Íme a GMA T.33 Spider

A legjobb nyitott sportautó

Alig több mint egy éve, hogy beszámoltunk a Gordon Murray Automotive legújabb alkotásáról, a T.33 szupersportautóról. A típus talán még csinosabb is, mint nagyobb testvére, a T.50. Ami mindkettőben megegyezik, az a könnyed építésmód, amiben a britek mindig is élen jártak, a másik pedig a Cosworth által készített szívó V12-es motor. A GMA kínálata a mai nappal újabb taggal bővült, megérkezett a T.33 Spider.

A nyitott sportautó is követi Murray professzor hét autóépítési alapelvét: könnyű, teljesen vezető fókuszú, időtlen a formaterve, aerodinamikailag fejlett, praktikus (már amennyire egy sportautó az), és nagyon gyors. A képeket elnézve a végeredmény szerintem tökéletes, semmi csicsa, a felesleges dolgoknak pedig nyoma sincs. Ahogy Gordon Murray bevallotta „igazából a Spider formáját skicceltem fel előbb, mint a kupét.

„Amikor autót rajzolok, elképzelem, hogy milyen érzés lesz benne ülni, milyen lesz vezetni. Tehát az első vázlattól kezdve tudtam, hogy nyitott pilótafülkéjével és a hihetetlen Cosworth GMA.2 V12-es motorjával közvetlenül a hátam mögött a T.33 Spider valóban magával ragadó vezetési élményt fog nyújtani, ami teljesen más, mint bármi más.” Mondja a mester. Hihetetlen szavak ezek manapság, amikor az autónak csúfolt mosógépmotoros csúfságokat marketingese, pénzügyesek és további idióták tervezik. De szerencsére maradt még valamicske abból az autóiparból, amit mi benzinvérűek úgy imádunk. Ennek az utolsó bástyája a GMA.

A motor továbbra is 607 lóerőt teljesít és 451 Nm forgatónyomatékkal hajtja a hátsó kerekeket a hatfokozatú manuális, vagy az Xtrack szekvenciális egységen keresztül. A kerekek mérete nem változott, a felnik viszont új tervezésűek. A kovácsolt alumínium kerekek egyenként alig 7 kg-ot nyomnak. Az iStream ultrakönnyű karbonszálas monocoque vázszerkezeten a spider kialakítás miatt némileg módosítottak. A két darab karbon tetőpanel az első csomagtartóban helyezhető el. Ez azt is jelenti, hogy nincs bonyolult tetőmechanika, az egyszerűség jegyében kézzel kell levenni/feltenni. Az autó szárazon mindössze 1108 kg, ami csak 18 kg-mal több, mint a kupé változat.

A praktikusságot fentebb kicsit megkérdőjeleztem, hiszen mégis csak egy sportautóról van szó, sőt nyíltan merem mondani, hogy minden idők legjobb nyitott sportautóját készítették el a GMA-nál. Összesen 295 liternyi csomagtér áll a T.33 Spider tulajok rendelkezésére. Ez kb. hat táskát jelent, amelyek akár a hátsó sárvédők felső részében kialakított üregekben is elhelyezhetőek.

A Gordon Murray Automotive a T.33 Spider típusból is csak korlátozott példányszámot fog készíteni. Összesen 100 darab nyitott sportautó készül, az ára egyenlőre nem ismert, de gyanítom, hogy az 1,8 millió dolláros kupéhoz képest ezen extra felár lesz. Ez az autó már most klasszikus!

Forrás, képek: Gordon Murray Automotive

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share