Super HD, GPS, G-szenzor

Számomra akkor dőlt el, hogy beszerzek egy ilyen eszközt, amikor egy fehér VW Polo bevágott elém mindenfajta előjel nélkül a kétszer kétsávoson. Csak a szerencsémnek, és a Lancia fékjének köszönhetem, hogy nem sérült a gyári, 27 éves fényezés. Mi lett volna, ha belehajtok hátulról? Valószínűleg azt hozták volna ki, hogy nem tartottam be a követési távolságot, ugrott volna a bónusz a biztosításomról és lett volna egy törött youngtimerem, amihez egy csomó holmi beszerezhetetlen, még ha személyi sérülés nélkül meg is ússzuk. Ehhez képest egy minőségi, valóban hasznos és használható kamera ára 35 ezer Forint, szerintem megéri a befektetést.

33338130_2004047792952504_8118402480603136000_n.jpgA burkolat lehúzása után stílusosan fekete dobozban várt az új autós “fekete doboz”.

Aztán ott van még az igazoltatás, amit ok nélkül kellett elszenvednem néhány éve rendszeresen, csak azért, mert Ladával jártam és a Lada gyanús. A lelkem mélyén hiszem, hogy az efféle vegzálások azért vannak megszűnőben, mert a rend őrei sokkal-sokkal kulturáltabbak lettek az elmúlt évtized során, de azért ott motoszkál a gondolat, hogy a kamerának is köszönhetem azt, hogy ha néha megállítanak, akkor illedelmesen köszöntenek, bemutatkoznak és elnézést kérnek, amiért feltartottak. 


A tesztvideó felbontása 1080p HD, ami rosszabb, mint a kamera valós felbontása.

Szóval 4 éve, hogy autós kamerákat használok. Ez alatt az idő alatt is rengeteget fejlődött a technika. Míg az első  csak 1080p HD felbontást tudott, addig most egy SuperHD felbontással dolgozó őrszem dolgozik a napi használatú autóm szélvédőjére tapasztva, ami éjszaka ugyanazt – sőt, egy kicsit jobban – látja, mint én, a kormánynál ülve. Sokat javult a kezelhetőség, egy hozzám hasonló, egyszeri felhasználó is könnyedén beszerel és beüzemel egy ilyen eszközt, és a felvételek visszanézése is könnyű.

A DAB211 autós kamera az autos-kamera.hu webáruházából került az autómba, immár több mint 3 hónapja mindennapi útitársam. A szintén tesztelt előd, a DAB201-es-hez képest annyit fejlődött a technika, hogy már nem külön, hanem a kamerában kapott helyet a GPS-vevő, így nem kell a műszerfalra ragasztani még egy kütyüt. Feltapasztjuk a szélvédőre, a vezetéket a kárpit mögé rejtjük, elvezetjük a szivargyújtóig, betesszük a maximum 64 GB-os micro SD kártyát és már dolgozik is.

dab211_1.jpgA Wunder-Baum feltűnőbb, mint a DAB 211-es kamera. A tartós teszt nem vicc, még havas volt a táj, amikor az autómba került.

Magyarország területén szabályosan használjuk az eszközt, de amikor Ausztriába mentem, le kellett szerelnem, hiszen ott ezért elég borsos büntetést kell fizetni, nem hiába nincs a Google térképen sem utcakép a sógorokról. A leszerelés egyébként egy könnyed mozdulat, hiszen gyorscsatlakozós a rögzítés. Ez parkoláskor sem hátrány, bár én mindig benne hagyom, mert a mozgásértékelő és a G-szenzor akkor is szolgálatban van, amikor az autó áll. Ha neki koccannának az autónak, felvenné a tettest, az érzékenység állítható, így viharos szélben is készít egy pár másodperces felvételt, mert nekem a legérzékenyebbre van állítva.

Ami tetszik benne még, az az, hogy a beépített G-szenzor adatait vissza tudjuk nézni a kamerához tartozó programmal, és hirtelen gyorsulás (ez a veszély egy 24 éves, 60 LE-s Astrában nem fenyeget), vagy lassulás esetén egy külön mappába menti az eseményt, amit később csak kézi üzemmódban lehet kitörölni. A többi felvételt automatikusan felülírja a DAB211, így ha nincs esemény, a kamera gondozásmentes. A szivargyújtóba csatlakoztatva (USB-s, két aljzattal rendelkező csatlakozó, így a telefonunkat is tölthetjük, miközben megy a kamera) a gyújtást ráadva bekapcsol, majd a motort megállítva lekapcsol.

dab211_2.jpgCsendben, feltűnés nélkül teszi a dolgát.

A kamera által készített felvételek eszméletlen jó minőségűek. A tesztvideóban látható, hogy az esőben mindig párás szélvédőjű Astrában is fantasztikus a kép, a 2560×1440 pixeles felbontás, a 150 fokos látószög verhetetlen. Elvittem a környék fájdalmasan rázós útjaira is, de még a legrosszabb úton is tökéletes a felvétel. Nem akad, nem kockásodik, mint egyes régebbi modellek képe, szóval szépen teszi a dolgát.

Hátrány? Csupán egyet tudok mondani, de az majdnem minden autós kütyüre igaz. A tűző napon az autóban hagyott kamera nem biztos, hogy jól fogja tolerálni a 70 fokos hőséget, így vagy kivesszük (és nem lesz meg a nekünk koccanó autó a felvételen), vagy úgy állunk meg, hogy ne a szélvédőt érje a nap, szélvédőtakaró ugyebár nem játszik.

Kinek ajánlanám, hogy vegyen egy DAB211-et? Mindenkinek, aki autóval közlekedik. Az oroszoknál már igencsak elterjedt, ami a közlekedési kultúrának (?) köszönhető. Sajnos itthon is vannak idióták bőven, és ugyan az életünket nem védi meg más, csak a gyűrődő zóna, de jó szolgálatot tehet egy ilyen megbízható szemtanú, ha valaki bajba keverne minket.

A tesztben szereplő kamerát az autos-kamera.hu -tól kaptuk, köszönjük.

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share