A Grecale széljárás

Maserati Grecale

A korai pletykák és az első kémfotók felbukkanása óta félszemmel nyomon követem, hogy az egyik kedvenc olasz autómárkám, a Maserati miféle újabb SUV merényletet kíván elkövetni maga és az autós világ benzinvérű megszállotjai ellen. Oké, a Levante nem rossz, de számomra még mindig a Quattroporte jelenti a szigonyos márkát, vagy valamelyik sportautójuk. Új szelek fújnak a Maserati háza táján. Lassan már én is két napja ebben a forgószélben vagyok, nézem, ízlelgetem. Persze ízlés nem vita tárgya, de mégis csak egy Maseratiról van szó.

A Giorgio platformra épül

Épp az egyik Alfás cimborával beszélgettem erről a járgányról, hogy mégis mi merre hány méter, van-e benne dízel motor és a szokásos autómániás kérdések. Az első fotók alapján szentül meg voltam arról győződve, hogy ez az autó egy egészen kicsi Maserati lesz, valami olyasmi, mint az Alfa Romeo Tonale, de időközben kikutattuk, hogy bizony ez is a Giorgio platformra épül. Erre épül az Giulia és a Stelvio is, no meg a Jeep Grand Cherokee, de azt inkább felejtsük is el. Szóval ez egy nagyobb darab szekrény Maserati kiadásban.

Ami a formatervet illeti, azt gondolom, hogy a kategóriát figyelembe véve kihozták belőle azt, amit lehetett. Egy biztos, a Porsche Macane-tól sokkal szebb, főleg a kupésított változatától. De a nagy német trió hasonló méretű dobozai is unalmasnak és vacaknak hatnak mellette. Olvastam a nemzetközi sajtóban, hogy az orrát a Ford Pumához hasonlítják, legalábbis a fényszóróit, gondolom a helyi autósbulvár is megírta már. Szerintem meg nagyon nem összekeverendő a kékovál “vadmacskájával”.

A C oszlop kialakítását már elsütötték a nagyobb testvéren, legalábbis Gergő cimborám így látja, egyetértek vele. A hátsó rész az lehetne akármi, ha nem lenne rajta a Maserati felírat, akkor simán letucat Kiáznám, vagy ilyesmi. Egyedül a kipufogóvégek – amelyek nem kamuk – árulkodóak, hogy ez nem koreai, vagy más hasonló szappan. A formatervezők mellett szóljon, hogy nem egy kicsinyített Levante volt a céljuk.

Nettuno a gépházban

A Grecale talán legérdekesebb (izgalmasabb) változata a Trofeo, amelybe az MC20 sportautóból emelték át a V6-os turbós szívet a ZF nyolcfokozatú váltóművével együtt. Az 523 lóerő és a 620 Nm forgatónyomaték meglehetősen dinamikusan mozgatja a nehéz testet. 3,8 másodperc alatt ugrik 0-ról 100 km/h-ra és a német autópályán lazán elhúz a német prémium járgányok többsége mellett a maga 285 km/h végsebességével.

Az egyszerűbb változatokba az Alfa Romeo égisze alól érkezik a kétliteres turbós motor, amelyet egy kis villanyos rásegítéssel egészítenek ki, így lesz belőle mild-hybrid (ez úgy hangzik, mint a transzszexualitás). Szóval ezzel a motorral a GT változat 296 lóerőt, a Modena felszereltségi szinttel azonban már 325 lóerőt teljesít. ezek 5,6 és 5,3 másodperc alatt ugorják meg a százas tempót, és egységesen 240 km/h-nál szabályozza le az elektronika.

Nem olyan rég volt egy keserédes posztunk az Instagram oldalunkon, amelyben a Maserati első teljesen elektromos autója felett méláztam. Folgore változat ebből is lesz, ráadásul meg is mutatták. Mondanom sem kell, hogy az összes változat négykerék-meghajtású.

Milyen belül?

Talán még soha nem volt annyira nehéz ügy az utastér egy Maserati esetében, mint most. Ott van a nyomás, hogy minél több modern (felesleges) technológiát toljanak bele, meg az arcunkba. Sokszor ez nem több, mint parasztvakítás. Másrészről meg a hagyományok és tradíciók, az analóg műszerek és a középkonzol tetején trónoló időmérőszerkezet.

Sok a digitális kijelző, és nincs egy darab analóg műszer sem. Ami talán a leginkább fájó, az az óra elvesztése. A műszerfal tetjén lévő időmérő is csak egy kijelző. A beltér öt főre van méretezve, hátul is kellemes tér várja az utasokat.

Ki szelet vet, vihart arat

A Grecale nevét hasonlóan a legtöbb Maserati típushoz, szintén egy mediterrán széljárásról kapta. Az új járgány bizonyára sikeres lesz a vevők körében, hiszen az elmúlt bő 10 év trendje az, hogy bármiből is csinálnak SUV-t, azt tuti, hogy el lehet adni. Értem, hogy az üzlet az üzlet, de ha Maseratit vennék, akkor én továbbra is a Quattroporte mellett tenném le a voksom. A Grecale-t pedig vegye meg az, akinek nincs stílusa, én már csak ilyen maradi vagyok, maradnék a szedánoknál és a kupéknál, még ha kihalófélben is vannak.

Forrás, képek: Maserati

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share