sorozatnak: RALLY TESZTEDZÉS.

Milyen visszhangja volt versenyzők és rendezők között? 

Úgy érezzük jól sikerülnek az tesztedzések. Az elsőn 43 autó volt, a mostanin pedig 54-en voltunk. Mindkettő rendezvény baleset és személyi sérülés mentesen lezajlott. A nevezők elégedetten és fáradtan mentek haza, nem kevés km-rel a hátuk mögött.Többen is felhívtak, megköszönték és érdeklődtek már most a következő iránt.

Milyen előírásoknak kell megfelelni azoknak a versenyautóknak, amelyekkel nálatok lehet edzeni?

dsc06538.JPG

 A mi rendezvényeinken nincsenek olyan szigorú feltételek mint egy MNASZ versenynél. De amit mi kérünk azt ellenőrizzük. A nevezési feltételek: bukócső (nem kell homológ, csavaros cső is jó), kagylóülés (nem homológ is jó), minimum 4 pontos öv, tűzoltókészülék és természetesen bukósisak (jó az E jelzésű). Ha ezek megvannak már csak regisztrálni kell (mateboriteam@freemail.hu).

 

 Miért pont a Rába-ring? Terveztek-e más pályát is bevonni?

dsc06604.JPG

Több oka van, hogy a Rába-ringen szervezünk. Nagyon jó adottságai vannak a pályának, minden tesztedzésen más nyomvonalat tervezhetünk. Könnyen megközelíthető és nem kell lezáratni semmiféle útszakaszt. Terveinkben szerepel, hogy jövőre lesz murvás pálya is, de erről még nem szeretnék beszélni egyelőre. Ez szervezés alatt van.

 Milyen érdekességet terveztek a következő edzésre?

dsc06564.JPG

 A következő rally tesztedzés 2017.08.19-én lesz. Ez merőben más lesz mint az eddigi. A versenyzőknek és a nézőknek úgyszintén. Reggel egy nívós Tuning találkozó és egyéb programok, vetélkedők, drift taxi egész nap, és ami a legfontosabb RALLY TESZTEDZÉS EGÉSZEN ÉJFÉLIG. Ha már van lámpasor a kocsikhoz, ne a polcon porosodjon. Sokan nem is tudják mennyi különbség van ha a látási viszonyok megváltoznak. Most lesz lehetőségük napközben megismerni a pályát, és este kipróbálni sötétben magukat.

 Köszönöm a válaszokat, és sok sikert kívánok a rendezvényeitekhez!

dsc06568.JPG 

Csak megerősíteni tudom, amit Péter mond, hisz minden páros tele vigyorral az arcán jött le a pályáról. Hozzá kell tenni, a ringen nagyon fogott az idő vasfoga és a verseny előtt Petiék csapata komoly munkát végzett ahhoz, hogy élvezhető legyen a pálya.

Hoztam nektek pár képet a szervizparkból és egy videót a pályáról. Ezúton köszönöm meg a Roller testvéreknek, hogy elvitték a kameránkat VFTS-ük tetején! Erről a gépről is írtunk már korábban. Az igazi tréning érzéshez hozzá tett az Écsen szűnni nem akaró állandó szél, de a nap során volt itt eső, jégeső, napsütés is. Ezzel az időjárás is tesztelte a résztvevők kitartását, és a nézőkét is.

 

 

dsc06607.JPG

A pálya úgy lett kialakítva, hogy volt egy rövid, kanyarokkal tele kör, és volt egy hosszabb parabolikus pályát is érintő szakasz. A részvételi díj tartalmazott energia italt és gumiszerelést is, amit egy mobil gumiszerelő műhellyel rendelkező szakember végzett. Ez nagy könnyebbség volt az indulók számára. Szinte egész nap megállás nélkül szerelték a kerekeket.

 

dsc06603.JPG

Mindenki nagyon jól érezte magát és várják már a következő lehetőséget, hogy csapathassanak egyet a legendás pályán. Nem verseny, így nincs időmérés. Mindenki a maga és mások örömére autózik és nem az idő ellen. Aki teheti jöjjön és használja ki ezt a remek lehetőséget, az amúgy is versenyek és teszt lehetőségekben hátrányos helyzetben lévő észak-nyugati országrész legizgalmasabb pályáján.  

 

 

Total
0
Shares
1 hozzászolás
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share