Amikor meghalljuk azt a nevet, hogy Singer, akkor nekünk autóbolondoknak nem a varrógép jut először az eszünkbe, hanem valami egészen más, méghozzá a Porsche 911-es különféle átalakításai, amelyeket talán átvitt értelemben tekinthetünk varrásra alkalmas eszközöknek, hiszen meg lehet velük varrni az aszfaltot.
A facebook oldalunkon az idén már egyszer megosztottuk veletek, hogy a Singer és a Williams kollaborációjából fog megszületni a legújabb léthűtéses farmotoros sportautó átgondolás. Meg is érkezett az első autó, amely egy 1990-es évjáratú 911-es átépítés, a tulaj Scott Blattner kérése az volt, hogy csökkentség a tömeget és növeljék a teljesítményt. Ennek jegyében született meg a Dynamics and Lightweighting Study, röviden a DLS.
A Type 964-es Carrera 2 alapos átalakuláson ment keresztül a Singer és a Williams közreműködésének köszönhetően. Az autó szívét adó négyliteres boxermotor kereken 500 lóerőt présel ki magából, ez duplája a gyári értéknek, mindezt 9 000-es fordulatszám fölé is lehet forgatni. Ehhez társul az eredeti 1 375 kg saját tömeg 990 kilóra csökkentése, így egy lóerő alig 2 kg-ot mozgat. A tömeg csökkentését elsősorban a high-tech és igen drága anyagok felhasználásával érték el; a légszűrőház karbon, mint ahogyan számos más elem is az autón, a Williams egy sokkal simább vonalvezetésű karosszériát álmodott meg az autóhoz, mint az eredeti, számos helyen alkalmaztak magnéziumot és titánt.
Ezen kívül más beszállítók is hathatósan közreműködtek az autó megalkotásában, a 18 collos magnézium felnik a BBS-től érkeztek, amelyeken Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok feszülnek. A kerekek mögött Brembo karbon fékrendszer lassítja a Singer legújabb őrületét. Az eredeti ötös váltót a Hewland-féle hatfokozatúra cserélték, amelyben a fő összetevő szintén a magnézium.
A DLS megalkotásába ráadásul bevonták Marino Franchitti autóversenyzőt is, aki számos szakmai tanáccsal segítette a fejlesztőket. Az autót egyébként javarészt az angliai Oxfordshire-ben, a Williamsnél készítik fel a közúti aszfaltvarrásra. A Singer csupán 75 példány kíván készíteni a Type 964 alapjain nyugvó autóból, amelyből gyárilag is csupán 62 172 példány készült 1989 és 1994 között.
Képek, infók: Singer Vehicle Design
Elképesztő. Tökéletes. Pedig nem is szeretem különösebben a Porschét.