Tudtad-e? (3.)

A rendszámtáblát először Párizsban tették kötelezővé, 1893. augusztus 14-én. Kezdetben a jármű tulajdonosának neve és címe szerepelt rajta.

number_plate.JPG

Először 1940-ben, a Packard 180-ba szereltek elektromos ablakemelőket.

packard.jpg

A világ első, direkt versenyek rendezésre épített versenypályája a Brooklands volt, 1907-ben nyitották meg.

brooklands.jpg

Az első, sorozatban gyártott japán autó a Mitsubishi Model A volt, 22 darab készült belőle 1917 és 1921 között. A modell alapjait a Fiat Tipo 3 képezte. 2,8 literes, 35 lóerős motorja akár 97 km/h-s sebességgel is repíthette.

mitsubishi.jpg

1862-ben Adam Opel, egy rüsselsheimi istállóban kezdte első termékének gyártását, ami egy varrógép volt. Az istállót 1888-ig használta a ma már autógyárként ismert vállalat.

opel.jpg

Az első bukócsöveket 1952-ben kezdték használni, a NASCAR versenyein. Később John Aley kezdte őket sorozatban gyártani, Angliában. A biztonségi bukóketrec 1971-től lett kötelező a versenyautókban.

aley_roll_bar.jpg

A STOP tábla 1922-ben lett szabványosítva az Amerikai Egyesült Államokban a jelenleg ismert, nyolcszögletű alakjával.

stop.jpg

A kilencszeres rally világbajnok Sebastien Loeb, kezdetben villanyszerelőként dolgozott.

loeb.jpg

Az első téli gumiabroncsokat a Nokian gyártotta Kelirengas néven, 1934-ben. Ezt még haszonjárművekhez készítették, két év múlva jelent meg a Hakkapeliita a személyautók számára.

nokian.jpg

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share