Divo, az új Bugatti

Hetek óta csepegtetik az apró kis videókat és képkockákat a Bugatti marketingesei, amellyel az egész autós világot lázba hozták és szinte már mindenki tűkön ülve várta az újdonság érkezését. Az új hipersportautó, amelyről annyit lehetett tudni, hogy sokkal jobb aerodinamikája és agresszívebb megjelenése lesz, mint a Chironnak. Ma lehullt a kék lepel az új szoborról, amelyet ismételten a sebesség istenének állítottak. 

bugatti-divo_3.jpg

Egy különleges sportautónak a bemutatójára keresve sem lehet jobb helyszínt találni, mint valamelyik autós szépségversenyt. A Bugatti Divo a most zajló Pebble Beach Concours d”Elegance rendezvényen mutatkozott be az exkluzív vendégek előtt. Igaz maga a show csak a hétvégén kezdődik, de a jeles márkák már most bemutatják az újdonságaikat. 

Szóval itt van az új Bugatti, nagyon látványos formaterv, amelyen ugyan felismerhetőek a Chiron jegyei, de az új aerodinamikus karbon karosszériaelemek miatt kellően gonosz és agresszív az új csúcsgép megjelenése. A fejlesztők fő célja az volt, hogy egy olyan autót hozzanak létre, amelynek az irányítása és a viselkedése is sokkal jobb, mint a Chironé. Fejlesztettek a kormányzáson és a futóművön is, ezáltal sokkal érzékenyebben reagál a Divo a pilóta mozdulataira és sokkal direktebb visszajelzéseket is ad. 

Kicsoda Albert Divo?

Csakúgy, mint a Bugatti Chiron, a francia márka legújabb modellje is egy autóversenyző után kapta a nevét. Albert Divo 1895. január 24-én született Párizsban, majd 27 évesen került a motorsportok világába. 1922-ben a Man szigeti TT-n versenyzett először, majd ezt követően több Grand Prix versenyen is részt vett. Első győzelmét 1923-ban érte el egy Sunbeam volánja mögött a Spanyol Nagydíjon, amelyet a Sitges Terramar pályán rendeztek meg. Ezt követően Delage és Talbo autókkal is rajthoz állt, azonban a legnagyobb sikereit a Bugattinak köszönheti. 1928-ban és 1929-ben is megnyerte a neves Targa Florio versenyt egy Bugatti Type 35 C versenyautóval. Divo 1966. szeptember 19-én tért az égi versenypályákra, mostantól pedig a nevét egy rendkívül exkluzív hipersportautó viseli.

A Divo külsejét szemlélve megállapítható, hogy igen markáns megjelenésű járgány, nyugodtan mondhatom, hogy ez a márka eddigi legagresszívebb kinézetű típusa. Az orr részen óriási légbeömlők és egy masszív splitter található, amelyek egyrészt csökkentik a légellenállást, másrészt a hűtést is elősegítik. Az első kerekek mögött levegőkilépőket helyeztek el, ezzel az első kerékjárati ívekben csökkentették a légnyomást. Hátrafelé haladva látható, hogy a tetőből kiindulva a motor fölött egy masszív NACA légcsatornát alakítottak ki, amely a négyturbós W16-os motor hűtése miatt fontos elem. Ez egyébként a Bugatti Vision Gran Turismo koncepcióról ismerős lehet. A hátsó részt a méretes hátsó szárny uralja, amely több fokozatban állítható. A hátsó lámpák pedig valami eszméletlen jól néznek ki, köszönhetően a LED technológiának. 

A Divo számai is figyelemre méltóak, az aerodinamikai csomagnak köszönhetően 454 kg-nyi leszorítóerőt termel, amely 90 kg-mal több, mint amit a Chrion tud. A sebességét 380 km/h-ban limitálták, amely ugyan elmarad a Chiron elméleti csúcsától, de ennek is megvan az oka. Az új Bugatti ugyanis könnyebb és a karosszéria kialakítása miatt jóval dinamikusabb, mint a Bugatti másik modellje, e fölötti tempónál pedig már veszélyes is lenne egy ennyire kiélezett sportgép. A Divo a Nardo tesztpályán 8 másodperccel jobb köridőt futott, mint a Chrion, a 0-ról 100 km/h gyorsulásban pedig 1 tizedmásodperccel jobb tőle, egészen pontosan 2,4 másodperc alatt futja. 

A Divo természetesen a Bugatti hagyományaihoz hűen rendkívül exkluzív autó, csupán 40 darabot fognak készíteni belőle, az árcédula 5 millió euró és talán nem lep meg senkit, ha azt mondom, hogy már az összeset eladták.

 Képek, háttérinfók: Bugatti

Total
0
Megosztások
1 hozzászolás
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share