Csodálatos tengerpart, napfény, a tenger sós fuvallata és egy kiváló bár, amelynek teraszáról végignézed a naplementét miközben a legfinomabb limoncellót iszogatod. A lenyugvó nap fénye egy gyönyörű gran turismo üdítően türkiz fényezésén csillan meg, amelynek kulcsa épp a te asztalodon pihen. Elégedetten nézed a cavallo bambino formáit, csakúgy mintha egy tüzes kis bambinát vizslatnál. A kis cavallo pedig nem más, mint a legújabb maranellói V8-as hangszer, a Ferrari Amalfi.

Portofino, Roma és most Amalfi. A Ferrari névválasztási szokásában egy ideje már visszaköszönnek Olaszország legszebb városai. Az Amalfi pedig különösen elegáns díva, főleg ebben türkizes színárnyalatban. Ismét egy Ferrari, aminek jól áll, ha nem piros. Az újdonság egyébként a Roma utódja, ami bizony már lassan 8 éve a kínálat része, szóval mondhatni ideje volt váltani. Hozzáteszem, hogy teljes valójában a Roma is egy letaglózó járgány. Az új Ferrari szemből némileg emlékeztet az SF90-re, de még inkább a 12Cilindri típusra, amelyből egyébként egy példány nem régiben még a budapesti szalonban is állt.

Az egész formavilág leginkább az előd nagyon finom és művészi továbbgondolása, de mégis jól láthatóan különbözik tőle és természetesen semmivel sem összekeverhető. A legnagyobb változások a 2+2 üléses beltérben érhetőek tetten. A Ferrari az ügyfelei véleményére elhagyta a nyomásérzékeny érintőgombokat a kormányról és helyette ismét valódi fizikai gombokat alkalmaz. Az indítógomb is egy rideg titánból készült elem, ami életre kelti a már jól ismert V8-as duplaturbós motor lovait.



Ha már a motornál tartunk. A kecsesen nyúlánk géptető alatt a 3,8 literes szív 631 lóerőt mozgósít a hátsó kerekekhez. Ez éppen 19 pacival több, mint ami a Roma ménese volt. A nyolcfokozatú duplakuplungos váltómű sem teljesen újdonság. Ezzel a konfigurációval 3,3 másodperc alatt lehet állóhelyzetből 100 km/h-ra ugrani. A száguldás pedig 320 km/h-nál ér véget, ami több mint elég.

Megittad a limoncellót, nem, ma este már nem vezethetsz. Add a kulcsot a bambina kezébe, hidd el az éjszaka még hálás lesz érte. Ha pedig fokozni akarod az élvezeteket, akkor a spider változatra még egy idei várni kell, hiszen az első berlinetták is csak az év végén kerülnek a szerencsésekhez.
Képek, forrás: Ferrari