Emira, az utolsó

Lotus Emira

Colin Chapman, a Lotus Cars alapítójának filozófiája az volt, hogy “az erősebb motor csak az egyenesekben tesz gyorsabbá. A súlycsökkentés mindenhol.” Ezt követve alkotta meg F1-es versenyautóit, illetve az utcai Lotus sportautókat is. Ha könnyű sportautóról beszélünk, akkor annak a szinonímája egyértelműen a Lotus. Az idén 73 éves márka történetében egy jelentős mérföldkőhöz érkezett, bemutatták az utolsó belsőégésű motorral hajtott autójukat, az Emira egyszerre váltja le a legendás Elise, az Exige és az Evora típusokat.

A Lotus Emira formavilága az elődmodellek evolóciójának tekinthető. Első ránézésre is elárulja, hogy ez bizony a brit sportuatómanufaktúra produktuma. Különösképp a hátsó traktus az, ami jellegzetesen illik a márka formanyelvébe, itt még kissé az Evija elektromos hipersportautó jegyei is tettenérhetőek. Szemből a felkapcsolt LED fényszórók által kapott egy enyhén agresszív megjelenést, és itt is tettenérhető az Evija rokonság a lámpák által. Összességében egy kifinomultabb és szofisztikáltabb formatervet kapott az utolsó benzinmotoros Lotus sportjárgány.

Ha már a motoroknál tartunk, a vásárlóknak két szív közül lehet majd választani. Az egyik a Toyotától származó 3,5 literes V6-os kompresszoros motor, amely 360 lóerőt szabadít a hátsó kerekekre, míg a másik a német Mercedes-AMG-től érkezik. Ez az AMG 45 típusjelzésű modelljeiből már jól ismert négyhengeres turbós egység, amely az Emirában vélhetően 400 lóerőt fog produkálni. Egyébként ez a motor a csillagos autókban 416 lóerőt ad le. Amíg a japán motorhoz egyaránt választható lesz manuális és automatikus váltómű, addig az AMG-féle szív csak és kizárólag a nyolcfokozatú duplakuplungos automatikus váltóval lesz elérhető.

Eléggé meggyőző teljesítmény nyújt mindkét motor. A Lotus a menetdinamikai adatokról annyit árult el, hogy az új sportkupéjuk 4,5 másodpercen belül éri el a 100 km/h sebességet, a száguldás pedig 290 km/h-ig tarthat. Azt viszont még nem tudni, hogy ezek az adatok melyik motorváltozathoz kapcsolódnak.

A legnagyobb változás, illetve minőségi ugrás az eddigi típusokhoz képest leginkább a beltérben szembetűnő. A mai kor szellemében sajnos az analóg műszercsoportok egyre inkább kikopnak az autókból, így már ebben a járgányban is digitális kijelző váltotta fel a hagyományos órákat. A pilóta egy 12,3″-os kijelzővel nézhet farkasszemet, míg a középkonzolon egy 10,25 coll átmérőjű infotainment egység kapott helyet. Továbbá ez a Lotus az eddigi legtöbb extrával felszerelt típus a márka eddigi történetében. Parkolószenzor, tempomat, hangulatvilágítás, automata ablaktörlők, állítható ülések és még pár dolog, amelyek szerintem teljesen feleslegesek egy sportautóba. Viszont sokkal több értelme van az olyan extrának, mint a Lotus Drivers Pack, amely launch controllt tartalmaz és ebben az esetben az alap gyári Goodyear Eagle F1 Supersport abroncsokat Micheling Pilot Sport Cup 2-re cserélik a 20″-os felniken. Ennek ellenére azért nem egy elpuhult és elhízott gépről van szó, a saját tömege 1 405 kg, amely még elfogadható talán Lotus mércével is.

Az Emira típust 2022 nyarától lehet megvásárolni, az alapára kb. 72 ezer euró lesz, lesz majd egy “First Edition” változat is mindenféle extrával teletömve és valamilyen egyedi megjelenéssel megspékelve. Ne feledjétek, ha vesztek egy ilyen autót, akkor mindenképpen az autótörténelem és a Lotus történelmének egy igen fontos darabkáját szerezhetitek meg. Hiszen nem lesz több benzinmotoros Lotus sportautó!

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share