BMW 3.0 CSL
A BMW New Six az 1960-as és 1970-es években egy teljesen új irányba és színvonalra helyezte a bajor autógyártót, amely éppen, hogy túlélte a pénzügyi nehézségeit. Az akkoriban legújabb sorhatos motorjukat két olyan, ma már legendás típusba építették, mint az E3 és az E9. Az utóbbiból ráadásul a versenypályák máig emlegetett ördögfiókáját is elkészítették, ez volt a 3.0 CSL, amelyet az aerodinamikai elemei miatt Batmobileként becéznek. A BMW az idén elhozta az egykori kupé modern reinkarnációját, amelyet a márka legerősebb sorhatos járgánya.
Az idén 50 éves M GmbH tiszteletére már bemutattak pár speciális kiadást és új modellt, de talán ez az új Batmobile teszi fel az i-re a pontot. A forma a bő 50 évvel ezelőtti sportkupét idézi. Ezen is van ugyan óriási vesepáros, de mégsem olyan tahó módon, mint mondjuk a 4-es BMW-n, vagy a többi ocsmányságon, amit manapság a márka gyárt. Ezen az autó a BMW-vesék a 2015-ben bemutatott 3.0 CSL Hommage koncepcióautóról származnak, némileg átalakítva. A rácsozata gyémántmintázatú, körülötte pedig matt alumínium keret. A lökhárítón lévő beömlők is az egykori típust idézik, jelentős szerepük van a motor és a fékek hűtésében. A géptetőn lévő légterelők szintén az egykori BMW kupéra hajaznak, csakúgy mint a hátsó szárny.
A lézeres fényszórók az M4-ből érkeztek, a sárgás optikai hatás szintén a ’70-es évek E9-es versenyautóit idézi. A domborított sárvédők szintén a régi idők autóját idézik. A kerékjárati íveket teljesen kitöltik az elöl 20″, hátul 21″ átmérőjű kovácsolt felnik, amelyeket központi anya rögzít. A kerekeken egyedi Michelin gumik feszülnek, amelyek oldalfalán az 50-es dombornyomásos szám az M félévszázados fennállására utal.
Az Alpine White Uni fényezésben és a klasszikus M versenyfestésben pompázó kupé orrában az eddigi legerősebb sorhatos BMW motor található. A háromliteres ikerturbós szív 553 lóerőre képes, 550 Nm-nyi nyomaték tekeri a hátsó kerekeket, ráadásul egy hatfokozatú manuális kapcsolású váltóművön keresztül.
Karbon-kerámia fékek segítenek a lassulásban, az úttartást pedig az M adaptív futómű segíti. A beltérben karbonvázas sportülések kaptak helyet, amelyeket CFRP szövet borít, ugyanez az anyag tapintható az ajtópaneleken is. A váltógomb fehér színe megtöri a beltér sötétségét.
A BMW mindössze 50 példányt fog készíteni a 3.0 CSL-ből. A fényezés speciális eljárást igényel, a CFRP elemeket főként kézzel készítik. Az autókat egy nyolcállomásos gyártási folyamatban készítik, egy autó nagyjából 10 nap alatt készül el.
Képek, forrás: BMW
A cikk elkészítése kb. 2 órát vett igénybe.