Ha lett volna Genfi Autószalon

Idestova 115 éves múltra tekint vissza a Genfi Autószalon története, amely a hosszú évtizedek alatt méltán vívta ki magának a világ legfontosabb autószalonja címet. Volt idő, amikor minden magára valamit is adó autómárka itt mutatta be a legfrissebb újdonságait, vagy éppen a legmeghökkentőbb jövőbeli vízióit. Az elmúlt két három évben a világ kezd egyre jobban felfordulni. Ma már a nagy gyártók több autószalontól távol maradnak, arra hivatkozva, hogy költségeket kell csökkenteni, másrészt a sok kiállító között elvész az ő igazi újdonságuk. Genfet talán ez a fajta megtizedelődés még úgy ahogy elkerülte, de az idén üres maradt a Palexpo. A kiállítást lefújták a világjárvány miatt. Ez lett volna a 90. szalon, a múltban csak a világháborúk idején nem tartották meg a seregszemlét. Ettől függetlenül a gyártók így, vagy úgy de azért bemutattak pár újdonságot. Ezek lettek volna az idén a Genfi Autószalon újdonságai.

https_api_thedrive_com_wp-content_uploads_2020_03_gettyimages-1203952318.jpg

Ez idén félbemaradt, rengeteg kidobott pénz.

Alfa Romeo

A 110. évfordulóját ünnepli az idén a forró vérű olasz márka, ehhez illő autót is mutattak be. Aki az elmúlt hetekben olvasta az oldalunkat, az már biztosan találkozott a Giulia GTA és GTAm változataival. Csökkentették a tömeget, a lovak számát pedig megnövelték 540-re. Ráadásul a GTAm változatból kidobták a hátsó ülést, és helyette beraktak egy bukócsövet, komoly sportüléseket, és sokpontos biztonsági öveket. Vérbeli olasz perszóna, ami kívánja, hogy meghódítsák, de leginkább a pályán döngessék.

alfa-romeo-giulia-gta_4.jpg

Aston Martin

A brit gyártónak mostanában nem megy túl jól a szekere, sőt általánosságban is elmondható, hogy a Brexit miatt még mindig bizonytalan az angol autóipar helyzete. Ennek ellenére egy igazi hedonista sportgépet villantottak, amelyben nyoma sincs az angol hidegvérnek. A 700 lóerős V12 Speedster mindenféle komfortot nélkülöző luxus sportautó, se szélvédő, se tető. Cserébe közel 1 millió dolláros árcédula és 88 példányban limitált darabszám. Mivel már korábban írtunk róla részletesen ebben a cikkünkben, ezért nem szeretnénk ismételni önmagunkat. Egy biztos, ez a márka valaha készült legforróbb gépe.

aston-martin-v12-speedster.jpg

Audi

Nem kellett túl sokat várni arra, hogy megérkezzen a prémium nyolcas Golf. A négykarikások ugyanis bemutatták a negyedik generációs Audi A3-at, amely ahogyan eddig is szokás volt, a legújabb Golf alapjaira épül. A méretes hűtőmaszk itt is a design központi eleme, ezt két LED fényszóró fogja közre, amelyek némileg próbálnak egyediséget kölcsönözni a kompakt járgánynak. Talán a tervezők részéről a legmerészebb fogás az uniformis kereteken belül az volt, hogy bátran domborították a sárvédőlemezeket. A beltérben a nagyobb modellekből ismerős dupla központi érintőkijelző lehet ismerős, az alsóval lehet például a klímát vezérelni. Motorok terén szerintem megint csak nem meglepetés, 1,5-ös turbós benzines motor 150 lóerővel és ugyanez mild-hibrid változatban. Egy literes háromhengeres tejesdoboz 110 lóerővel. Olajkályhából kétliteres lesz, kétféle teljesítményszinttel, 116 és 150 lóerővel. A tölthető hibridek közül szintén a nyolcas Golfból származó kétféle változat lesz elérhető a hatfokozatú DSG-vel. A többi motorváltozathoz hatfokozatú manuális (kivétel az enyhe hibridek) és a hétfokozatú S-tronic lesz az opció. A csúcspéldány az RS3 a 2,5 literes turbós négyhengeressel később jön, mint ahogy a quattro változatok is. Már sokat is írtunk róla, jó iparos munka, semmi több.

Bentley

Végre egy szép Bentley! Ezzel a címmel akartam egy rövid irományt költeni ide a vancello.hu-ra, csak időszűkében voltam és sok mindent megkavart ez a koronavírus. Szóval, talán annak már adtam hangot, hogy a jelen kor Bentley autói egyáltalán nem tetszenek. Értem én, hogy ezzel a fura körlámpás kialakítással a dicső múltba révednek, de ez kicsit sem sikerült jól. Gondolom azért ezzel így lehet mondjuk a Bentley Contitental GT tulajok 1%-a is, akik csak úgy kivagyiságból vettek ilyet, vagy mert menő focisták hiszik magukat, de semmi ízlésük sincs. Na már most, ez az 1%-a a vevőknek úgy van vele mint én, drága, erős, de nem szép, nincs benne ízlés és stílus. Erre tessék, itt van a Bentley Bacalar, szépen rajzolt vonalak és kissé sportosra vett stílus. Persze nem maguktól csinálták, hanem az egyik legrégebbi karosszáló cég készítette, a Mulliner. A műszaki alapokat a Bentley Continental GTC adja, erre építették fel a kétüléses tető nélküli barchetta kasznit. A külső egy kicsit merít a tavaly bemutatot tEXP 100 GT koncepcióból is, ami szintén szépnek mondható automobil. A beltérben a fenntarthatóság és a luxus jegyében alkalmazták az anyagokat, így került például olyan fabetét a műszerfalra, amelyeket akár 5000 éve kidőlt és a természet által konzervált fákból készítenek, vagy például az ülések bizonyos részeit természetes gyapjúból készült szövettel borítják be. Az autó szíve egy tstességes hatliteres W12 elrendezésű motor, amely 650 lóerővel repíti ezt a csodás kétülésest 322 km/h-ig. Az ára 1,5 millió euró, szóval még most váltsd át a forintodat, mielőtt tovább gyengülne és siess, mert csak 12 példány fog készülni.

BMW

Én már nem találok arra megfelelő szavakat, amelyek a BMW mostani formairányzatát jellemeznék. Egyre rondább és rondább megjelenésű prémium autóipari termékeket gyártanak. De ez, amit mostanság bemutattak, ez túltesz mindenen. Az i4 Concept már olyan ormótlan méretű veséket kapott, hogy az Audi single frameje és a Lexus Predator arca ehhez képest mesébe illő. Ráadásul ennek itt már semmilyen hűtési funkciója nincs, hiszen elemes autóról lévén szó ide egy rakat szenzort rejtettek el. Szóval, ha majd megkoccantod az elejét, akkor a biztosító simán GTK-ra veheti az egészet. Egyébként egy 530 lóerős elektromos motor hajtja, az akkucsomagja 80 kWh kapacitású, állítólag 600 km-t képes megtenni egy töltéssel, nyilván télen a fűtést maximumra járatva. Egyébként ellentétben a külsővel, a beltér igazán kellemes, minőségi anyagok, átlátható. Nyilván a széria majd nem ilyen lesz. Ja és van rajta új BMW logó is.

Bugatti

Egy újabb változatát mutatták be a Chiron hipersportautónak, amely a Pur Sport nevet kapta. Mivel már erről a csodáról is írtunk egy külön cikket, ezért csak röviden ismételnénk a lényeget. A mérnökök a fő hangsúlyt a még jobb vezethetőségre helyezték. Ehhez áthangolták a váltót és a futóművet, némileg leszorították az autó tömegét és új aerodinamikai elemeket is bevetettek. A leglátványosabb elem talán a fix hátsó szárny, de ezen kívül is vannak az újdonságnak meglehetősen egyedi részletei, mint például a felnik, vagy a 3D nyomtatással készült kipufogóvégek. 3 millió eurós árának és a limitált szériaszámnak köszönhetően ez is a gyűjtők kedvence lesz.

bugatti-chiron-pur-sport-2020_1.jpg

Hispano Suiza

Micsoda véletlen, hogy a feltámadó Hispano Suiza márkáról épp a tavalyi genfi beszámolónkban írtunk először. Az idei szalonra a Carmen egy limitált változatát kívánták volna elhozni, amelyet a Boulogne névvel illettek. Ez a változat némileg erősebb, mint a tavaly bemutatott autó, kereken 1100 lóerőt teljesít. Némileg könnyebb, ráadásul a karbon kasznit csak a fényes lakkozás borítja, amelyet némi rézszínű elem dob fel. Mivel ez egy igen érdekes és különleges autó, ezért egy későbbi cikkünkben még visszatérünk rá.

hispano-suiza-carmen-boulogne.jpg

Koenigsegg

A svédeket nem zavarta, hogy idén elmaradt a Genfi Autószalon. Ők így is gurítottak két igazán fantasztikus autót. Az egyik a Gemera névre keresztelt családi hipersportautó, amelyet Mega-GT-ként emlegetnek a márkán belül. Ez ugye családi attól lesz, hogy négyüléses és némi csomag szállítására is alkalmas. KATSAD ajtónyitó mechanizmus és 1700 lóerő, az már nem kevés. A kis manufaktúra másik újdonsága a Jesko Absolut, amely a tavaly szintén Genfben bemutatott legújabb hipersportautójuk továbbfejlesztett változata. Ezzel a Bugattinak kívánnak üzenni. Mindkét autóról bővebben ebben a cikkünkben olvashattok.

koenigsegg-gemera_1.jpg

McLaren

Egy jó tonna karbon, megnyújtott forma, aktív hátsó szárny. Nos mi is ez? A McLaren legújabb szupersportautója, a 765LT, amely nem más, mint a 720S „longtail” változata. 80 kg-mal könnyebb, mint a 720S, hála a még több karbon és titán felhasználásának. Illetve üveg helyett polikarbonátot használnak, valamint szintén a tömegcsökkentés érdekében megszabadultak a hifitől és a klímától is. Ez lesz egyébként a márka első autója, amelyhez a karbon elemek többségét már házon belül készítik. A motorja a már jól ismert négyliteres duplaturbós V8-as, amely ebben a vasban 755 lóerőt teljesít. A tapadásról a Pirelli P Zero Trofeo R gumiabroncsok, a megállásról pedig a karbon-kerámia fékek és az aktív hátsó szárny gondoskodnak. Összesen 765 darabot kívánnak ebből a változatból gyártani.

2021-mclaren-765lt.jpg

Morgan

A kicsi angol sportautókat építő manufaktúra nem sűrűn jelentkezik újdonsággal. Most mégis előállta a legújabb Plus Four modellel. A forma és az építésmód klasszikus, de más sok modern megoldás van benne, amely ez eddigi élményautót kezdi elpuhítani. A legnagyobb újdonság, hogy a motor a BMW kétliteres turbós egysége, amely 255 lóerővel és 400 Nm-nyi nyomatékkal borzolja a kedélyeket. Ehhez nyolcfokozatú automatikus, vagy hatfokozatú manuális váltóművet lehet választani. Ez utóbbi talán jobban illik ehhez a járgányhoz. A mostani urizáló és dzsentri divatnak megfelelően a lámpatestek már LED-esek. A beltérben Bluetooth-os hifi és LCD kijelző is van a műszerfalon. Ezek nekem nem illenek bele a képbe. Viszont 4,8 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra és 240-ig tarthat a száguldás. 

Porsche

Zárjuk a sort a legújabb generációs 911-es Porsche turbós változatával. Genfre szerette volna időzíteni a stuttgarti márka a kupé és a kabrió 911 Turbo S változatok premierjét, erre azonban csak virtuális módon került sor. Az elődjéhez képest a két VTG turbóval erősített boxermotor 60 lóerővel izmosodott, azaz 640 lovat küld a csatába. A csúcsnyomatéka pedig 750-ről 800 Nm-re növekedett. A nyolcfokozatú PDK váltóművön keresztül a kupé 2,6, a nyitott párja 2,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h tempót. A vége mindkettőnek 330 km/h, és persze mind a négy kerék hajtva vagyon. A kipufogórendszerben van egy csappantyú, amivel lehet a hangát változtatni, na pont ezektől a megoldásoktól mászok falra. Ha van kb. 200 ezer euród, akkor az év végétől akár te is vehetsz egyet, hogy a körúton lévő olcsó lányoknak tetszelegj a hülye napszemüveged mögül a Gucci melegítődben.

2020-porsche-911-turbo.jpg

Így a végére két gondolat jutott eszembe a Genfi Autószalonról, és úgy általában véve a nemzetközi seregszemlékről. Ha jövőre lesz svájci összejövetel, akkor az vajon az idén elmaradt 90. pótlása lesz, vagy azt már a 91. shownak fogják beharangozni. A másik pedig az, hogy ha szalon nélkül is lehet autóbemutatókat tartani, akkor van-e még létjogosultságuk az ilyen drága és flancos eseményeknek. Mindenesetre az Aston Martin és a Bentley felől olyan szelek fújnak, hogy ők lehet jövőre kimaradnak, és már idén sem lett volna ott pár igazán régi márka sem.

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share