Versenyautó sorsok: Pikes Peak Peugeot 405 T16

Bizonyára nem kell bemutatnom a világ egyik legismertebb autóversenyzős videóját, ha ide kattintottál. Azért biztos, ami biztos:

Több kérésnek eleget téve – és saját kíváncsiságom által vezérelve – annak jártam utána, hogy hogyan alakult a sorsa az 1990-es filmben szereplő Peugeot 405 T16-nak.

Talán kevésbé ismert a technika, ami a  csővázra húzott karbon karosszéria alatt lakik, úgyhogy azzal kezdeném: összkerék-hajtás és kormányzás(!), 1905 ccm-es, 16 szelepes, négy hengeres, 650 lóerős motor, 35 literes tank – mindez együtt csupán 950 kg. Nehéz dolga lehetett Vatanennek az úton tartani.

A Climb Dance négykerekű főhőse a francia hatóságoktól a 939 GVL 75-ös rendszámot kapta, és a tény, hogy egyáltalán kapott, már önmagában is megdöbbentő. (Lelki szemeim előtt felsejlik a kép, ahogy a Peugeot egyik mérnöke elugrik vele a helyi szupermarketbe)

Csigabiga.

A karrierjével kapcsolatban könnyű dolgom volt: 1988-ban Ari Vatanen, 1989-ben pedig a nyolcszoros Pikes Peak-győztes Robby Unser nyerte meg vele a híres hegyi felfutót.

Vatanen munkahelye.

A bivalyerős oroszlán (képzavar) amúgy nem volt egyke gyermek, egyetlen testvére a Párizs-Dakaron öregbítette a márka hírnevét. Míg a Pikes Peak-vas a C422-es számú karosszériát kapta, addig a ralis tesó a C421-esbe költözhetett be.

Nyugdíjasklub-gyűlés a Geoff Page Racing garázsában. Nem keresnek kocsimosót?

A Geoff Page Racing műhelye által felfrissülve jelenleg a Peugeot gyár múzeumában tölti nyugdíjas éveit. Néha azért kiviszik a napra, 2007-ben és 2011-ben például Goodwoodban lehetett megcsodálni.

2007-ben, Goodwoodban

Vatanen visszaemlékezése szerint amikor először kipróbálták egy ipartelepen az autót, beült mellé Jean Todt (igen, AZ a Jean Todt – akkoriban még ő is az oroszlánokat szerette, később nyergelt át a lovakra) a jobbos ülés helyére. Mikor elindultak, akárhányszor a gázra lépett, Todt eltűnt a szeme sarkából, és rálapult a tűzfalra. Hiába kapaszkodott a Peugeot-os exnavigátor, nem bírt ellenállni az erőknek.

Bosozoku francia módra. Itt legalább volt értelme.
Total
0
Megosztások
5 hozzászolás
  1. “Lelki szemeim előtt felsejlik a kép, ahogy a Peugeot egyik mérnöke elugrik vele a helyi szupermarketbe”
    na erre majd mesélek valamit a vonatkozó posztban.

    “A Climb Dance négykerekű főhőse a francia hatóságoktól a 939 GVL 75-ös rendszámot kapta, és a tény, hogy egyáltalán kapott, már önmagában is megdöbbentő. “
    miért? csak nálunk ilyen szőrös szívű a hatóság. kultúr helyeken ha megfelel az autó, akkor kaphat rendszámot.

    “Néha azért kiviszik a napra, 2007-ben és 2011-ben például Goodwoodban lehetett megcsodálni.”
    azt olvastam, hogy megcsókolni. 😀 nem lenne olyan hülyeség, a fanok teikntetében.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share