Az egyik kedvenc olasz autógyártóm a Maserati, amely három igazi csúcsjárgányt mutatott be. Ezek az autók jelentik a márka kínálatának a csúcsát. Csak annyit mondok, hogy Trofeo. A Ghibli, a Quattroporte és a márka első SUV-ja, a Levanta kapta meg a patinás jelzést, illetve a bivalyerősnek számító V8-as motort. Azt hiszem, hogy ez egy nagyon fontos fejezet a márka történetében, és egyben egy korszak végét is jelenti. Hogy miért is írom mindezt? Már nem tetszett az sem, amikor előálltak a dízelmotoros Maseratikkal, de a pár hete bemutatott hibrid Ghibli is elgondolkodtatott. Hibridség és elektrifikáció lengi körbe a legpatinásabb autómárkákat, mint amilyen a Maserati is. Évtizedeken keresztül ezek az autók az olasz stílust és az üvöltő V6-os és V8-as motorokat jelentették, talán a stílusból marad valami a jövőben, de a motoroktól el kell búcsúznunk. De ez azért még odébb van, most örüljünk együtt az új Trofeo gépeknek.
Az új Trofeo modellek vonatkozásában a leglényegesebb, hogy mi is lakik a géptető alatt, és azzal mire is képesek ezek az autók. A 3,8 literes duplaturbós V8-as motor a Ferrarinál készül a Maserati specifikációi szerint. A teljesítménye 580 lóerő, a 730 Nm-nyi forgatónyomatékát pedig a ZF nyolcfokozatú automatikus váltóművén keresztül juttatja el a Ghibli és a Quattroporte esetében a hátsó, a Levante vonatkozásában az összes kerékhez. A motor talán a Ghibli esetében igazán nagy újdonság, hiszen ebbe típusba eddig még ekkora méretű szívet nem szereltek. A Quattroporte GTS-ben már megismerhette a nagyközönség, abban 530 lóerőt teljesített.
Ezzel a V8-as motorral a Maserati a valaha készült leggyorsabb szedánjait készítette el, mindkettő 326 km/h csúcsebességet érhet el, a Levante végsebessége 302 km/h. Érdekesség, hogy ezzel a konfigurációval a Ghibli is majdnem két tonnát nyom (1969 kg), a Quattroporte kereken két tonna, a Levante pedig 2170 kg. Mégis kellően dinamikusak, a Ghibli a nagyobb testvérét kettő tized másodperccel veri a 0-100 km/h-ra gyorsulásban (4,1 másodperc), a Levante 4,5 másodperc alatt éri el ezt a tempót.
Külsőleg apró részletekben különböznek a “mezei” modellektől a Trofeo kivitelek. Az oldalsó szellőzőnyílások alsó profilja vörös díszítést kapott, csakúgy mint a C oszlopon feltűnő háromágú szigony emblémát keresztbe szelő villám. Az avatott szemeknek feltűnhet, hogy a hátsó lámpák profilja megváltozott, a LED-ek a 3200 GT-hez, vagy az Alfieri koncepcióautóhoz hasonló bumeráng alakzatban helyezkednek el. A géptető a Ghibli és a Levante esetében annyi változáson esett át, hogy két légbeömlőt helyeztek el itt a jobb hűtés érdekében. A Ghibli és a Quattroporte Trofeo 21″-os Orione alukerekeken, a Levante 22″-os méretűeken gurul.
Én nagyon örülök annak, hogy még készülnek ilyen autók, fura mód még a Levante is tetszik, talán azért mert nem az a tipikus hűtőgép formája van. Viszont a három közül a zöld Quattroportét vinném, hogy milyen piszok jól áll neki ez a szín.
Én nagyon örülök annak, hogy még készülnek ilyen autók, fura mód még a Levante is tetszik, talán azért mert nem az a tipikus hűtőgép formája van. Viszont a három közül a zöld Quattroportét vinném, hogy milyen piszok jól áll neki ez a szín.
Forrás: Maserati