Itt az új G-Klasse

A Mercedes-Benz G-Klasse, vagy ahogyan sokan felénk emlegetni szokták a kocka Mercedes mondhatni a velünk élő történelem. Nagyon kevés olyan autótípus létezik manapság, amelyek múltja már évtizedekre nyúlik vissza, és alapjaiban szinte alig változott valamit, nos a G-osztály pont ilyen autó. A G-Wagen 460 a piacra 1979-ben került, amelyet bő hétéves fejlesztési munka előzött meg, a típus első nagy frissítésére 1990-ben került sor, akkor dobták piacra a 463-as típust, amelyet azóta hét alkalommal frissítettek. A közel 40 éves pályafutása során a kocka Mercedesből számtalan variáció készült, AMG, V12-es, portáltengelyes, de még olyan extrém változatok is, mint a 6×6 kiadás, illetve a Maybach és Brabus-féle változatok is. Eddigi pályafutása során számtalan területen bizonyított már a G-Klasse, a négy évtizednyi szolgálat után a Mercedesnél most úgy döntöttek, hogy kihozzák a második generációt, mondhatni nem kapkodták el.

Az elmúlt hetekben tele volt már az internet a különféle ilyen-olyan előzetes fotókkal és videókkal, valamint a véletlenül kiszivárgott katalógus képekkel is, a napokban zajló Detroiti Autószalonon azonban lerántották a leplet az új generációról. Első pillantásra a laikusok azt mondanák, hogy ez olyan, mint eddig. Ez igaz is, hiszen maradt a jól bevált kockaforma, még a külső zsanéros ajtók is, az igazi újdonságot a lemezek alatt kell keresni. Egyébként kicsit hosszabb, szélesebb és magasabb, mint az elődje. 

Nézzük először is a fő műszaki paramétereit az autónak, amelyek miatt továbbra is az úttalan utak méregdrága királya marad. Továbbra is három külön-külön zárható differenciálmű lesz a hajtásláncban, új lesz viszont a kerékfelfüggesztés, ugyanis elöl független módon kapcsolódnak a kerekek az alvázhoz. A terepszögek egy-egy fokot javultak az elődhöz képest, illetve pár centiméterrel javult a gázlómélység is, így akár a legsarasabb helyzetből is könnyebben ki lehet majd evickélni. Az ehhez szükséges erőt a már jól ismert négyliteres biturbós V8-as motor fogja szolgáltatni, ez egyébként a kifutó amerikai G550 típusban is szolgált már, 416 lóerőt szabadít az összes kerékre a legújabb kilencfokozatú automatikus váltóművön keresztül. A régi kormányművet is modernizálták, mostantól elektromechanikus rásegítésű kormánykereket fognak tekerni a sofőrök. Az új G-Klasse-ból sem fog hiányozni a Dynamic Select: Comfort, Sport, Eco vezetési módok közül lehet választani, és egyedi beállítási lehetőség is lesz,  amelyet G-Mode névvel illettek, ez egyébként automatikusan aktiválódik, ha a három differenciál közül bármelyik összezár. Ebben a módban lehet az autó hasmagasságát is állítani, illetve a program változtatja a futómű karakterisztikáját, figyeli a gázpedál állását, elkerüli a felesleges váltásokat és a maximális off-road élmény nyújtására törekszik, ha épp a tulajnak csapatni van kedve. 

A beltérben a manapság megszokott Mercedes elemeket találjuk, a műszerfal meghatározó eleme itt is az óriási digitális kijelző, amelyeken a műszereken túl minden fontos adatot megjelenítenek a vezetőnek és az utasoknak egyaránt. A légbeömlő nyílások is ismerősek lehetnek az E-osztályból, az utas előtt azonban továbbra is megmarad a kapaszkodó. Mondanom sem kell, hogy a beltérben felhasznált anyagok minőségére sem lehet panasz, így a saraskodással kicsit óvatosan. Árcédula egyenlőre még nincs, a gyártás az idei év végén indul, az első példányokat pedig vélhetően csak a jövő év elején fogják a szalonokba kiszállítani. Összességében úgy újult meg a G-Klasse, hogy szinte maradt a régi, de jó ez így, egy régi történet íródik tovább, egy igazi dinoszaurusz folytatja útját a sok műanyag játék között.

Képek, háttérinfók: Mercedes-Benz

Total
0
Megosztások
3 hozzászolás
  1. Nem szeretem ezt a SUV, Crossocer, terepjáró világot. De ez tetszik, és valahol már retro is egy kicsit. Nagyon jól átemelték amit kell, sőt talán még jobb lett a terepjáróképesség is.
    Az AMG nekem sosem tetszett, így ezzel a motorral épp elég.

  2. @Intimitás Gourmet: Az AMG amolyan polgárpukkasztás/orosz/ukrán maffiózók kedvence volt. Meg valahol egy finom szúrás a konkurenciának. 🙂 Egyszer hallottam egy V12-es Brabust, na az valami beteg dolog.

  3. Kívülről rendben van, de ez a műszerfal nem illik bele. Egy ML-ben OK lenne, de egy G-ben legyen visszafogott. Nagy a kontraszt a külső és a belső között. Szerintem.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share