A V6-os Ferrari is ledobta a textilt

Ferrari 296 GTS

A tavalyi év júniusában írtunk a legkisebb Ferrariról, a 296 GTB-ről, amely hosszú évtizedek óta ismételten V6-os motorral lett megáldva. Azóta eltelt közel egy év, a maranellói mérnökök és formatervezők pedig nem tétlenkedtek, a legkisebb Ferrari immáron GTS, azaz spider kivitelben is elérhető.

A Ferrari 296 GTS, azaz Gran Turismo Spider összecsukható keménytetővel kerül a szalonokba. Ezzel a megoldással zárt tetővel jelentős részben a GTB-re fog hasonlítani. A két részben összehajtódó tető a motortér fölötti részben kapott helyet. Mozgás közben 45 km/h-ig 14 másodperc alatt lehet nyitni/zárni.

A formatervezők az autó karakteréhez a lehető legkevésbé kívántak hozzányúlni. Leginkább a tetőkialakítás miatt volt szükség némi változtatásra, ez is főként a motortér plexiburkolatán és az azt körülvevő elemeken vehető észre. Ha már mindent megmutató géptetőnél tartunk, a hibrid hajtáslánc változatlanul 830 lőerőnyi összteljesítményt juttat a hátsó kerekekhez.

A menetdinamikai adatai is megegyeznek, vagy nagyon hasonlóak a GTB-vel, 2,9 másodperc alatt futja a 100 km/h-ás sprintet. A 200-as tempó eléréséhez 7,6 másodperc szükséges, ebben három tizeddel lassabb a kupénál. A végesebbsége szintén 330 km/h. A GTB-hez képest a spider csak 70 kg-mal nehezebb, azaz 1540 kg-ot nyom a mérlegen, ha az Assetto Fiorano csomagot is megkapta

Ha csak az elektromotort használják, akkor ugyanúgy 25 km-t képes megtenni, de úgysem fogja senki a csöndben suhanó módot választani. Tövig kell benne nyomni a gázt, hogy a 120 fokos hengerszöggel megáldott motor visítson. Meg a szőke a jobbodon, meg te magad is, na jó a szőke visítson mástól, a gyerek úgysem a Ferrarira fog hasonlítani.

zat

Maranellóból az idei következő újdonság a régóta rebesgetett Purosangue SUV lesz, amely állítólag ugyanezt a hajtásláncot fogja a lemezek alatt hordani. Kíváncsian várjuk mit hoznak össze a Ferrarinál ebben az általunk egyáltalán, vagy alig elfogadott, kedvelt kategóriában.

Forrás, képek: Ferrari

Total
1
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
1
Share