Akármilyen hihetetlen, a szép múlttal rendelkező Honda csak 1984-ben mutatta be első koncepcióautóját. A 40 éves évforduló tiszteletére elő is szedték az egyedi szépséget és visszaküldték a megalkotóihoz egy alapos rendberakásra.
A HP-X koncepció messze a szigetországtól, Olaszországban öltött annak idején testet, a Pininfarina értő kezei között. Innen kapta a nevét is, a Honda, a Pininfarina és az eXperimental szavakból. A Pininfarina szakemberei előkeresték a japán szépség eredeti dokumentációját és munkához láttak. A karosszériát az eredeti színkódok alapján újrafényezték, de javították a kárpitokat és a HP-X egyedi üvegtetejét is.
A 2 literes, 24 szelepes V6-os középmotort bizonyára átnézték még Japánban, hiszen az 1110 mm magas tanulmány a Pebble Beach Concours d’Elegance-on mutatkozott be ismét, ott pedig a legapróbb hiányosság is botrányos bukást okozhat.
A végeredmény csodaszép lett. Negyven év után ismét teljes pompájában ragyog az ék alakú japán négykerekű, ami egy olyan korról mesél, amikor még nem a tablet-műszerfal funkciói jelentettek újdonságot, hanem a futurisztikus formába öntött mérnöki teljesítmény, és ezt csak körítésként díszítette az akkor UFO-technológiát képviselő GPS (!!), valamint a korszak nagy vívmánya, a CD-lejátszó.
Nem tudom, a Tisztelt Olvasó hogy van vele, de én mindig jó szívvel gondolok a HP-X-hez hasonló, emberibb léptékű tanulmányokra, azzal a V6-os középmotorral pedig szívesen ki is próbálnám…
Forrás, képek: Honda, Pininfarina