AMG GT négy ajtóval is

Megnyitotta kapuit a 88. Genfi Autószalon is, az idei seregszemle vélhetően minden eddigin túl fog menni, ömlenek az újdonságok az autósvilág minden szegletéből, amelyből néhányat ki fogunk ragadni a hét folyamán és itt az oldalunkon külön is bemutatunk. A napokban már bemutattuk az első villany Jaguart és az új Audi A6-ot is, most azonban jöjjön a Mercedes-Benz egyik olyan újdonsága, amelyről már régóta pletykáltak és számtalan kémfotón láthattuk, íme az AMG GT 4-Door Coupe, azaz az ismert sportautó négyajtós változata, amellyel méltó ellenfelei lesznek a Porsche Panaamera legerősebb típusainak.

A négyajtós AMG GT egyből három verzióval is próbálja megszorongatni a Porsche hasonló típusát, a csúcs GT 63 S változat, amelyben a jól ismert négyliteres biturbó V8-as motor 630 lóerőt szabadít a kerekekre, a sorban következő amely a GT 63 néven fut, ebben ugyanez a motor “csak” 577 lóerőt teljesít, de úgy gondolom, hogy ez még éppen elegendő ahhoz, hogy mosolyogva szálljunk ki belőle. A leggyengébb változat, mondhatni a fapados kivitel az AMG GT 53 lesz, a nevéből már sejthetitek, hogy ebben nem a V8-as motor rejtőzik a lemezek alatt, hanem a stuttgartiak legújabb háromliteres sorhatos turbós motorja, amely ebben az autóban 429 lóerőt teljesít. 

A legkisebb változat azonban még tartogat némi technikai csemegét, ez ugyanis egy mild-hibrid hajtáslánccal lesz felszerelve, a belsőégésű motorhoz az AMG mérnökei az EQ Boost nevű technológiát felhasználva egy 21 lóerős elektromotort is hozzáfűztek, amely egyben indítómotorként is funkcionál majd a nem kevés 249 Nm-nyi forgatónyomatékával. Az összes modellváltozathoz az AMG Speedshift kilencfokozatú automatikus váltóművét társítják, amelyen keresztül mind a négy kereket hajtják a lovak, ugyanis az összes változat alapból 4Matic+ összkerékhajtási rendszert kap. A csúcsváltozat alapból megkapja a Drift módot, amely által a hátsó kerekhez több nyomatékot képes szállítani a rendszer, így könnyedén mehetünk keresztbe az AMG új üdvöskéjével, ez a másik két változathoz opcióként lesz rendelhető. 

A nyers erős ugyan önmagában is jól hangzik, de minden varázslat, amit Affalterbachban végeznek a menetdinamikai adatokon látszik a leginkább. A csúcs GT 63 S verzió 3,1 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 100 km/h sebességet, amely két tizeddel jobb érték, mint amit a Porsche leggyorsabb és legerősebb Panamerája, a Turbo S E-Hybrid tud. A normál GT 63 hozza ezt az értéket, amit a 680 lóerős csúcs Panamera képes (3,3 másodperc), míg a GT 53 4,4 másodperc alatt futja meg a 100 km/h-t. Végsebesség tekintetében sem kell szégyenkeznie egyik változatnak sem, a csúcs 313 km/h-ig hajtható a GT 63 változat 310-et fut, a legkisebb hibrid pedig 280 km/h-ig elegendő. 

Megjelenésében sem kell szégyenkeznie az AMG GT 4-Door Coupe modellváltozatnak, elsőre nekem leginkább a nem régiben bemutatott új CLS-re hasonlít, azonban szemmel látható, hogy bizony nem összekeverendő a két autó. Szemből a tipikus hűtőrács és az agresszívre rajzolt légbeömlők elárulják, hogy ez sokkal inkább egy sportautónak a rokona, míg a hátsó lámpák hosszanti vonalai is a klasszikus GT sportkupét idézi. Az összes változat aktív aerodinamikai csomaggal van ellátva, a csúcs verzió ráadásul módosított splittert és hátsó diffúzort is kapott a nagyobb leszorítóerő érdekében. A lemezek alatt egyébként számos elem a sportautókból érkezik, több fokozatban állítható futómű, a V8-as változatokban pedig az aktív hátsókerék kormányzás is elérhető.

Az utastérben a már jól ismert Mercedes jegyek köszönnek vissza, a cockpitet a két óriási, 12,3 col átmérőjű LCD kijelző uralja, a középkonzol a korábbi GT-kből származik, a legnagyobb újdonság a hátsó üléssor, amelyben a képek alapján elegendő tér mutatkozik, így itt sem kell szűkölködnie senkinek sem. Érdekesség, hogy az észak-amerikai változatok hátul csak két ülést kapnak, míg a világ többi részére szánt változatok ötszemélyesek lesznek. Az újdonságra azonban még legalább egy évet várni kell, továbbá az árcédulákat is csak a megjelenés előtt fogják publikálni. Összességében egy izgalmas sportautónak tűnik az AMG GT család legújabb változata, amely immáron a négyajtós modellek kényelmével és praktikusságával is meg lett áldva.

Képek, infók: Mercedes-AMG

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share