Cielo, az égre nyitva

Maserati MC20 Cielo

Mit sem ér egy sportautómárka, ha nincs a kínálatában igazi sportgép. A Maserati majdnem így járt, hiszen a kínálatból kiradírozták a Gran Turismót és a Gran Cabriót is. Szerencsére azonban ezt nem hagyták annyiban és lassan két éve már, hogy bemutatták az új szupersportautójukat, az MC20 típust. A szoborszerű szépségről anno én is ódákat zengtem, erről itt olvashattok. Már akkor megígérték a márka fejlesztői, hogy elkészítik a járgány nyitott változatát is, íme itt van a Cielo.

A Maserati mérnökei ezúttal is a karbont bűvölték olyan szinten, ahogy azt leginkább csak az olasz autómárkák tudják. Amíg a kupé változatnál úgy alakították ki a vázat és a karosszériát, hogy a tömeget a lehető legalacsonyabb szintre csökkentsék, addig a spyder változat esetében a tető hiányából adódó merevséget igyekeztek javítani. Az eredmény kiváló lett, hiszen a Cielo mindösszesen csak 65 kg-mal nehezebb, mint a zárt MC20.

A Maserati MC20 Cielo legérdekesebb része természetesen a tető, amely igazából egy óriási üvegpanel. A PDLC technológiát alkalmazó tető kromatikus üveget tartalmaz, azaz egy gombnyomásra elsötétül. A mérnökök állítása szerint ez a legnagyobb üvegtető, amelyet ebben a szegmensben alkalmaznak. Szóval igazából mindegy is, hogy nyitva, vagy zárva van a csodaszép autó teteje, az ég minden esetben kitárul a bent ülők részére.

A tetőmechanika miatt a sportgép hátsó traktusát, főként a géptetőt áttervezték. Talán ebben a formában még vagányabb is, mint a kupé. Ami különösen tetszik az a hatalmas Maserati logó a hátsó fedélen. Erről azonnal a Boomerang koncepcióautó jutott az eszembe az 1970-es évekből. A motor változatlanul a V6-os Nettuno, amely 621 lóerőt teljesít. A nyolcfokozatú automatikus váltóművön keresztül a végsebesség a Cielo-ban is 320 km/h.

Az első szerencsés vásárlók a PrimaSerie Launch Edition változatot is választhatják, amely a Maserati Fouroserie programjában készül. Az egyedi Acquamarina fényezés és az Alcantara-bőr kombinációjú ülések és ajtópanelek, valamint a matt fekete 20″-os felnik kizárólag az első 60 példány sajátossága lesz.

Az árát és a forgalmazás pontos dátumát egyelőre még nem árulták el. Úgy gondolom, hogy még az idén a szalonokban lesz. Aki teheti, az vegyen egyet magának, hiszen ez az utolsó benzinmotoros spyder Maserati.

Forrás, képek: Maserati

Total
4
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
4
Share