Őrületes Ferrari ikonok

A maranellói sportautógyár egyre népszerűbb a vevők és a rajongók körében egyaránt, a márka iránti rajongás a közúti és versenyautóik iránt napról napra nagyobb, így nem csoda, ha egy-egy új modelljük bemutatása mindig világszenzációnak minősül. A Ferrari nem túl gyakran mutat be új modelleket, de ez az exkluzív sportautók világában nem egyedi eset, hiszen nem lóverseny ez ebben a kategóriában. Az elmúlt napokban azonban villámcsapásként ért szinte mindenkit két teljesen új típus bemutatása, amelyek az Icona széria első képviselői a márka életében.

ferrari-monza-sp1-and-sp2_9.jpg

A Ferrari Monza SP1 és SP2 típusok nem csak megjelenésükben lehengerlőek, hanem a teljesítményük is félelmetes. A külső formai jegyek az ’50-es évek klasszikus speedstereit idézi, a lemezek alatt pedig a legmodernebb technikával ruházták fel mindkét járgányt. A Monza ikrek a 812 Superfast alapjaira épülnek, ráadásul a márka eddigi legerősebb utcai modelljeinek számítanak, elöl a 6,5 literes V12-es szívómotor 809 lóerőt teljesít. 

Mivel mindkét autó zömében karbonból épül fel, ezért a tömeg/lóerő arány is kiemelkedő, az SP1 kereken 1,5 tonna, az SP2 20 kg-mal többet nyom a mérlegen. Annyi biztos, hogy 7,9 másodperc alatt érik el a 200 km/h-t álló helyzetből startolva, az óra pedig könnyedén lendül 300 km/h fölé is. Mivel egyik autó sem rendelkezik szélvédővel és tetővel így a vezetésük és a száguldás igazi F1-es élmény lehet, főleg az SP1 esetében, amely önző módon csak együléses. 

A szupergyors Monza SP1 és SP2 modellek beltere igazán minimalistára sikeredett, de ilyen autókba nem is kell ettől több. A műszerezettség fő eleme a sárga számlapos fordulatszámmérő és egy központi LCD kijelző, amelyen a főbb menetdinamikai adatok jeleníthetőek meg. 

A Ferrari ugyan még sok részletet nem közölt az autókról, annyi biztos, hogy főként a legexkluzívabb vevőik és gyűjtőknek szánják mindkét típust, amelyekből ebből kifolyólag vélhetően csak nagyon keveset fognak készíteni, azokat pedig méregdrágán fogják adni. Személy szerint mindkét retro-modern kinézetű Ferrari speedster tetszik, jót tesz a márka arculatának ez a letisztult formavilág, főleg amióta már nem Pininfarina tervezi az olasz vadlovakat.  Remélem az Icona széria további modelljei is hasonlóan jól sikerülnek majd.

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share