Restomod 190E Evo

A HWA újraértelmezi a legendás 190E 2.5-16v Evo II típust

A német autógyártás és a motorsportok világának egyik jelentős alakja Hans Werner Aufrecht. Ha elsőre nem tudnátok, hogy ki is ő, akkor már is elmondjuk, hogy az AMG egyik alapítója, aki 25 évvel ezelőtt hozta létre a neve kezdőbetűinek felhasználásával a HWA-t. A céget, amely főként a motorsport területén érdekelt, de azért a nevéhez fűződik nem egy nagy teljesítményű utcai autó is, többek között a HWA építette a 20 darab utcai Mercedes CLK GTR kupét és a hat darab roadstert. Most új területen próbálják ki magukat, méghozzá egy restomodot készítenek a legendás Mercedes-Benz 190E Evo II alapjain.

A HWA EVO restomodot már tavaly novemberben megpendítette a német cég, azonban egy-két rajzon kívül sok mindent nem árultak el róla. A HWA kommunikációja eléggé szűkös, azonban végre megmutatták, hogy miként is kell elképzelni az autót. A Mercedes W201 típusjelű autója a ’80-as évek elejétől egészen a ’90-es évek elejéig a márka kínálatának legkisebbje volt. Ez idő alatt bő 1,8 millió példányt gyártottak, azonban az igazán különleges példányokból, mint amilyen az Evo I és az Evo II volt, azokból éppen csak 500, illetve 502 példány készült. A létezésüket is homologizációs célból köszönhetik, ugyanis ezek voltak az egykori DTM versenyautók alapjai. 1992-ben Klaus Ludwig egy ilyen autóval nyerte meg a DTM bajnoki címét.

Hogy a géptető alatt milyen változások lesznek, azt egyelőre nem tudni. Gyárilag az Evo II-ben lévő 2,5 literes 16 szelepes motor az AMG PowerPack által 235 lóerőt teljesített. A szűkszavú gyári sajtóközemény alapján, növelni kívánják a teljesítményt, módosítani a hajtásláncot, a futóművet, a fékeket és az aerodinamikát is.

A restomodok világában a klasszikus megjelenést ötvözik a modern technológiákkal, hogy mit is jelent mindez a HWA EVO esetében, azt még továbbra is homály fedi. A megjelenésén látszik, hogy az eredeti formatervet nem fogják jelentősen bolygatni. A hűtőmaszk teljesen fekete lesz, a lámpákat a mai kornak megfelelően LED-es darabok váltják fel. Hans Werner Aufrecht, a HWA alapítója és az igazgatóság elnöke úgy nyilatkozott, hogy “az EVO II az 1990-es évek elejének formatervezési ikonja volt, és etalonnak tekinthető a stílus tekintetében. Az volt az ötletünk, hogy újraértelmezzük ezt a dizájnt.”

Meglátjuk, hogy műszakilag és a beltér tekintetében is milyen lesz a végleges restomod. Két számot azért már tudni lehet. Az egyik a darabszám, mindössze 100 példányt kívánnak építeni, a másik az árcédula, 714 ezer euró adók nélkül.

Forrás, képek: HWA

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share