Az új hármas BMW

Immáron több mint 40 éve tart a BMW legnépszerűbb modelljének, a 3-as szériának a története. A típusból ez idő alatt világszerte már több, mint 15 millió példány talált gazdára, most pedig megérkezett a legújabb, a sorban a hetedik generáció, amely elődjéhez képest jobb, szebb (?), okosabb autó lett. A parádés világpremierhez a nagy autómárkák mindig is valamilyen nemzetközi autószalont választanak, a BMW jelen esetben az éppen zajló Párizsi Autószalont választotta.

bmw-3er-2019-modell-m-sport_4.jpg

Elsőként járjuk alaposan körbe az új hármast, hiszen az első benyomásokat mindenkiben a külső fogja kialakítani. Az új generáció a BMW Z4-et követve már a márka legújabb arculatának megfelelően került kialakításra. Sportos és férfias a külcsín, szemből nézve az orrkialakítás visszafogottan agresszív. Az első fényszórók morcossá teszik az autó tekintetét, köztük pedig összeérnek a vesék. A lámpák természetesen teljesen LED-es egységek, opcióként lézeres változat is kérhető a szembe jövők vakítása céljából. Profilból letisztult lemezfelületeket álmodtak meg a tervezők, egyedül a küszöb és az a feletti él töri meg ezt az egyszerűséget. Hátulról viszont nekem azonnal az Audi A3 szedán ugrott be az autóról, ezt sajnos nem sikerült a bajoroknak olyan jól eltalálnia, mint az autó többi részét. 

A méreteit tekintve az elődjétől nagyobb lett az új modell, bár ha egymás mellé állítanánk az újat és az előzőt, akkor ez nem feltételen tűnne fel. Szóval 7,6 cm-rel lett hosszabb, 4,1 centivel nőtt a tengelytáv, az első nyomtáv 4,3 a hátsó 2,1 centiméterrel nőtt. Az autó tömege a könnyű építés módnak köszönhetően 55 kg-mal lett könnyebb, mint az előd. A vázban és a karosszériában nagy szilárdságú acélt és alumíniumot használtak, összességében 25%-kal javítottak a karosszéria merevségén az elődmodellhez képest, de bizonyos pontokon ez meghaladja az 50%-ot is. A mérnököknek sikerült 50-50%-os tömegelosztást elérniük, ami jót tesz az agilitásnak és a vezethetőségnek, mindezt természetesen csak növelheti az M Sport futómű, amely elektronikusan szabályozott.

A géptető alatt talán olyan túl sok újdonság nincs, a választható motorok az alábbiak lesznek. A benzinesek sorát a 330i nyitja, ez a típusjelzéssel ellentétesen egy kétliteres négyhengeres, ami két turbóval fújva 255 lóerőt ad le. Ez is kellően impresszíven gyorsítja az autót 0-ról 100 km/h-ra, 5,6 másodperc a művelet. Ez a motorváltozat a jövőben M Performance és iPerformance csomagokkal is kiegészíthető lesz, gondolom azt nem kell részletezni, hogy melyik mit jelent. Az M340i már egy jóval komolyabb szerkezet, a sorhatos egység 382 lóereje önmagában is elegendő lehet bármire, az új BMW szedánt 4,2 másodperc alatt lövi 100-ra. Ugyan egyre több gyártó vezeti ki a dízelmotorokat a kínálatból, azonban az új 3-as BMW még elérhető lesz kétféle gázolajos motorral; a 318d 148 lóerős, a 320d 188 lóerős lesz, mindkettő természetesen négyhengeres, a csúcsdízel a hathengeres 330d lesz 262 lóerővel. Az összes motorhoz a ZF-féle nyolcfokozatú automatikus váltóművet társítják, amely az adaptív tempomat és a navigáció adatait is felhasználva intelligens módon választja ki a haladáshoz legmegfelelőbb fokozatot, így elkerülve a hirtelen és felesleges váltásokat. A vásárlók dönthetnek, hogy hátsókerekes változatot, vagy xDrive kivitelt kérnek, motortól függetlenül. 

A beltér amolyan kötelezően elvégzendő feladatnak tűnik, nem mondanám, hogy sikerült túlzóan kiemelkedőt alakítaniuk a designereknek. Azt hiszem ebben a Mercedes máig verhetetlen, úgy a teljes autóipart nézve. Persze itt is van dupla LCD kijelző, hagyományos óracsoportnak már nyoma sincs. Alapból egy 5,7 és 8,8 coll átmérőjű kijelzőpáros trónol a műszerfalon, de opcióként választható lesz a 12,3 collos műszerpanel és a 10,25 coll átlójú infotainment kijelző is. Az új 3-as BMW-ben már az iDrive 7.0 rendszer fut, és bár az autó csak ötszemélyes, de belül kismillió asszisztens foglal helyet, amelynek a felsorolása is megérne egy külön cikket. A BMW talán legnagyobb showeleme az új típus kapcsán az Intelligent Personal Assistant, avagy ő a BMW-féle K.I.T.T., akit a “Hey BMW” hívószóra éleszthetünk fel….hmmm ez is olyan ismerős…”Hey Mercedes.” Nagyjából ez is azt tudja, amit az A-Klasse mesterséges intelligenciája. Az új hármas a jövő év tavaszán kerül a szalonokba, persze a csúcsmodellje, az igazi M3-asra még várni kell. 2020-ban pedig érkezik majd a hibrid változat is.

Forrás: BMW

Total
0
Megosztások
2 hozzászolás
  1. Eloben kene latni. Lehet ugy adja. Mindenesetre jobb eresztes mint anno az E90 volt es az F30. Kevul! Belul viszont adja es akkora ugra minosegben legalabbis igy kepek alapjan mint anno volt E36 es E46 kozt kb. F30 valjuk meg olyan mint egy 1-es belso… Szoval a belso nagyon rendben van.

  2. @mennyi?husz!: Az E90 annyira nem volt meg a szemeim előtt, hogy rá kellett gugliznom. 😀 Majd jövő tavasszal, ha már itthon is megjelennek az első példányok, akkor meglátjuk milyen a teljes valójában.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share