Az extravagáns megjelenésű és az extrém teljesítményű hipersportautóiról híres Pagani Automobili a szerelmesek napján egy különleges Huayra változattal lepte meg az autószerelmeseket. A Pagani Huayra Imola kőkemény versenygép, amely akár az utcákon is közlekedhet. Az új olasz csoda második keresztnevét a híres versenypályáról kapta, ahol versenykörülmények között is tesztelték. A teljes fejlesztési idő alatt bő 16 ezer km-t futottak az újdonsággal, és a mérnökök számos fejlesztést alkalmaztak, hogy a fokozzák az aerodinamikát és a teljesítményt.
Az újdonság fejlesztése során az alkotók számos már meglévő alkatrészt átvehettek a BC Roadsterből, illetve ezeket az alkatrészeket továbbfejleszthették. Valamint rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek az évek során, kezdve a Zonda R megalkotásától, amelyet az Imola születése során is kamatoztathattak. Ilyen például a továbbfejlesztett Carbo-Titanium és Carbo-Triax váz, és a különleges anyagok garmadája. Horacio Pagani elmondta, hogy a lehető leghatékonyabb autót kívánták összerakni, számtalan szárny, terelőlapok és aktív aerodinamikai elemek sokasága határozza meg a formát, így saját bevallása szerint sem egy elegáns autó a Huayra Imola.
Viszont rendkívül erős és gyors autót sikerült létrehozniuk. Sok időt és energiát fordítottak a futómű kialakításába, hogy a Mercedes-AMG által épített V12-es motor 827 lóerejét és 1100 Nm-nyi forgatónyomatékát át tudják vinni a hátsó kerekekre és az útra. Az utcai versenyszörny megzablázásáról a Brembo gondoskodott. Számtalan teszt és kutatás eredményeként jelentősen tudták javítani a fékrendszer hatékonyságát és a hűtését. Az egyedi gumiabroncsokat a Pirelli szállítja. Az első futómű automatikusan állítja a magasságát az útviszonyok és az egyéb menetdinamikai információk figyelembevételével. Az autó tömegén nem csak a váz és a karosszéria építése során felhasznált high-tech anyagok és kompozit elemek felhasználásával faragtak, hanem a teljesen új fényezési eljárással is. Ezt Acquarello Light-nak nevezik, 5 kg-mal könnyebb a teljes bevonat, mint a korábban alkalmazott eljárások során, a szín mélység és a csillogás pedig ugyanolyan magas minőségű. Horacio Pagani hozzátette, hogy a fényezés nem csak az esztétikát és a tömeget határozza meg, hanem olyan fontos funkciója is van, mint az új kompozit karosszériaelemek védelme az öregedés és a külső hatások ellen, különösen büszkék az ütés és karcállóságra. A későbbiekben a márka jövőbeli modelljein is ezt a fényezési eljárást fogják alkalmazni.
Hogy miért lett Imola az autó neve? Imola egy szent hely a motor völgyben, egy gyors és technikás pálya, amely egyaránt próbára teszi az embert és a gépet is. Ez egy olyan hely, amely gyorsabbá tette a leggyorsabb pilótákat is. Az imolai versenypálya számos győzelem és tragédia színhelyéül is szolgált. Mivel a Pagani szakemberei a PS-01 projekt során rengeteg időt töltöttek itt, ezért innen adódott, hogy az autót a pálya után nevezzék el.
A Pagani az Imola fejlesztésébe bevonta az ügyfeleit is, ezt könnyedén megtehették, hiszen mindössze öt Huayra Imola típust fognak készíteni. Ennek megfelelően az ára is igen magas lesz, illetve volt, hiszen mindegyik példányt eladták. A Huayra BC anno 2,5 millió dolláros árcédulával kellette magát, az Imola darabja 5 millió dollár. A hivatalos premiert a jövő hónapban tartják a Genfi Autószalonon.
Képek, infók: Pagani Automobili