Reggeli rozsda: tűzoltó Maserati

A felső kategóriába tartozó autók világában már láthattunk pár érdekes kivitelű járgányt az autógyártás bő 130 éves története során. Készült már pick-up BMW-ből, versenyautó Rolls-Royce alapokon, de hogy egy olasz luxusszedánból tűzoltóautót építsenek. Nos ez utóbbi még nekem is szokatlan, főleg úgy, hogy egy igen koros és ritka típusról van szó.

A Maserati Quattroporte személy szerint az egyik álomautóm, a luxus és a sportosság különleges keveréke, ami az olasz stílussal keveredik. Az első generáció ráadásul a legritkább és legértékesebb, hiszen 1963 és 1969 között mindössze 776 darabot készítettek a két szériában gyártott típusból.

A képeken is látható 1968-as, tehát már második szériás Quattroporte tűzoltóautóvá történő átalakítása elsőre furcsának tűnhet. Dee ha belegondolunk abba, hogy az F1-ben a lángoló versenyautóhoz gyorsan kell odaérni, akkor már teljesen érthető volt az alkalmazása. A Maserati Quattroporte a ’60-as évek egyik leggyorsabb négyajtósa volt, a 4,7 literes 290 lóerős V8-as motorral akár 255 km/h csúcssebesség is elérhető volt. A kisebb, 4,1 literes motorral sem volt éppen lassú, 230 km/h volt a csúcs. Gyanítom, hogy ebben a tűzoltó átalakításban a nagyobbik szív található.

Az átalakítás során gyakorlatilag megszűnt a hátsó traktus, helyét a víztartály, a szivattyú és a fecskendők, valamint az egyéb kiegészítők foglalták el. Ez a járgány Monzában szolgált. Ugyan a pályát és a versenyeket kiszolgáló járművekkel vélhetően sehol sem bánhatnak túl jól, de azért ez az autó az évtizedek viszontagságait egészen jól átvészelte. A beltérben érintetlen a faburkolat, teljes az óracsoport, egyedül az ülések bőrborításán látszik az idő vasfoga.

A futásteljesítményre sem lehet panasz, hiszen 100 e km alatti, ezt itthon akármelyik becsületesnek mondott nepper megirigyelné. A járgány nem olyan rég az ebay-en talált új gazdára, bő 11 ezer dollárt kértek érte. Reméljük, hogy jó helyre került, és az új tulaj teljesen az eredeti állapotára restaurálja. Hiszen ez nem csak egy különleges Maserati, hanem az F1 történetének egy darabkája is.

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share