A Los Angeles Auto Show első estéjén a német sportautómárka megmutatta a nagyközönségnek a 911 típus legújabb, a sorban nyolcadik generációját. Az új Porsche sportgép első ránézésre úgy tűnik, mintha nem változott volna sokat az elődjéhez képest. Azonban, ha jól megnézzük, akkor észrevenni a változásokat, különösen a hátsó részét illetően.
A gyári kódnevén 992-es típus marad a márka hagyományainál, marad a hathengeres boxer motor az autó farában, amely a hátsó, vagy az összes kereket hatja. A forma alapvetően a már jól megszokott és klasszikus 911-es sziluettet viszi tovább. Ez talán valahol átok és áldás is lehet a stuttgartiaknak, hiszen a tervezők nyilvánvalóan szívesen alkotnának valami merőben mást, de a hagyományok és a vásárlók elvárásai kötik őket. Azt azért hozzáteszem, hogy ez a járgány így jó, ahogy van, a világ így ismeri és a vevők így szeretik.
A külsőt érintően a hátsó részen kell keresni az újdonságot, egyrészt az új 911 is a VW csoport közös design irányvonalának megfelelően az autó teljes szélességét lefedő lámpát kapott. E fölött a karosszéria vonalaiba szépen belesimulva rejtőzik a tetemes méretű hátsószárny, amely változtatható pozíciójú. A hűtőrács közepén helyezték el a harmadik féklámpát, amely ügyesen töri meg a fekete rács egyhangúságát.
Az alumínium lemezek alatt a háromliteres turbós farmotor 443 lóerőt teljesít, amely 23 pacival több, mint az elődben. Legalábbis ez jellemzi a Carrera S és 4S változatokat, amelyekben alapból az új nyolcfokozatú PDK duplakuplungos váltómű viszi át a nyomatékot a hátsó, vagy éppen a 4S esetében az összes kerékhez. A befecskendezésen, a turbón és az intercoolereken változtattak a mérnökök, így adódik a nagyobb teljesítmény, illetve beszélnek némi fogyasztáscsökkenésről is, de ezen szerintem mindenki jót nevet egy sportautó esetében. Még néhány kötelező szám, az S változat 3,5, a 4S 3,4 másodperc alatt futja a százas sprintet, ha valaki megrendeli Sport Chrono Package-t, akkor további kettő tizedet faraghat ezen az értéken. A Carrera 4S egyébként még így is két tizeddel jobban futja ezt, mint a mostani 911 GT3, és a GT2 RS-től is csak hat tizeddel marad el.
A 992 belülről viszont teljesen új designt kapott. Tiszta és éles vonalak határolják a műszerfalat, amely teljesen áttekinthető és illik a Porsche stílusához. A műszercsoport közepén az analóg fordulatszámmérő foglal helyet, amelyet két oldalt két-két kör alakú kijelző vesz körül. A tervezők a ’70-es évek 911-es típusaiból merítettek ihletet az elrendezés során. A 10,9 collos központi kijelzőn fut a Porsche Communication Management infotainment rendszert. Világújdonság a Wet Mode, amely rendszer figyeli az út nedvességét, és ennek megfelelően állítja be a menetstabilizáló rendszereket, valamint felhívja a pilóta figyelmét a megváltozott útviszonyokra is. A vészfékezési asszisztens kamerarendszere a mozgó tárgyakkal történő ütközést hívatott megelőzni. Ezek az alapfelszereltség részét képezik. Opcióként lehet rendelni hőkamerával ellátott Night Vision rendszert, adaptív tempomatot, amely magában foglalja a távolságtartó automatikát is.
Az új Porsche alapára 113 ezer dollár fölött indul, a 4S 120 ezer fölött lesz kapható. A megrendeléseket Amerikában már most felveszik, a 2020-as modellévre szánt újdonságot a jövő év nyarán lehet majd átvenni a szalonokban.
Képek, infók: Porsche
Sokan mondjak nem nagy szam mert nem sokat valtozott az eldohoz kepest de szerintem ez igy van kesz ahogy. Tokeletes. A 996 -en kivul nem tudnak melle nyulni! Azt csiszolgatjak ami mar bevalt es ez igy is van jol. Gyonyoru na. A kovetkezo is az lesz.
@mennyi?husz!: Szerintem is egy időt álló forma, amit csak elrontani lehet.