Reggeli rozsda: svájci Fiat

A ’60-as évek Fiat kínálatának legnépszerűbb párosa volt a Fiat 1300/1500 típus, amelyből készült szedán, kupé, kombi és kabrió is. Tavaly például egy ilyen autó nyerte el a fóti rendezvényünkön a legszebb oldtimernek járó díjat. Sokan vélhetően a Piedone filmekből ismerhetik a típust, hiszen akkoriban az olasz utcaképek alapkelléke volt. Az olaszoknál egészen 1967-ig gyártották a típust, de az egykori Jugoszláviában a Zastava égisze alatt még 1979-ben is készült a típus, amelyből így összesen 1,9 millió darab készült. Mára azért olyan sok nem maradt belőlük, főleg nem szép állapotban, így igazi kuriózumnak számít, ha feltűnik itt-ott egy ilyen öreg autó. 

64917642_669705743490467_7052178206580801536_n.jpg

A típusnevek nagyon egyszerűen a motorok hengerűrtartalmából adódtak, a kétféle motorhoz ugyanazt a négyfokozatú manuális kapcsolású váltót társították. A jugoszláv változaton kívül készült még Siata és Polski Fiat márkanevek alatt is, ugyanakkor a nagyobbik motort a Seat 1500-ba is beépítették, amely csak nevében rokon, hiszen annak az autónak az alapjait a Fiat 2300 modell adta.

Egy kedves olvasónk a napokban küldött nekünk egy üzenetet, benne pár fotóval egy láthatóan régóta magára hagyott Fiatról. A képek alapján azonnal beazonosítható, hogy egy Fiat 1300-as járgányról van szó, amelyet a svájci Aare folyó partján álldogál Aarburgban. 

64508116_690586008059400_2823555360596426752_n.jpg

A fehér szedánon már látszik az idő vasfoga, de azért még dacolva ellenáll a svájci időjárásnak, a fehér fényezése már nagyon viseltes, itt-ott mállik. A beltérről készült fotón, főleg az ajtópanelen, illetve annak hiányán látszik, hogy bizony nem tegnap parkolták le, a rendszáma le van véve. Körülötte már szépen nő a gaz, a jobb oldalán azonban egy érdekes matrica nyomai láthatóak: “Testfahrzeug – Voiture”. Talán valaha tesztautó volt? Ezt már valószínűleg nem tudjuk meg.

Hogy mi lehet az autó története, az sajnos nem derült ki, mindenesetre kár érte, hogy csak így magára hagyták. Ez a fehér Fiat egyébként akár még ékes példája lehet annak is, hogy hiába a fejlett jóléti állam, ha a klasszikus értékeket nem becsülik.

A képeket köszönjük Varga Gábornak!

Total
0
Shares
7 hozzászolás
  1. Svájcban nincs olyan állami nyilvántartás, amiből alvázszám/motorszám alapján le lehet kérdezni, hogy kié?

  2. Svájcon csodálkozom, hogy így ezt hagyják.
    Na mindegy, legalább nem vettek le róla semmit, ellentétben azzal a Suzuki Grand Vitarával (2008-as) ami egy miskolci parkolóhelyen van felbakolva és szép lassan kopnak róla/belőle a cuccok….

  3. @Digitális Dzsihád: valószínűleg kifizetett parkolóhelyen áll, Svájcban úgy tudom, minden ingatlanhoz kötelező valamilyen gk.tároló,ha ez így van, és ki van fizetve akkor az idők végéig ott állhat,ha nem szennyez.

  4. 2014 Novemberi streetview alapján még nem volt ott. 🙂
    Ahogy nézem a szomszédságban valami karosszéria felújító műhely van/volt …
    Val’szeg pont hogy rendbe akarják/ták rakni…

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Olvass tovább

Reggeli rozsda: Typ3

“A közönséges nyír vagy bibircses nyír (Betula pendula) a nyírfafélék (Betulaceae) családjába tartozó, természetes körülmények között leginkább a tajga éghajlati öv alatt honos fafaj.Gyorsan növő, egylaki fa. Idős…
Total
0
Share