A szállító legújabb autója

Jason Statham, ha esetleg újra forgatna egy részt a A szállító szériának, akkor bizonyára az új Audi A8-at választaná, habár ez az autó már szinte nélküle is véghezvinni az elvállalt fuvart, hiszen fejlett önvezető funkcióval is ellátták, de ne szaladjunk ennyire előre. Az Audi 23 év után elérkezett a legnagyobb modelljének negyedik generációjához, amelyet a mai napon mutattak be Barcelonában, az Audi Summit rendezvényen, ahol Pókember után a nagyközönség is szemügyre vehette. 

2018-audi-a8_7.jpg

Mindegyik változat quattro és összkerékkormányzású

Az újgenerációs A8 az elődjéhez képest nagyobb, kivétel a szélessége, abban 3 mm-t csökkent, de egy ekkora méretű hajón ezt alig lehet észrevenni, az L, azaz a hosszított változat 5,3 méter fölé nyúlik. A külsejét tekintve nem annyira radikális a változás az elődjéhez képest, egy modern limuzin benyomását kelti, akar is hasonlítani a jelenlegi négykarikás portfólió tagjaihoz, meg nem is. Jól áll neki a letisztult formaterv, izgalmakat az autó hátsó részén érdemes keresni, a lámpák felső vonala összeér, Az orrán is akad némi módosulás, új a Singleframe hűtőrács és persze a csodafényszórók. Az új lézeres HD Matrix LED fényszórók a mai kor élvonalába tartoznak, 70 km/h fölött például képes lesz megduplázni a fényerőt a világítási rendszer. Az külön megjegyzem, hogy ahogy a lámpákat bekapcsolja az autó, az külön látványos és jópofa dolog.

Szemből egész komoly lézerfegyverzetet hordoz

A visszafogottan megújult külsőhöz képest az igazi újítások és látványos változások a lemezek alatt, illetve a beltérben találhatóak. A négyküllős kormánykeréken visszaköszön az új Singleframe maszk sziluettje, ezen kívül pedig szinte mindent a digitalizáció és a „kapcsolómentesség” ural odabent. A központi 10,5″-os kijelző full HD felbontásban jeleníti meg a legfontosabb multimédiás dolgokat, ennek az alsó része a klímavezérlő, az Audi ezt virtuális cockpitnek nevezi. A központi óracsoport is a legújabb trendeknek megfelelően már inkább nevezhető központi kijelzőnek, mint óráknak. 

A pilótát egyébként 41 különböző vezetési asszisztens segíti, az MMI-ben pedig 400 különféle funkció elérhető, illetve hat különböző vezetői profil menthető el. A hosszított változatban különleges, relaxációs fotelek is elérhetőek lesznek a hátul utazók számára,  amelyekhez hozzátartozik a talpmasszázs funkció is, ezt először az Audi alkalmazza autóban, mint kényelmet fokozó extra. A kényelemhez természetesen nyugalom is jár, a hangrendszer ellenfrekvenciás hangok kibocsátásával tompítja a beszűrődő zajokat, bár szerintem egy ilyen autóban amúgy is süketszoba lehet odabent.

Kilencféle interior közül lehet majd választani, minden a digitalizációról és a kényelemről szól

Természetesen a csúcs Audiban lesz önvezető funkció is, amelyet a szintén világújdonság lézerszkenneres rendszer támogat. 60 km/h tempó alatt a sofőrnek még csak a kormányt sem kell fognia, egyértelmű sávelosztás esetén az autó a nagy forgalomban képes önállóan közlekedni. Ezen kívül parkolni is tud magától, akár a garázsba is be, illetve ki áll, ez talán már annyira nem nagy újdonság, viszont ezt a mókát akár az okostelefonunkon keresztül is végigkísérhetjük. 

Pár skicc a tervezési szakaszból

Végezetük pár szót az autó mozgatásáról, hiszen mit sem ér egy luxusautó, ha nincs megfelelő motorja. Nos, kezdetben V6-os TFSI és TDI motorokkal lesz elérhető a legnagyobb Audi, A háromliteres benzines motor 340 lóerőt, a dízel változat 286 lóerőt szabadít az összes kerékre, mindez kiegészül egy úgynevezett mild hibrid rendszerrel, amellyel az A8 kizárólag elektromos hajtással 40 másodpercen keresztül is képes lesz haladni 60-160 km/h között. Később lesz négyliteres V8-as változat is, szintén dízel és benzines változatban, illetve a csúcsot a W12-es modellváltozat fogja képviselni, amely elérhető lesz E-tron Plug-in Hybrid típusként is. Az összes változathoz a legújabb nyolcfokozatú ZF automatikus váltóművet társítják. 

Az újgenerációs Audi A8 forgalmazását ősszel kezdik meg, az ára igen borsosnak ígérkezik, a V6-os modellek is 90 ezer euró fölött lesznek beárazva, Azt hiszem, hogy kell is ez a modell az Audinak, mert a két nagy német konkurens mostanában igen elhúzott előle, és nem csak az eladási számok terén.

Képek, infók:  Audi

Total
0
Shares
2 hozzászolás
  1. Talán, ha egyszer megvalósítanák a „skiccet”, akkor még jól is nézne ki és nem lenne ennyire unalmas.

  2. @Bright side of life: Az a baj, hogy mire a skiccből valóság válik, addigra beleszól 10 mérnök, 80 beszállító, 100 pénzügyes és 200 marketinges. De néha azért vannak csodák.

Vélemény, hozzászólás?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share