Az idei nyár úgy indult, hogy bemutattak két olyan sportautót is, amelyek a mai autóipar trendjeit, és mondhatom, hogy egyben a szélsőségeit is szimbolizálják. Azért gondolom, hogy szélsőségeit, mert kicsit úgy érzem mindkét járgány vonatkozásában magam, mint a legutóbbi Rolls-Royce cikknél, amelyben a luxus valódiságát boncolgattam. A Rimac Nevera hipersportautóról éppen az Instagram oldalunkon osztottam meg egy bejegyzést, amikor Vancello Viktor szólt, hogy nézzem meg a Carrozzeria Tourng Superleggera legújabb alkotását. Bizony merőben más világ a két autó, és ez utóbbi olasz csoda egy letűnőben lévő korszak utolsó csillaga.
A szép hosszú nevű karosszériaműhely az elmúlt években már mutatott pár igazán egyedi és csodálatos automobilt, mint például a kimondhatatlanul gyönyörű Sciádipersia, vagy az átszabott Aston Martin DBS. Az új üdvöske nem más, mint az ARESE RH95, amely modellt a kis manufaktúra fennállásának 95. évfordulója alkalmából készítették.
A járgány a Ferrari F8 Tributo alapjaira épül, persze attól sokkal szebb és egyedibb. Mondjuk szebbet nem volt nehéz alkotni, hiszen amióta a maranellói márkának nem a Pininfarina tervez, azóta nagyon nehezen találják a helyes stílust. A készítők elmondták, hogy azért is született meg ez az autó, mert meg akarták osztani egy exkluzív és szűk körrel a hagyományos autóépítés iránti szenvedélyüket. Nem, mintha akármelyik Touring Superleggera hétköznapi és bárki számára elérhető volna.
Az F8 Tributo alapjaiból kiindulva az ARESE RH95 az olasz álomműhely első középmotoros sportautója. De nem csak emiatt érdekes, hanem azért is, mert a teljes karosszéria – szakítva a hagyományokkal – karbonszálas anyagból készül. Mindez természetesen aprólékos műgonddal és a legnagyobb hozzáértéssel készült. Minden egyes karosszériaelem valamiféle vizuális finomságot tartogat. Ott van például az övvonalon végigfutó szálcsiszolt alumínium betét, amely a kilincsben végződik. A külső talán leghangsúlyosabb eleme a tetőn lévő légbeömlő, amely nem csak szimpla formatervi elem, hanem a motor levegőszükségletének megfelelően kialakított csatorna található benne. Az autó hátsó része meglehetősen egyszerű kontúrokból épül fel, de az egész rendkívül harmonikus és remekül illeszkedik az egészbe.
A beltér az Aero ‘Cocoon’ koncepció alapján egyedileg kerül kialakításra a pilóta és a utasa számára egyaránt. Az ülések varrásmintája a Touring logójának pajzsát adja vissza, diszkréten belehímezve egy „T” betűt. A 670 lóerős egyedi sportautóból mindösszesen 18 példányt fognak készíteni, mindegyiket teljesen egyedileg, az ügyfeleik elképzelései mentén építik meg. Aki lesz olyan szerencsés, hogy az RH 95-ből egy példányt birtokolhat, az egyben egy nagyon exkluzív klub tagjai lesz. Kell ennél több? Nem hiszem.
Forrás: Touring Superleggera