Turbóra vált a Singer

A klasszikus 964-es Porschék nemesítésére szakosodott Singer ez ideáig a szívó boxermotorra esküdött. A Singer Vehicle Design által készített 911 Classic széria gyártására azonban már nem vesznek fel több megrendelést. A cég első embere, Rob Dickinson elmondta, hogy 12 év alatt közel 450 klasszikus farmotoros német sportgépet építettek. Sohasem volt tervezett célszámuk, mégis most úgy döntöttek, hogy az autók szívén módosítani fognak. Az eddigi léghűtéses szívó boxereket turbóval fújt motorok váltják fel.

Még februárban mutatták be az első Turbo Study modellt, amelybe 3,8 literes boxermotor 450 lóerős változatát építették. Az autó megjelenésében leginkább a 930 Turbo típust idézi. A kaliforniai műhely hátsó- és összkerékhajtással is kínálja a modellt, amelyre már az év elején több, mint 70 előrendelés érkezett. Az autóban akad azért bőven modern technika is, hiszen mégis egy restomodról van szó. ABS-es karbon-kerámiai fékek, menetstabilizáló és tempomat is a felszereltség része, csak úgy mint az elektromosan állítható ülések és a légkondi.

A nyár folyamán bemutattak egy újabb egyedi járgányt, amelyet az egyik ügyfelük igényeire szabtak. A motorját 510 lóerőre tuningolták. A pályahasználat, mintsem a gran turismóság került előtérbe ennek az autónak a megalkotásakor. A fehér színű karosszériát ügyesen kombinálták a világoszöld csíkokkal, ugyanez a színkombináció köszön vissza a Fuchs-féle kialakítású felniken is. Az egészet megfűszerezik a karbon elemek, ebből az anyagból készült az első splitter, az oldalsó cápauszony légbeömlők és a hátsó szárny vége is. A letisztultabb megjelenés érdekében ráadásul hátul még a lökhárítót is elhagyták.

A beltérben is mindent a sportosság és a pályázás érdekében alakítottak ki. Minimális szövetburkolatok az ajtókon. Két karbonvázas sportülés és természetesen az elmaradhatatlan bukócsövezés.

De ha mindez nem lenne elég, akkor itt az új széria legújabb változata, amely a 964 kabrióra épül. “Az első Porsche, a ‘Number 1’ néven elhíresült Sport 356/1 is egy kabrió volt. A nagy teljesítményű nyitott tetős csillogás azóta is a sztori része” – mondta Rob Dickinson az újdonság bemutatóján. A Singernél már régóta meg szerették volna ünnepelni a Porsche múltjának ezt a részét. Az új Turbo Study modellt pedig alkalmasnak találták erre a célra.

A régi 911-es kabrióváltozata is egy időtlen forma, amelyet elrontani nem, csak finomítani lehet. Így tett a Singer is. A karosszériát teljes egészében karbonból készítették, amelyhez remek választás volt a Cadiz Red szín. A 3,8 literes, szintén 510 lóerős duplaturbós motor a hatfokozatú manuális váltóművön keresztül a hátsó kerekeket hajtja.

A Singer mindig is nagy hangsúlyt fektetett a beltér kialakítására, nincs ez másként a kabrió esetében sem. A fekete felületeket piros betétek törik meg. A műszerfalon és a középkonzolon elegáns sötét vörösre pácolt fabetét fut.

Én egyáltalán nem bánom, hogy turbóra váltottak a Singer műhelyében. Ez az igazi Porsche finomítás, nem pedig a legendás boxer villanymotorra való cseréje, mint ahogyan azt egy-két bohóc is műveli.

Képek, forrás: Singer

A cikk elkészítése kb. 2 órát vett igénybe.

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share