Ford szívvel érkezik a De Tomaso

Az argentin származású Alejandro de Tomaso 1959-ben kezdte meg az autóipari karrierjét, amikor is Modenában prototípusok és versenyautók építésébe kezdett. Később a nevéhez összesen három ikonikus sportautó fűződött, amelyek még az autózás aranykorából, a ’60-’70-es évekből származnak. Ezek sorban az 1963-as Vellalunga, az 1968-as Mangusta és az 1970-ben napvilágot látott Pantera. A három autóban nem csak a sportosság és az olasz stílus a közös, hanem a motorok is. Azok ugyanis egytől-egyik a Fordtól származtak. 

de-tomaso-p72_3.jpg

Az idei Goodwood-i Festival of Speed rendezvényen debütált a feltámadó márka új modellje, amelyet a P72 nevet kapta. A feltámadásra és a figyelemre nincs jobb helyszín, mint Duke of Richmond birtoka és az ott megrendezésre kerülő show, amely minden benzingőztől mámoros autórajongó szent zarándokhelye. Szóval a 60 évvel ezelőtt alapított olasz De Tomaso sportautómanufaktúra feltámadásának lehettünk idén tanúi. 

de-tomaso-p72.jpg

A P72 az egykori P70 versenyautó spirituális utódja, amelyben szintén Ford motor adta az erőt. Az új gran turismót is szépen kerekített, lágy vonalakkal határolt formával büszkélkedhet. A gyönyörű szép autót az Apollo Intensa Emozione karbonvázára építették, amely nem véletlen, hiszen az Apollo Automobilit is a honkongi Ideal Team Ventures befektetői csoporthoz tartozik. A formatervet Jowyn Wong jegyzi, aki Wyn Design berkein belül alkotta meg az autót. A tervezés során a munkába bevonták a HWA csapatát is, így a versenyautós tapasztalat is rendelkezésre állt ahhoz, hogy egy valóban ütős autót alkossanak. A nyár során sokat még nem árultak el a műszaki tartalomról, mára azonban kiderült, hogy milyen szívet is kap az új De Tomaso.

Gondolom a bevezető sorok után már ki is találtátok, hogy a P72-be is a Fordtól érkezik a szív. A motor a Roush által tuningolt ötliteres V8-as, amely jelenleg a Mustangban teljesít szolgálatot. A kompresszoros Ford Coyote V8 700 lóerő fölé lőtték be, a forgatónyomatéka 825 Nm, amelyet egy hatfokozatú manuális váltón keresztül ad át a hátsó kerekeknek. A nyitott váltókulissza önmagában is egy formatervezési műremek.

A tesztelések még jelenleg is zajlanak, így a De Tomaso P72 szívverését csak pár hónap múlva hallhatjuk meg nyilvánosan is. Egy klasszikus vonalakkal megáldott automobil lesz, amely még a régi iskola elvei szerint épül, korának egyik utolsó képviselője. A tervek szerint kizárólag 72 darabot készítenek belőle, az ára pedig 750 ezer dollár lesz, így vélhetően a gyűjtők kedvence lesz.

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share