Off-road Lotus Elise restomod

Adott egy kicsi, könnyű sportautó, amely a lehető legjobban prezentálja a vezetés tiszta élményét, a vigyorgó kanyarvadászatot és a autózás színtiszta örömét. Igen, ez a Lotus Elise, amely még Colin Chapman eredeti filozófiája szerint épült. Ezt a kis sportjárgányt képzeljétek el terepen, emelt hasmagassággal, megerősített alvázzal és terepre való gumikkal. Szürreális, nemde? Mégis, valaki ezt így gondolta újra, egy látomásból alkották újjá az egész autót, és így született meg a restomod Get Lost Project Safari! A sztori mögött pedig nem akárki van, hanem a híres autós fotográfus, Georges Williams, akit sokan @GFWilliams néven ismerhetnek.

A történet valahol 2002-ben kezdődött, amikor is Georges Williams egészen kicsi gyerekként belebolondult egy könnyű Caterham-be. Közel 25 évvel később a gyerekből férfi lett, a kezében lévő kamerával már 15 éves fotós múltja van és a könnyű sportautók iránti szeretete a mai napig megvan. Másfél évtized alatt Georges számtalan hipersportautót, restomodot és versenyautót fotózott, a legexkluzívabb márkáknak készített portfóliót a különféle modellekről. Ez alatt az idő alatt megfigyelte, hogyan is épülnek fel az autók, milyen őket vezetni és legfőképp, hogy milyen érzéseket váltanak ki másokból. Ez a számtalan tapasztalás egyvelege különleges víziót alkotott, amely egy olyan autó megalkotásához vezetett, aminek egyetlen célja a szórakoztatás. Az álmok pedig azért vannak, hogy valóra váltsuk őket, így jött létre a Get Lost Automotive, amelynek első alkotása ez a Lotus Elise S1.

Személy szerint én egy nagyon formájú járgánynak tartom a kis Lotust, szép, harmonikus vonalai vannak. Nincs benne semmi túlzó vagy olyan eleme, ami túljátszott, netalán hamis, mint napjaink műanyag dobozain, amiket autónak csúfolnak. Szerencsére ezt az alapformát nem akarták kiradírozni, vagy megcsorbítani, hanem csak újragondolták kívül-belül.

Off-road stílusban újraalkotni egy ilyen vagány sportgépet igen őrült ötletnek tűnik, de valójában teljes alkotói szabadságot ad. Illetve ne feledjük, hogy az olyan nagy sportautómárkák, mint mondjuk Lamborghini, gyárilag is csinált ilyet, amelyből az egyetlen hazai példányhoz tavaly Várpalotán volt szerencsénk. Minden elemet, amelyhez hozzányúltak, alapjaiban kellett újragondolniuk, nem csak azért, hogy jól nézzen ki, hanem azért is, hogy az egészhez valódi hozzáadott funkciója legyen. A futóművet teljesen újratervezték, 10 cm-rel is lehet növelni a hasmagasságot, az autó alját megerősítették.

A kerékjáratok szélesítése sem tolakodó, finoman jelzi, hogy ez a járgány bizony, nem csak aszfalton boldogul. Ami szerintem kifejezetten jót tesz az egész designnak, az a bukócső fölött elhelyezett légbeömlő, aminek kettéágazó csövei között helyezték el a pótkereket. Az első lámpák búrái alatt LED-ek vannak, mint ahogyan egy LED fénysor erősít rá az autó orrán az off-road képességekre.

Georges és csapata ezzel az autóval lép be a restomodok világába, az első vevők az év második felében vehetik át az autóikat. Ha pedig sikeresek lesznek, akkor vélhetően jönnek még meghökkentő dolgok a Get Lost műhelyéből.

Képek, forrás: Get Lost Automotive

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share