A Ferrari kínálatának gran turismója a Roma, amelyet még 2019-ben mutattak be, stílusosan Rómában. Akkoriban kellő őszinteséggel írtam erről a járgányról egy bemutatót, de bevallom, hogy az elmúlt években jelentősen másként tekintek erre az autóra. Talán a sok egyforma hűtőgép teszi, talán az, ahogy az európai és a világ autóiparát a fogalmatlan bürokraták tönkre teszik. Egy valamiben azonban biztos vagyok, a Ferrari Roma modern klasszikus lesz, idén pedig megérkezik a szalonokba a Spider változat is.
A Ferrari Roma Spider egy tradicionálisan elegáns megoldást hoz vissza a márka orrmotoros túrasportautói közé. Ez pedig a vászontető használata, ugyanis V8-as GT spider kivitelben legutóbb az 1969-es Ferrari 365 GTS4 volt. A tető megalkotásába rengeteg munkát fektettek, bár látszólag csak egy szimpla vászonnak tűnik, de valójában ötrétegű, az út- és szélzajt a lehető legnagyobb mértékben mérsékelni kívánták, mint ahogyan a nagy tempónál jelentkező felfúvódást is csökkentették. A Z-alakú tetőmechanizmus 60 km/h tempóig menet közben is mozgatható, 13,5 másodperc alatt hajtogatja össze az automatika. Összecsukva alig 22 cm magas az egész szerkezet, így nem foglal el sok helyet.
Mivel a a tető miatt némileg változtatniuk kellett a hátsó rész kialakításán, ezért a hátsó spoiler is módosult. Az új elem három állást képes felvenni a sebesség és az autóra ható erők vonatkozásában. Ha már szóba került a tempó, a spider változat 320 km/h-val képes repeszteni, 3,4 másodperc alatt ugrik százra. Az orrában lévő díjnyertes V8-as turbómotor pedig továbbra is 620 lóerőt produkál. Ez úgy gondolom, hogy több mint elég egy nyitott gran turismóhoz.
Fontos megjegyezni, hogy a Spider a Berlinetta változathoz képest csak 84 kg-mal nehezebb. A tömegnövekedést leginkább a tetőmechanika jelenti. A Roma Spider egy jól sikerült autónak tűnik, ráadásul szerintem ez a forma szinte ordít azért, hogy ne piros színben kérjék. Hozzáteszem, hogy ez nem sok Ferrarira igaz, de erre a modellváltozatra kifejezetten egy szép kék vagy zöld árnyalat illik.
Az újdonság áráról egyelőre nem árultak el semmit az olaszok, nyilván nem lesz olcsó. Egy biztos, hogy ezzel az autóval már stílusosan lehet suhanni az Alpok szerpentinjein akár egyedül, akár valakivel megosztva az utazás élményét.
Képek, forrás: Ferrari