Sián, a hibrid bika

A közelmúltban lezajlott a Frankfurti Autószalon, amely megmondom őszintén úgy múlt el, mintha nem is lett volna. Talán még soha nem volt ennyire sótlan a németek seregszemléje, amely eddig ott volt a nemzetközi élvonalban. De most nem is erről akarok írni, ezt megtartom későbbre. Hanem, ha az újdonságok sorát nézem, akkor talán – számomra mindenképp – a Lamborghini új csúcsgépe az, amit ki tudnék emelni, abból a kevés érdekességből, ami idén ki volt állítva. Lamborghini Sián, ízlelgetve a nevet azt hihetnénk, hogy ismételeten a bikaviadalok világából választottak a keresztséghez, azonban most koránt sem ez történt. A Sián ugyanis olaszul, egészen pontosan bolognai dialektusban villámot jelent. Igen, ez azt jelenti, amire most sokan gondolnak, illetve teljesen még sem, annyira azért még nem vészes a helyzet, legalábbis a csúcskategóriában nem. 

lamborghini-sian_8.jpg

Szóval a dühöngő bika jelvényt viselő szupersportautók sorában ez a márka első olyan típusa, amely részben elektromos, azaz hibrid hajtáslánccal van ellátva. Nem kell túlságosan megilyedni, ott van hátul középen a már jól ismert szívó V12-es motor, amelyet kiegészítettek egy 48 voltos elektromos motorral, amely 34 lóerő pluszt szolgáltat, így a rendszerteljesítmény 819 lóerő. Röviden: ez a valaha gyártott legerősebb Lamborghini. Az e-motor egyébként a váltóban kapott helyet, állítólag így jobb gyorsítási reakcióra képes a Sián. A villanyos egység erőforrását egy szuperkondenzátorból nyerik, amely az olasz mérnökök elmondása szerint világelső alkalmazás a szériaautók között. Állítólag ennek az egységnek háromszor nagyobb a kapacitása, mint egy lítium-ion akkunak, illetve harmadannyi a tömege, cserébe gondolom háromszor annyiba is kerül. Persze ebben a kategóriában, ahol a csúcstechnológiát búsás haszonnal el lehet adni, ez igazán nem számít. 

lamborghini-sian.jpg

Szóval ezekkel a képességekkel az új Lamborghini jobb tömeg/lóerő arányt produkál, mint az eddigi csúcsnak számító Aventador SVJ, illetve a csúcssebessége is meghaladja azt, valahol 350 km/h fölött ér véget az eszeveszett őrület. Ráadásul 2,8 másodperc alatt ugrik álló helyzetből 100 km/h-ra, így ebben is a legjobb Lamborghininek számít. 

Ennyi műszaki háttér után nézzük egy kicsit a formát. Talán már elcsépelt, hogy a Lamborghini mennyire drasztikus és éles formavilággal tud autókat alkotni. De én is ezt a vélményt osztom, ez nekik nagyon megy, ők nem akarnak mások lenni, sajátos és egyedi megjelenéssel rendelkeznek, ami már a Countach óta jellemzi a márka autóit. Szemből eléggé markánsak az Y alakú nappali menetfények, ezeket már korábban a Terzo Millenio koncepcón láthattuk. Egyébként ez az Y alakzat az oldalsó NACA légbeömlőkön is megjelenik.

lamborghini-sian_7.jpg

A hátsó rész teszi fel igazán az i-re a pontot, nyilván, ha esetleg nagy ritkán valaki úgyis összefut egy Siánnal az autópályan, akkor főként ezt a részét fogja látni. Hat darab hatszögletű hátsólámpa, ami uralja a farrészt, ez a hatszögletesség is már kellően összefönódott a márka formavilágával, sőt egészen a Marzal koncepcióautóig nyúlik vissza. A hátsó szárny teljes egészében követi a szögletes vonalak által határolt karosszéria kialakítását, egyébként pedig csak menet közben aktivizálja magát. A Lamborghini Centro Stile szerint a Sián a haute couture új szintje. 

Összesen 63 példányt gyártanak majd az autóból, az Ad Personam program keretein belül minden egyes vevő teljesen testreszabhatja az autót a saját ízlésének megfelelően. Gondolom azzal azért nem árulok el nagy titkot, hogy a 3,6 millió dolláros alapár ellenére is már az összeset eladták. Amit még megjegyeznék, a Sián az első lépés a márka villanyosítása érdekében, remélem azért, hogy ez a folyamat lassú lesz, és a V12-es motor még marad.

Total
0
Megosztások
1 hozzászolás
  1. Nézegettem a képeket, de nem láttam sehol a kocsin NACA duct-ot…

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share