A svéd rekorder

Vélhetően nem nagyon bírtak már magukkal a kis svéd manufaktúránál Ängelholmban, hiszen a múlt hónapban állították be a legújabb 0-400-0 km/h rekordot, a legutóbbi hétvégén csak úgy hétvégi kikapcsolódás gyanánt 5 világrekordot is megdöntöttek. Ja igen, mindezt a csupán 23 éve létező Koenigsegg csapat követte el, akik megnézték a múlt héten bemutatott legújabb Hennessy Venomot, jót röhögtek, aztán hallották, hogy a Bugatti 450 km/h rekordsebesség beállítására készül a Chironnal, aztán fogták magukat és elmentek autózni egy jót, úgy igazán, ami a csövön kifér módon. 

koenigsegg-agera-rs-top-speed.jpgOktóberben a 0-400-0 km/h rekord beállításakor 36,44 másodpercet értek el, először is ezt múlták most felül 33,29 másodperc alatt futva az új csúcsot. Másodszor csak úgy heccből futottak egy 446,97 km/h csúcssebességet, amellyel megszerezték a leggyorsabb szériaautó címet. 

Amire viszont leginkább büszkék lehetnek a kis svéd autómárkánál, az vélhetően a Mercedes 80 éve megdönthetetlennek tűnő három közúti rekordjának a megdöntése volt, amelyet anno még Rudolf Caracciola állított be a W125 Rekordwagen volánja mögött. Egyrészt az egy kilométeren elért korábbi 432,7 km/h átlagsebességet múlták felül, az új rekord 445,54 km/h. Másrészt az egy mérföldön elért korábbi csúcsot (432,4 km/h) is túllépték, és 444,66 km/h átlagsebességet értek el. Harmadrészt megfutották a közúton elérhető legnagyobb sebességet is: 457,49 km/h, ezek után a Bugatti Chiron tervezett 450 km/h-s csúcsdöntése már szinte teljesen értelmetlen. 

Mindezen rekordokat ismét a gyári pilóta, Niklas Lilja állította be Nevadában ismételten a márka gyengébb, csak 1 160 lóerős Agera RS típusával. Christian von Koenigsegg elmondása szerint a nagy sósíkságon, vagy egy igazi versenypályán még többre is képesek lennének. Azt hiszem ez egy finom üzenet a konkurenciának.

Total
0
Shares
2 hozzászolás
  1. Tavaly Monacoban láttam egy agerat, meggyözött, vmi eszement igényesség….perfect!!!

  2. @Burgermeister: Gyáróriásokban szerepelt egyszer a márka, ahogy a műszerfal és a középkonzol készül, na ott aztán, ami fém, az bizony tényleg fém. Nem érik be akármivel, minden nagyon magas szintű.

Vélemény, hozzászólás?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share