Száguldó kalandor – Syberia RS

Vajon mit szólna Szelényi János – a Szomszédok erdőmérnöke -, ha a végtelen kerek erdőt nem Lada Nívával, hanem egy Porsche 911-essel járhatná. Bizonyára az öreg erdész barátja, Dénes bácsi is elképedve nézné, ahogy ifjú kollégája a vaddisznókat kergeti a bitang boxermotorossal. Persze mindez csak álom marad számukra, hiszen az erdészigazgató megmondta, hogy pénz az nincs ilyen úri huncutságra elvtársak, nem lehet, használják azt, ami van, különben is, most újítja fel a nyaralóját…alkotmányos pénzből, meg ugye a jövő hónapban érkezik az új szolgálati Audi, azt is ki kell valamiből fizetni.

h-r-porsche-syberia-rs_2.jpg

A világ szebbik részén Kai Burkhardnak nem okoz gondot a pénz, főleg akkor, ha az álmai megvalósításáról van szó. Mindenképpen szeretett volna egy amolyan igazi szórakozásra való járgányt, amelyet úttalan utakon is tud használni. Nagy kalandor lévén majdnem beleugrott egy Humvee-be, azonban az óriási katonai téglának volt egy szépséghibája, maximum 80 km/h-val repesztett. Valljuk be őszintén, ez azért kevés a sebességmámorhoz. Inkább másik autó után nézett. Hamarosan fel is bukkant a kiszemelt, méghozzá egy 1986-os Porsche 911 Carrera 3.2, amelyet Burkhard Japánból vásárolt meg.  

h-r-porsche-syberia-rs_8.jpg

Persze egyből mindenki rávágja, hogy a 911 alkalmatlan az erdőjárásra, kivéve, ha átépíted. A tulaj is így gondolta, határozott elképzelései voltak a klasszikus Porsche átszabásáról. Néhány designterv után, megszületett a végső koncepció, így jött létre a Syberia RS. Nem sokat tököltek az átalakítással, mivel az aszfaltot elhagyva szükséges a nagy szabad hasmagasság és a minél jobb terepjáró képesség, ezért lazán kivágták és kiszélesítették a kerékjárati íveket. Így már elfértek a 16″-os kerekeken feszülő kellően ballonos terepgumik. 

Ez persze csak a hab a tortán. Az autóhoz a H&R futóműspecialista készített egyedi off-road felfüggesztést, amely több fokozatban állítható. Így, ha nem a sárban dagonyáznak az autóval, akkor lejjebb ültetve komfortosan lehet vele haladni civil utakon is. A léghűtéses motort nem piszkálták, viszont a váltóműben rövidebb áttételeket alkalmaztak, és beépítettek egy részlegesen önzáró differenciálművet is. A móka lényege, hogy a Porsche maradt hátsókerekes. 

Láthatólag alaposan felkészítették a szórakozásra az öreg farost. Az első lökhárítót átalakították, ez rejt egy csörlőt is a húzósabb szituk megoldására. Extra lámpák elöl és egy kis plusz csomagtartó a tetőn, hogy legyen helye a baltának, motorfűrésznek és a sátornak. A beltérben spártai egyszerűség, elvégre is szórakozási célból épült az autó. Azért adtak a biztonságra is, teljes bukócsövezés, amit pedig muszáj volt, azt bevonták Alcantarával. 

Azért le merném fogadni, hogy a tulaj kellően inspirálódott az 1984-es Dakar Rally-n győzedelmeskedő Porsche 934-ből és a 961-ből, amely a legendás 959-es szuperautó rally verziója volt, és behúzta a győzelmet ’86-ban. Nekem tetszik, ilyennel én is szívesen járnám az erdőt, van benne boogie. 

Total
0
Megosztások
4 hozzászolás
  1. Szuper terepjáró, ami az egyik képen már majdnem lement az aszfaltútról 🙂 De nem rosszmájúskodok, vadul néz ki, szívesen kipróbálnám.

  2. Beteg, perverz állat… Egy csomó politikus fél karját odaadnám érte, ha ez enyém lehetne…

  3. @ZON:
    Én meg még jónéhány egyéb kinövést is, ami amúgy is csak a légellenállás növelésére jó..:)

  4. Hali Pista, én vagyok az Kai. Merre vagy, figyu lebillentem orral az aszfaltról, nem tudok kitolatni… csörlő csak elől van… lécci gyere má ki az MTZ-vel… na, induljál, oszt jövök egy sörrel.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share