Tudtad-e?

A Lamborghinit Lamborghini Diablo alapította, 1946-ban. Az első típusba traktorból származó motort szereltek.

ferruccio_tractor-lambos.jpg

A kuplungot Gerolamo Cupplungo olasz fizikus találta fel, 1793-ban.

girolamo_cardano.jpg

Az új kétütemű Trabantok hűtővizét az Elba folyóból nyerték ki, a költségek csökkentése végett.

trabi.jpg

A korai Mercedesek csillaga eredetileg első világháborús vadászrepülők célkeresztjeként szolgált.

mercedes-targa-florio-1923.jpg

A Dacia márkanév franciául azt jelenti: nem működik. Ezért a francia piacon a Dacia modelleket Renault név alatt árulják.

renault-duster.jpg

Az első Zsigulikban Fiat motor volt.

lada.jpg

A Bertone formatervező stúdiót a magyar származású Bertó Lajos alapította Olaszországban, és a feleségéről nevezte el, ékezet nélkül.

bertone.jpg

Ma április elseje van, kommentben várjuk a hasonló érdekességeket!

redneck_bikini_babe-1280x720.jpg

Total
0
Megosztások
16 hozzászolás
  1. Tudtad-e, hogy a karburátort egy német paraszt találta fel, amikor a markába tüsszentett. Amúgy Karl Buratornak hívták, de mivel csak egy paraszt volt, rosszul írta be a nevét a szabadalomba.

  2. rosszul tudod, a kuplungot egy Kup Lung nevű kínai mosodás találta fel.

  3. Most alapított egy focitasszervezetet az egyetle kínai edzőnk!
    A Csank Jan Csí

  4. De arról tudtok, hogy az első autókban a sebességet dekatengerimérföldben mutatta a műszer?
    És lóerő/dioptria volt a teljesítmény mérője?
    Még 1355-ben.

  5. Na most ezt mind tudtam 🙂 Sőt!

    A Trabantokkal kapcsolatos további érdekesség: az NDK-s időkben a környékbeli borvidék borainak a minősége annyira leromlott, hogy sehol nem vették, így végül a Trabant-gyár az ablakmosó tartályába is moseli bort töltött, némiképp ezzel a fagyállóságot is megoldva. Honecker elvtárs kifejezett utasítására történt mindez.

  6. Egyébként súlyos hiányosság: a Zaporpzsec motorja is kimaradt a felsorolásból!
    Arról pedig köztudott, hogy a Sztalinyec tankok indítómotorjaként kezdte pályafutását.

  7. Az kimaradt, hogy a II. VH-s BMW motorkerékpárokat a Szovjetunióban IZS és Ural néven 1992-ig továbbgyárották.
    Csak ez nem áprilisi tréfa, hanem komoly.

  8. Az utolsó kepen szivesen felmasznek a platora!

  9. A léghűtéses Trabantban hová kell önteni a hűtővizet?

  10. Halkan jegyzem meg, hogy az első szériás Zsigulikban bizony tényleg FIAT motorok voltak.

  11. Szívből remélem, hogy az első infót áprilisi tréfának dobta be a kedves cikkíró!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share