A sebesség szentélyei: Col de Turini

Hajtűkanyarok, egyik oldalon meredek hegyoldallal, míg a másikon tátongó mélységgel, amitől néhány helyen kőkorlát védi a száguldó versenyautókat. A sebesség szentélyei című sorozatunkban ezúttal a Turini hágóra kapaszkodunk fel.

A Moulinet és La Bolléne közötti keskeny aszfaltcsík 1962 óta hivatalos szakasza a világ legrégebbi rallye versenyének, a Monte-Carlo Rallye-nak. 1999-ben kicsit bővítettek rajta, és a rajtot Sospel-be helyezték, így a teljes hossza 32 km lett, de a lényegen nem változtat: 1200 méteres szintkülönbséget leküzdve kell felkapaszkodni az 1607 méter magas hágóra, mindezt javarészt hóban, fagyott utakon.

Rauno Aaltonen versenyének vége, a 60-as évekből.

Ha ez még nem volna elég kihívás, akkor hozzáteszem, hogy az aszfaltcsík nadrágszíj szélességű, 34 hajtűkanyarral tarkítva. Olyan kanyarokkal, ahol vakon kell elfordulni a versenyzőknek, hiszen nem láthatják be az ívét, így nem tudják, hogy nézők által az útra szórt hó, esetleg jég, vagy száraz aszfalt fogadja őket néhány méterrel később. Aki a Col de Turinin hibázik, annak szinte biztosan azonnal véget ér a verseny.

Jártál már a Col de Turinin? Oszd meg velünk kommentben!

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Total
0
Share