Az új Audi A6

Pár nappal ezelőtt szivárogtak ki az első hivatalos fotók az Audi nagyméretű típusa, a legújabb A6 fotói, amelyet az Instagram oldalunkon is láthattatok. Nem meglepő módon design téren az immáron nyolcadik generációs A6 is beáll a sorba a nem olyan régen debütált A8 és A7 után, így az egységes arculatot mondhatni az Audi maximális mértékben megvalósítja.

2019-audi-a6_2.jpg

Az előző generációtól éppen, hogy meg lehet majd különböztetni az újat, legalábbis első ránézésre. Jobban megfigyelve az immáron C8-as típuskódú újdonságot láthatóak a változások. Az autó testét határoló vonalak sokkal élesebbek, a Single Frame hűtőmaszk jelentősen növekedett, némileg morcosabbra és sarkosabbra rajzolták a LED-es első fényszórókat.

Ugyan az előző modellhez képest valahogy csak meg lehet különböztetni, azonban a jelenlegi A8 és A7 párossal könnyen összekeverhető az autó, legalábbis szemből bizonyosan. A hátsó rész az, ami segít megkülönböztetni a többi nagyméretű Audi szedántól, hátul ugyanis – a VW csoportban dúló trend ellenére -, a hátsó lámpák nem futnak keresztben az autón, hanem egy diszkrét krómcsík köti őket össze. 

2019-audi-a6_5.jpg

A nagy változások leginkább az utastérben érhetőek tetten, itt már a legújabb modellekben alkalmazott design köszönti az utasokat, minden digitális és/vagy érintőkijelzős. A középkonzolon elhelyezett 10,1″-os MMI infotainment kijelző egyenesen az A7-ből jön, az alatt lévő 8,6 colos érintőkijelzőn pedig a klímát és más egyéb funkciókat lehet vezérelni. A kormánykerék mögötti 12,3″ átmérőjű cockpit szintén digitális és az óracsoportok, valamint a sofőr számára fontos információk többféle variációban is megjeleníthetőek rajta. Ahogy némileg növekedett a külső, úgy az jótékonyan érződik a beltérben és a csomagtérben is, amely egy modellváltáskor már szinte kötelezőnek mondható. 

A kötelező high-tech sem marad ki az autóból, öt radarszenzor figyeli az autó környezetét, amelyekhez ugyanennyi kamera is társul. 12 ultraszónikus szenzort és egy lézer szkennert is tartalmaz a Park Assist csomag, amely továbbá tartalmaz parkolási asszisztenst, valamint garázsbeállási asszisztenst is. Lassan már ott tartunk, hogy több asszisztens lesz egy német prémium autóban, mint a hazai kórházakban. 

Az Audi mérnökei bátran azt állítják az új A6-ról, hogy a külső alatt egy sport autó van, amelyet úgy lehet terelgetni, mint egy kompaktot. A futóművet teljesen áttervezték és az eddigieknél is több alumínium elemet alkalmaztak benne, a fő cél a komfort növelése volt, amire szükség is lehet az akár 21 colos felniken feszülő peres gumik miatt. A quattro hajtáson túl összkerék-kormányzás is segíti a manőverezhetőséget

Az európai piacra kezdetben kétféle motorral érkezik az új négykarikás modell, a háromliteres V6-os TFSI benzinmotor  340 lóerőre képes, a szintén háromliteres TDI dízel 285 lóerős lesz. A benzines motorhoz hétfokozatú S tronic, a dízelhez nyolcgangos tiptronic váltóművet társítanak. Az összes modell részben mild-hibrid technológiával is el lesz látva, amely akár 22 km/h alatt önmagában is képes mozgatni az autót, ilyenkor ugyanis a start-stop automatika lekapcsolja a belsőégésű motort és csak az elektromotor hajt.

A hivatalos premiert a jövő héten kezdődő Genfi Autószalonon fogja megtartani az Audi, ahol vélhetően kiderül majd az új generáció ára is. A német piacon leghamarabb az idei év júniusától lehet majd átvenni az első példányokat. Összességében az Audi elvégezte a házi feladatot, az ötös BMW és az E-Klasse Mercedes mellé bátran oda lehet majd állni az új A6-tal, igazi semmi forradalmi nincs benne.

Képek, háttérinfók: Audi

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share