Richmond hercege az idén is megtartotta a sajátos autós kerti partiját, amelyet a világ csak úgy ismer, hogy Goodwood Festival of Speed. Az idei rendezvény is bővelkedett különleges autókban, évfordulókban és természetesen a Hill Climb rekord idén is megdőlt. Az elmúlt hétvége goodwood-i eseményeiből válogatunk.
Ahogy az lenni szokott idén is a herceg nyitotta meg a négynapos fesztivált, méghozzá a még fejlesztés alatt álló, ezért elég erőteljesen álcázott új Land Rover Defender volánja mögött hajtott végig a pályán. A FoS egyik leglátványosabb eleme a központi szobor, amely minden évben a hercegi rezidencia előtt kerül felállításra. Az idei évben az Aston Martin goodwood-i első versenyének 70. évfordulója előtt tisztelegtek, így a neves brit márka került a rivaldafénybe. A felvonuláson több régi és új modell, illetve versenyautó is megjelent, valamint a pályán megfuttaták a márka első elektromos modelljét, a Rapid E-t, illetve az első SUV-t, a DBX típust, amely még mindig álcázva volt látható.
Egy másik márka, a hiperluxus sportautókat készítő olasz Pagani manufaktúra itt ünnepelte fenállásának 20. évfordulóját. Goodwoodba összesen 30 autót hoztak el a világ különféle részéről, öt példányt egyenesen a modenai múzeumból. Ott volt többek között a legelső Zonda C25, a Zonda F, a Cinque, a Tricolore és a még 2018-ban épült Zonda Barchetta egy példánya is a háromból, amely a megjelenésekor a világ legdrágább autójának számított a 15 millió angol fontos árával.
Premierből is akadt néhány, a brit Bentley a legújabb Flying Spur modellt hozta el a nagyközönségnek. Az új csúcs Bentley a VW csoport MSB platformját használja, az elődjéhez képest 13 cm-rel növekedett a tengelytávja, Az orrában a W12 hengeres motor dolgozik, amely 635 lóerőre és 900 Nm-nyi forgatónyomatékra képes, amelyet a nyolcfokozatú ZF automatikus váltóművön keresztül juttatnak a hátsó kerekekhez, illetve a hajtásba az elsők is bekapcsolhatóak, ha szükséges. A 2,4 tonnás monstrum 0-ról 100 km/h-ra 3,7 másodperc alatt gyorsul, ami igen szép eredmény. A csúcslimuzin egyébként összkerékkormányzással is el van látva, ez által alacsony sebességnél könnyebb vele manőverezni és a fordulóköre is kisebb. Hozzáteszem, hogy a mostani Bentley-k formaterve (úgy jó 15 éve) egyáltalán nem jön be. Azonban ennek az autónak van egy igazán szép részlete, ez pedig nem más, mint a LED fényszórók, amelyek a metszett kristályüvegre hasonlítanak. Ha valaki nagyon nem bír pénzével, akkor természetesen választhatja a Mulliner változatot is, amelyben szinte mindent egyedileg a vevő igényei szerint alakítanak.
A legszebb és leglátványosabb autót a nagy visszatérő, De Tomaso hozta el. A P72-es szuperautó a ’60-as évek prototípus versenygépeit idézi. Az autót teljesen titokban fejlesztették az elmúlt évek során, amelyet az Apollo karbonvázára építettek. Ez nem véletlen, ugyanis a De Tomaso ugyanúgy az Ideal TeamVenture céghez tartozik, mint az Apollo. A tervezés során a munkába bevonták a HWA csapatát is, így vélhetően nem csak egy csodaszép autót, hanem egy igazi sportgépet sikerült alkotniuk. A műszaki tartalomról sokat nem árultak el, így azt sem tudni, hogy milyen motort kap az újdonság. Annyi viszont biztos, hogy az alapára 750 ezer euró lesz és csupán 72 példányt fognak belőle készíteni.
Az olasz sportautómárka, a Ferrari ugyan pár hónappal ezelőtt már bemutatta a legújabb egyedi modelljét, a P80/C-t, amely a 488 GT3 versenyautó alapjaira épül. Akkor azonban csak pár fotót tettek közzé az amúgy igen agresszív megjelenésű autóról. Goodwoodban mozgás közben is láthatta a közönség az új olasz csodát.
A Ford hetekkel ezelőtt elhintette, hogy valami nagyon különleges és erős gépet hoznak az idei Festival of Speed-re. A nagy meglepetés a GT versenyautó második szériája, azaz Mk II premierje volt. A kizárólag pálya használatra készült járgány módosított aerodinamikai elemeket kapott, új splitter, beömlők, nagyobb hátsó szárny, továbbá erősebb fékek jellemzik. A teljesítményét az elődjéhez képest 200 lóerővel toldották meg. Ugyan a Ford GT versenyprogramja az idén véget ért, pár hete láthattuk őket gyári színekben még utoljára Le Mans-ban is, azonban a Multimatic csapatával közösen ebből a változatból még 45 db-ot fognak készíteni, így a jövőben privát csapatok által még biztosan feltűnik a Ford GT a versenypályákon.
A Honda egy elektromos városi apróságot mutatott be, amelyet 18 hónappal ezelőtt még a Frankfurti Autószalonon még úgy ismerhettünk meg, mint “Urban EV” koncepcióautó. A fejlesztések mára beértek, és a fesztiválon már a 3,9 méter hosszú szériagyártású változatot prezentálták, amely egy kört is megtett a híres felfutón. A Honda “e” névre hallgató aprósága egy 150 lóerős elektromos motorral hajtja a hátsó kerekeit, amelyet egy 35,5 kWh teljesítményű lítium-ion akkucsomag táplál elektromossággal. Állítólag egy töltéssel 125 mérföldet képes megtenni, és teljesen lemerített állapotában 80%-ra fél óra alatt lehet feltölteni. Az autó újdonsága, hogy nincsenek visszapillantói, azokat kamerák helyettesítik és a képet a műszerfal teljes szélességében végigfutó kijelzőre vetíti a sofőrnek.
A Lexus pár évvel ezelőtt az LC kupét mutatta be ugyanitt, idén az LC kabrió változatát hozták el. A márkának 2010 óta nincs nyitott modellje. Az újdonságról sokat nem árultak el, még azt sem lehet tudni, hogy lemez tetős, vagy klasszikus vászontetős kabrió. Az orrában a 3,5 literes V6-os motorral ellátott hibrid hajtáslánc, vagy az ötliteres V8-as motor kaphat helyet, ahogyan a kupé változatban is, amelyekhez ugyanúgy a tíz fokozatú automatikus váltóművet csatolják. Mondjuk a Lexus front továbbra sem tetszik, de az autó többi design megoldása egész kellemes.
Már két hónappal ezelőtt láthattuk az első fotókat a McLaren legújabb gran turismójáról, amelyet egyszerűen csak GT-nek neveztek el. Goodwoodban mozgás közben is láthatta a nagyérdemű. Ebben a típusban a márka már az új MonoCell karbonszálas vázát használja, amelyet már Angliában készítenek. A GT nevéhez hűen inkább sportos túraautó, mint kőkemény sportgép. A vezető mögött már van 420 liternyi csomagtér is, valamint az utastérben a hosszútávú utazást megkönnyítő kényelmes foteleket helyeztek el, nem pedig sportüléseket. A motorja a 720S és a Senna típusokból ismerős négyliteres duplaturbós V8-as, amely 620 lóerőt produkál.
Első ránézésre azt hinnéd, hogy pályanapokra, vagy klubversenyzésre szánt versenygépről van szó, amikor rápillantasz a Radical Rapture modellre. Valójában egy teljes mértékben rendszámozható autóról van szó, amely a pályán is remekül használható. Az alig 765 kg tömegű szörny mozgatásáról a 2,3 literes Ford Ecoboost motor 350 lóereje gondoskodik. Három másodperc alatt lövi ki magát 100 km/h-ra, a vége pedig 265 km/h, ami a mindenféle tetőt nélkülöző Rapture esetében igazán hajmeresztő élmény lehet.
Ahogy az lenni szokott, az idei évben is megfutották a pályacsúcsot, illetve egy 20 éve tartó rekordot is sikerült a Volkswagennek megdöntenie. A Goodwood-ban található Hill Climb rekordját Nick Heidfeld állította fel még 1999-ben. Akkor a McLaren MP4/13 F1-es versenyautóval 41,6 másodperc alatt szaladt végig. A múlt pénteken Romain Dumas a VW ID.R volánja mögött 41,18 másodperces időt futott. Minden azonban még nem volt elég, ugyanis vasárnap az elektromos versenygéppel még erre is rá tromfolt és 39,9 másodperccel futotta minden idők legjobb Festival of Speed idejét.
Összességében igazán színes és izgalmas volt az idei Goodwood Festival of Speed, remélem, hogy jövőre is hasonlóan színvonalas rendezvényt hoznak össze. A végére még egy videó, amelyben egy kellően őrületes Porsche 930-ast csodálhatunk meg, a szíve egy F1-es motor.
Fotók: Goodwood Festival of Speed
Ne maradj le semmiről! Kövessetek minket az alábbi felületeken!
Vancello a Facebookon: Katt
Kövess minket az Instagramon is: Katt
Ne maradj le a Roncsvadászok csoportunkról sem: Katt
Ha youngtimerek érdekelnek, akkor Roncsvadászok’90s: Katt
Benzingőzős zárosztály, egész évben nyitva – Vancello Café: Katt