Sony Vision-S

Most bizonyára sokan meglepően nézitek a címet, és talán elsőre nem értitek, hogy mit keres a japán elektronikai óriás neve egy autós magazinban. A Sony kapcsán vélhetően mindenki az egykoron trendi és kategóriateremtő Walkman, a mára már megszűnt méregdrága VAIO laptopok, illetve a BRAVIA tévék és a máig töretlen népszerűségnek örvendő Playstation videojáték juthat elsőnek az eszébe. A japánok egy merész húzással kijöttek a nappaliból és a most zajló CES-en bemutatták az első elektromos autójukat, amelyet szimplán csak Vision-S Concept-ként neveztek el. 

sony-vision-s-concept_2.jpg

A legnagyobb fogyasztóelektronikai kiállítást, ha nem is részleteibe menően, de azért évről évre egy-egy pillantás erejéig követem. Nem vagyok egy kütyümániás, de a műszaki világ trendjeit azért figyelemmel kísérem. Mivel az utóbbi években a CES-re egyre több autógyár és beszállító is ellátogat, ezért a shownak már valamilyen szinten az autósvilágban is van szerepe. Talán autós szempontból ez az elektromos koncepcióautó a legnagyobb meglepetés. 

A Vision-S egy többszereplős kooperáció eredménye, a tervezést és a fejlesztést nem egyedül vitte véghez a Sony, hanem bevonta többek között a Bosch, az Nvidia, a Continental, a ZF és a Qualcomm cégeket. Ezek egy része az elektronikai, és IT iparból ismerős, másik részük pedig az autógyártásból. Az autót magát pedig a Magna Styer építette egy teljesen új tervezésű, kifejezetten elektromos autóknak szánt platformra. 

Design szempontjából talán annyira nem is forradalmi, vagy épp egyedi a Vision-S, leginkább egy Porsche Tycan és egy Tesla Model 3 keverékének tűnik. Viszont én mindenképpen pozitívan értékelem azt, hogy egy kissé kupésított szedán formát alkottak a manapság divatos SUV dobozok helyett. 

Az autó műszaki adatairól elég keveset árultak el. Annyit tudni, hogy két elektromos motor hajtja az autót, amelyek összteljesítménye 268 lóerő. 4,8 másodperc alatt ugrik százra, és akár 240 km/h-val is képes száguldani. Az akkuról és a hatótávról semmit nem lehet még tudni. A Sony és partnerei a négy személy számára helyet kínáló autót a  vezetéstámogató és az önvezető rendszerek köré építette. Különféle szenzorok és kamerák garmadáját vonultatja fel, megtalálható benne például a LiDAR rendszer is, illetve kettes szintű önvezetési képességekkel rendelkezik, azaz még nem veszi ki az irányítást teljesen a sofőr kezéből. 

A beltér abszolút tech központú és letisztult. A műszerfal az autó teljes szélességében végigfutó kijelzők kombinációja, amelyek közül a két szélső a visszapillantó kamerák képét vetíti. A Sonytól érkezik a “360 Reality Audio” hangrendszer, amelyek egyes elemei az ülésekbe kerültek beépítésre. 

Egyelőre nem tudni, hogy mi a célja a Sonynak ezzel a koncepcióval. Talán a Gran Turismo Sport szimulátorban viszontláthatjuk. Mindenesetre érdekes azt látni, hogy miként is változik az autóipar, és hogy akár olyan szereplők is megjelenhetnek egy-egy új autóval, akikről eddig nem is gondoltuk volna.

Total
0
Shares
3 hozzászolás
  1. Hot Stuff! Végülis ha valaki valamikor be akar szállni az autós buliba, akkor annak itt és most jött el az ideje. Aki elektromos hajtással kezd, az nincs évtizedes lemaradásban a többiektől, mintha dízelmotort kezdenének fejleszteni. Plusz egyre több tudást meg lehet venni a beszállítóktól, például váltót a ZF-től, így nem kell mindent kifejleszteni.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések

Mach-E

A címben szereplő elnevezés véletlenül sem a Gilette borotva termékeire utal. Nem, nem hülyültünk meg, nem mentünk át…
Total
0
Share