Reggeli rozsda: álmodó Lancia

A Lancia az olasz autógyártás egy különleges színfoltja, a számtalan viszontagságot átélt márka szerencsére még ma is életben van tartva, igaz egymodelles autógyártóvá degradálta le a Fiat, de reméljük, hogy hamarosan új erőre kap az egyik legszebb nevet viselő olasz autómárka, amelynek idehaza is számtalan kitartó rajongója van, velük legutóbb az idei AMTS-en sikerült találkoznom, pazar kínálatot vonultattak fel az autóikból. A szerkesztőségünkben Vancello a márka nagy szakértője, aki korábban themázgatott már az olasz gyártó egyik típusával, illetve nagy titokban Lancisti néven blogot is vezet.

s-l1600_1.jpg

Az Appia az olaszok kis családi autója volt, amelynek karrierje 1953-tól egészen 1963-ig tartott. Összesen 107 ezer példány készült belőle, tehát nem mondható egy ritka modellnek, azonban ez csak az öngyilkosajtós szedánra igaz. Szerencsére az olasz autóművészeti stúdióknak is jutott 5 161 db alváz, amelyre aztán a saját ízlésüknek megfelelően szabták a szebbnél szebb kosztümöket; kétajtós szedánt  és kabriót varázsolt a Vignale, háromajtós kombit a Viotti és kupét Zagato, illetve Pininfarina is.

Nem olyan régen az USA-ban, egészen pontosan Pennsylvania államban egy garázsból került elő a képeken látható 2+2 üléses Pininfarina Appia Coupé, amelyből csupán nagyon kevés példány készült, így igazi unikumnak tekinthető. Az olasz designstúdió 1956-ban mutatta be az első kupé prototípusát a Torinói Autószalonon, ez azonban nem nyerte meg a Lancia vezetők tetszését, így egy évvel később egy újabbat készítettek, amelyet 1957 és 1963 között a második és harmadik szériás Appiat alapul véve gyártottak. 

A szedánhoz képest a kupé markánsan különbözött a megjelenésében, széles hűtőrácsot kapott, „V” alakú C oszlopot, valamint trapéz kialakítású osztott hátsó lámpákat, amelyeket 1959-ben egyrészesre cseréltek. A kéttónusú fényezés vélhetően minden ilyen kis kupénak jól állt abban az időben, mint ennek az enyhén rozsdásodó példánynak is, amely 1958-as évjáratú, tehát a második szériás Appia alapjaira épült. Ebből a generációból Pininfarina mindösszesen 302 példányt készített, később a harmadik szériából a Viotti is épített néhány példányt, így összesen 1 087 kupé elkészült kupéról szólnak a források. 

A kupé változatokba is a Lancia 1 089 köbcentis V4-es motorja került, ami viszonylag jól mozgatta a hátsó kerekein hajtó kisautót, amelynek a csomagtérfedele üvegszálas anyagból készült. Ez az amerikai példány már közel 60 éves, ebből negyven évet töltött álomban szerencsére fedett helyen, így főleg inkább a por lepte be.  Az órája szerint összesen 31 324 mérföld van benne. Szerkezetileg egészen egyben van, a motorja is ép, leszámítva a hiányzó karburátort. A napokban az ebayen találtak neki új gazdát kicsivel több, mint 15 ezer dollárért. Reméljük, hogy jó helyre került és a Lancia dicső múltjának ezen kis darabkája ismét régi fényében fog ragyogni.

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share