Így kezdték a nagyok!

Szinte egyik autóversenyző-tehetség sem kezdte a pályafutását a legkomolyabb autóban, fokozatosan haladtak a siker felé. Annak jártam utána, hogy melyik nagymenő mivel kezdte. Talán a képeket nézve mindenki megérti majd, miért is olyan fontosak a kisautós márkakupák az utánpótlás-nevelés szempontjából. Sajnos erre sincs példa itthon, pedig jó néhány tehetséges srác van, aki megfelelő háttérrel bárhol megállná a helyét. Talán a “celeb-versenyeztetés” és a gazdag, ámde tehetségtelen fékezgetős-öblögetős Mitsubishi-huszárok helyett a kezdő reménységek alá kéne rendes autókat tolni. Bennük ugyanis megvan az, ami a fentebb említett életművészekben nincs, és pénzért megvásárolhatatlan.

Nem kell messzire menni az első példáért, legalábbis helyben nem, időben annál inkább. A képen Ferjáncz Attila látható egy Wartburggal, amivel a legendás tolatós mutatványát adta elő egy szlalomversenyen. A történet folytatását itt sem kell szerintem leírnom, ahogyan majd a későbbiekben is elég lesz csupán a nevet említenem, rögtön tudni fogjátok, mire is vitte az illető.

A kis Seat Pandáról 1982-ben készült ez a fénykép. Lássuk be, a típus nevének hallatán nemigen dobbannak meg a raliszívek, pedig a kormányt nem egy ismeretlen tekergeti: Carlos Sainz az, aki később a rali-világbajnoki címig meg sem állt – persze nem Pandával. 🙂

Szerintem minden Forma 1 rajongó felismeri a gokartban ücsörgő kölyköt. Bizony, Michael Schumacher az.

Ő pedig Gerhard Berger, aki 1984-ben már az ATS F1 csapatánál versenyzett. Jó iskola a gokart, az biztos. Itthon mégsem hallunk gokartversenyzőkről semmit.

A képen egy négyszeres Forma 1 világbajnok látható, az élesebb szeműek a sisakon talán a nevét is ki tudják betűzni: Alain Prost, a “Professzor”.

Újabb kisautó, újabb ismert név. A Fiat Cinquecentoról készült fotó 1995-ös, és Gianluigi Galli, a nagy közönségkedvenc ül a volánnál. A Mitsubishis kanyarvételéről készült videó még a laikusokat is megdöbbenti.

Rózsaszín Ford Escort. Hmm… Ki lehet? Talán Michéle Mouton kisasszony? Nem. Didier Auriol első versenyautóját láthatjátok a képen.

A ralilegenda Walter Röhrl hasít a képen a BMW 2002-vel. Egy 850-es Fiattal kezdte a pályáját, de sajnos nem találtam róla képet. 

Még egy nagyon kicsi járgány, mégpedig egy Fiat Panda, 1985-ből. A gázt pedig Armin Schwarz nyomja benne – valószínűleg padlóig.

Az 1985-ben tragikus körülmények között elhunyt raliversenyző, Attilio Bettega kergeti a gyorsaságin első versenyautóját, egy 128-as Fiat Coupét.

A képen nem egy Opel Corsa, hanem a szigetországi megfelelője, egy Vauxhall Nova látható. A híres-neves pályakezdő srác pedig Colin McRae benne.

Nem éppen kezdő kisautó, de érdekes kép. Az Opelt a később a Renault márkanévvel összenőtt Jean Ragnotti vezeti, szerintem jól látható, hogy nem lassan.

A tejfelesszájú fiatalember a Ford Escorton Marcus Grönholm, kétszeres rali-világbajnok. 1986-ban még nem ismerték olyan sokan a nevét.

1969-ben, jégversenyzéssel kezdte meg pályáját egy Renault R8 Gordinivel Markku Alén, aki 1978-ban rali VB címet nyert.

Ilyen képet találtam csak a Gugli bugyraiban Mr. Hollywood, azaz Petter Solberg első autójáról. Bár erősen át van szabva, azért felismerhető, hogy egy Volvo.

Sajnos az a pilóta sincs már köztünk, aki ezt a Peugeot 205-öst vezeti. Richard Burns-ről van szó, 2001 rali világbajnokáról.

A Peugeot 206 márkakupában versenyzett 2006-ban az egyre ismertebb tehetség, Sebastien Ogier.

És természetesen nem maradhat ki a Peugeot 106-al kezdő Sebastien Loeb sem. Először egy szlalomversenyen indult egy cső nélküli 106-al, később pedig már a raligyorsaságikon folytatta ugyanazzal a típussal. A francia kisautóból kilencszeres világbajnoki címig jutott. 

Total
0
Megosztások
10 hozzászolás
  1. Egy kicsit hiányolok két nevet… talán bekerülhettek volna…
    – Colin McRae
    – Ayrton Senna
    ettől függetlenül jó poszt 🙂 jó látni, hogy a “nagyok” is kicsiben kezdték 😀

  2. @[Noise]: Colin McRae ott van a fehér Vauxhall Nova-ban (Opel Corsa) , de Senna-t én is hiányolom és keveslem a magyar pilótákat. De ettől függetlenül tetszik a poszt!

  3. Seat Marbella, csak a Fiat volt Panda. Béke 🙂

  4. @BenZoli: Ez bizony Seat Panda a képen, de a későbbit valóban Marbellának hívták. A hűtőrács segít az azonosításban. 🙂

  5. Bettega biztos Fiat128 Coupeban ül? Nekem olyan japan autónak tűnik…

  6. Bocs, elneztem, az bizony 128 coupe:-)
    Masik tipusra gondoltam mikor olvastam…

  7. Tudom, hogy hülyeség, de ezekben a kis gokartokban annyira komolytalannak tűnnek mindannyian. :)) De hihetetlen, hogy olyan sokan ott kezdték és onnan így fel lehet jönni. Nálunk tényleg nincs ennek kultúrája, ezért is köszönhetjük egyetlen F1-es pilótánkat, apukája pénzének és nem a tehetségnek. Najó, Kesjár Csabából sajnos nem tudtuk meg mi lett volna. 🙁

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share