Giotto Bizzarrini számára nagyon sokat köszönhetünk. Az olasz mérnök alkotott az Alfa Romeónál és a Ferrarinál is. A 250 GTO és az SWB „Breadvan” fejlesztésében is aktívan közreműködött, majd ő alkotta meg a Lamborghini első V12-es motorját. Még az Iso Rivolta berkein belül is alkotott, mielőtt 1964-ben megalapította a saját autóipari vállalkozását, a Bizzarrini S.p.A-t. A Livorno városában lévő kicsi üzemében öt év alatt alig 140 autó készült, de azok mindegyike emlékezetes volt. A legendás modell, az 5300 GT modern reinkarnációjaként tér vissza a Bizzarrini Giotto.
Még 2020-ban kerültek a márka jogai a Pegasus Brands égisze alá és eltökélt céljuk volt, hogy az egykori ritka sportautókat készítő márka visszatérjen az utakra. Az új szupersportautót Fabrizio Giugiaro tervezte, méghozzá az édesapjával Giorgetto-val, aki az eredeti 5300 GT-t is megrajzolta még a Bertone korszak alatt.
Még teljes egészében nem mutatták meg az új járgányt, egy skiccet leszámítva, de egyes részleteiben emlékeztet a klasszikus sportautóra, amelyet még Chevy V8-as motorral készítettek. A Giotto érdekessége, hogy a mai trendekkel teljesen szembe megy. Nincs semmiféle elektromos hókuszpókusz, hanem egy szívó V12-es motor, amely hátul középen kap helyet. Ez teljesen más elrendezés, mint az 5300 GT-ben, abban ugyanis elöl volt a V8-as.
A motor vonatkozásában érdemes megemlíteni, hogy nem egy meglévő szívet építenek be, hanem kifejezetten ehhez az autóhoz fejlesztik. A munkálatokat a márka műszaki vezetője, Chris Porritt felügyeli, aki korábban az Aston Martinnál is dolgozott. A motorhoz egy duplakuplungos nyolcfokozatú automatikus váltóművet kívánnak társítani. Ennél többet egyelőre nem osztottak meg a nagyérdeművel, de az év során még közölni fogják a további részleteket.
A tervek szerint 24 példányt készítenek, ami nem túl sok. A tesztelési fázis 2024-ben kezdődik meg, a szerencsés tulajok az első autókat pedig csak 2025-ben vehetik át. Az árcédulát még homály fedi, de tekintve az extra limitációt és azt, hogy egy egykori Bizzarrini 5300 GT ma már 2 millió dollárba kerül, nem lepődnénk meg egy hasonló áron.
Mindenesetre mi izgatottan várjuk az új szupersportautó érkezését, hiszen ezek az utolsó ékkövei az autóiparnak, amely súlyos hanyatlásnak indult az elmúlt 20 évben.
Forrás: Bizzarrini
A cikk elkészítése kb. 2 órát vett igénybe.