Több mint egy hónapja volt már, de még mindig nagyon jó érzés fog el, akkor ha képeket nézegetem, vagy az eseményre gondolok. Rali edzés, tuning day és drift taxi. Három rendezvény egy időben, egy helyszínen! Az ember csak kapkodta a fejét, hova is menjen, mit is nézzen meg. Szerencsére a Máté & Böri Egyesület simán vette az akadályt, és nagyon szuper eseményen vehetett részt, aki kilátogatott, azon a hétvégén Écsre.
A borús és szeles idő ellenére is szépen gyülekeztek az edzeni vágyók, kiállítók, és driftesek is. De menjünk szép sorjában. Ez a tesztedzés azért volt eltérő a többitől, mert akkor és ott, éjszakába nyúlóan tesztelhették magukat és gépeiket a versenyző párosok. Noha ez nem verseny, és nincs időmérés, sem díjazás, a szervezési oldalról ugyanazoknak a feltételeknek teljesülniük kell, mint egy éles versenyen. Mivel a biztonságot csak így lehet garantálni. Ugyanúgy van mentő, versenybírók rádiós pontok stb. A verseny lekoordináláshoz amúgy is elengedhetetlen a rádiós kapcsolat. Továbbá az autóknak is meg kell felelni a minimálisan megkövetelt biztonsági előírásoknak.
A valaha RTE versenyeken elfogadott Lada, az észak dunántúli ralis élet ikonjait, a sokak kedvencét, és mentorait is jó volt látni a Blöki Motorsport párosát, Nagy Pétert és Kovács Lászlót, akik sárga-kék festésű versenyautójukkal felidézték bennem azokat a régi versenyeket. Természetesen a hozzájuk tartozó népes, és lelkes, vidám társaság sem hiányozhatott a szervizparkból.
Volt aki a friss szerzeményét hozta magával, összeszokás céljából. Könnyebb a tesztelés, ha az ember vállára nem nehezedik a verseny súlya, a megfelelés minden irányban, a küzdelem az idővel, a technikával. Tökéletes helyszín és rendezvény arra, hogy ezt ne az első versenyen kelljen megtapasztalni.
De a határon túlról is jöttek egy szép Subaruval, komoly szervizcsapattal, hogy kipróbálják az összes kerék hajtásából adódó élményeket, az écsi dombok aszfaltos-betonos pályáján.
Paár Zoltán-Molnár Bálint páros Zsigulijukkal szintén eljöttek “játszani” ezen a hétvégén. Zoli egy igazi Lada zsonglőr. Ahol ő megjelenik, ott a hátsó kerekes nem marad egyenesben. A pályát teljes szélességében kihasználja. A gumik sírnak utána, és az utolsó leheletükig repítik a párost a cél felé, legyen az emelkedő vagy lejtő, és éles kanyar. Zoliék minden évben mennek az Osztrák Rally Legends versenyen, és előtte teszteltek egy jót itt. És hogy mennyire igaz róluk, hogy az abroncsok, amelyek felkerülnek a hátul hajtott kerekekre egy körön belül kimúlnak, azt a következő képek bizonyítják. Akár lehetne a címük: Ahova gumik halni járnak.
De természetesen Zoliék és minden résztvevő nyugodtan gyilkolhatta drótszálig őket, hisz mint az előző edzésen, úgy most is volt gumiszerelő, két ponton a szervizparkban. Akik ingyen cserélték a versenyzőknek a koptatásra szánt abroncsokat.
Jól elosztva álltak fel a szervizek, így egyik az edzés résztvevőinek cserélgette a használhatatlan gumikat, míg a másik a drift taxisok életét könnyítette meg. Az utóbbiak szinte le se jöttek a pályáról, hisz sokan át akarták élni a gumifüsttel átitatott, keresztben közlekedés, forgás és gumiégetés élményét, belülről az üvöltő nagy többségében BMW-k jobb egyes ülésében. A két program párhuzamosan futott egymással, így sztereóban lehetett hallgatni a versenygépek énekét, ha a megfelelő helyen állt meg az ember.Bevallom, benzinvérűként melengette a szívem a látvány és az akusztikus élmény egyvelege. Ez a nap talán lehet egy autókat szerető ember vidámparkja. Talán ép olyan csillogó szemekkel figyeltem ahogy pörgött a idő, mint ahogy egy kisgyerek először lát ringlispilt.
Csak pörögtek, forogtak és osztották az élményt. Jó volt látni, ahogy a fülig vigyorgó utasok kiszálltak az anyósülésből. Remegő kezük árulkodott az adrenalin szint túltengésről, ami beléjük égett a gumifüst szagával együtt emlékezetükbe. Na kérem szépen, így lehet igazán megfertőződni. Ez az egyetlen olyan “vírus” ami endorfinnal és epinefrinnel csillapítható, és sok-sok benzin bevitellel. Na nem a szervezetbe hanem a versenytechnika tanknyílásába.
Ha már a táplásról beszélünk, ebéd időben pihentek meg kicsit a résztvevők, ahol kicsik és nagyok egyaránt megtalálták a számukra megfelelő eledelt.
Mivel ilyen apróságok is voltak kinn, és cseppet nagyobbak, ezért volt számos gyermek program. Például aszfaltrajz verseny, vagy gumi gurító futam, ahol időre kellett bójákat kerülgetve eljuttatni az abroncsot a célba.
A színpad előtt pedig, Darázs Ádám és csapata erőemelés és bothúzás bemutatót tartott az ámuló közönség részére. A fiúk tényleg nagyon erősek voltak.
A színpad túloldalán pedig az autós találkozóra gyülekeztek. Sok szép gépkocsi volt itt látható, a tuningolás minden stílusából. A porig ültetett vasaktól a rat formán át, az igényes rally átalakításokig mindent. Sőt, volt egy-két motor is. A találkozó résztvevői egész másképp mérték össze magukat egymással. Járgányaiknak szépségversenyt rendeztek, de volt autólimbó és Metabond kipufogó hangerő verseny.
Pillanatok alatt eltelt ez a élményekkel dús nap. Itt igazán mindenki megtalálta a számítását, teljesen család centrikus rendezvény volt, csak mosolygó, vidám embereket láttam.
A késő estébe nyúló tombolával, koncerttel és tűzijátékkal zárult a program. A következő linken pedig az összes (75db) képet láthatjátok. Ha tetszett a rendezvény és a cikk, likeoljátok mint ahogy ezt Roland is teszi a fenti képen.
>>>>>>>>>>>> KÉPEK IDE KATTINTVA ÉRHETŐEK EL!<<<<<<<<<<<<<<<<<